Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring omkring virksomhedsnavn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 2 gutter der er ved at starte en konsulentvirksomhed op, i en kælder.

Ideen er at hjælpe danske virksomheder ind på det mexicanske marked, eksempelvis, messedeltagelse, finde potentielle leverandører eller samarbejdspartnere, opstart af salgskontor, outsourcing af produktion.

Vores målgruppe er små og mellemstore virksomheder, som finder det uoverskueligt at kaste sig ud i et eventyr med Mexico, pga. kulturforskelle, sprogbarrierer, bureaukrati, korruption, narkokrig osv. 

Jeg har set en masse debatter her på Amino om virksomhedsnavne, Martin Thorborgs videoer om sammen emne osv. osv. og er blevet meget inspireret, på min mindmap har jeg været omkring græske guder, maya guder, vikinger, latinske navne m.m.

indtil nu er mit bedste bud:

mexicokonsulenten (er lidt langt, men meget sigende om det vi vil) ledigt domæne

mexkon - ledigt domæne

mexcon - ledigt domæne

ledigt domæne

alle indspark og kommentarer modtages med kyshånd

Mvh. Claus Persson

Fra Århus C
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Fra  dmkjr.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun lige et indspark - sørg da for, at dit navn ikke begrænser dig fra senere at kunne udvide til andre sydamerikanske lande ;)

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 23
Fra  MULTIMEQ Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

MexiCan.com
MexiCanConsult.com
SouthConsult.com
SouthAmConsult.com

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Jeg ville tage de andres råd omkring ikke at sætte dig for meget i en bås. Jeg ville tænke endnu mere åbent, end blot mexico eller sydamerika.

Dude.. You are consulting across borders... consulting from north to south... moving boarders! Removing barriers! Connecting businesses across the world (jeg indrømmer gerne at den sidste måske var inspireret af Nokia.. Connecting people!) :-)

Hvad med Connect&Consult   eller   Consult&Connect?
- Begge forslag findes som ledige domæner...

Håber jeg i det mindste har givet et frisk pust af kreativ inspiration :-) 

Held og lykke med det... 

//Jaleel

Fra Randers
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest, tusind tak fordi i gider at bruge tid på vores ide, fantastisk. :)

Grunden til at vi har valgt Mexico er fordi, jeg har et relativt stort netværk af personer som vi kan trække på, bl.a. en jurist, en told agent, en investeringsrådgiver, en speditør, en tandlæge, læger, virksomhedsejere og sidst men ikke mindst, direktøren for frihandelsaftaler ved told og skat i Mexico.

Jeg har et indgående kendskab til både kulturen og virksomhedskulturen, har boet og arbejdet i landet i 3 år og taler sproget med indfødt accent. Jeg er gift med en mexicansk pige, siden 1996. Dette sammenholdt med at kinesiske lønninger er steget inden for de sidste par år(kinesiske lønninger er nu på niveau med Mexico), samt den Mexicanske regerings lempelser og reformer indenfor international handel.
Samt:
Mexico er det rigeste land blandt den nye bølge af vækstmarkeder, og 20 millioner mexicanere har i dag en købekraft, der matcher en dansk gennemsnitsfamilie.
Kilde: http://www.netpublikationer.dk/um/10957/html/chapter05.htm

Resten af latinamerika har også været med i vores overvejelser, men jeg tænker at det kan komme på sigt, og på længere sigt andre lande.

connecting businesses
conectando negocios

Consult&Connect - er ikke dumt
Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil forslå at Jeres navn, ikke behøver at beskrive hvor og hvordan i yder Jeres service.

Men hellere beskriver hvad.. eller hvorfor i gør det i gør! ;-)

Det giver måske lidt bedre mening, hvis du høre på nogle kloge ord, fra en af mine favorit filosofer, Simon Sinek:

"People dont follow you because of What you do.. They follow you because of Why you do it"

http://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html

God vind

//Jaleel

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Og har lige lyst til at tilføje - hvis du finder et navn der dækker over hvorfor så kan det da ikke blive andet end et stærkt navn, med alt det du har af gode grunde til at connecte herfra og derover Wink

Go arbejdslyst!

..har desværre ikke lige nogen bud...

Fra Randers
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow, hvad der syntes som et svært spørgsmål: "Hvad skal vi hedde?" har lige fået en ny dimension.

Tak for det Jaleel :) super sej video, det var en øjenåbner.

Vi må igang med at finde vores "Why" -> "And why should anybody care" det er første step.

Vi har heldigvis ikke travlt :)

På med tænkehatten, vision, mission, værdier...

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Beklager at jeg først skriver tilbage nu. Men det har været travle tider i ForsikringsDeal lejren :-)

Hahah.. Ja, det er nemlig en øjenåbner :-) Hvis du kunne lide den, så har jeg lidt mere i skuffen af samme slags. 

Jeg skal være sikker på at få sendt dig et link, så snart jeg har fået lagt dem op ;-)

Sig bare til hvis I har brug for lidt sparring omkring The Why ;-)

//Jaleel

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

PS.

Selv tak! (glemte jeg lige at skrive)  :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)