Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online kontor PC eller MAC

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:
En god remote backup service som er hosted i Danmark og baseret på ordentlig backupsoftware (ingen Ahsay!) som f.eks. IBM TSM. 

Undskyld, jeg går lidt off topic, men til Frands: Hvorfor mener du Ahsay ikke er ordentlig backupsoftware, der er trods alt en del Onlinebackup providere, som bruger det (herunder et par Aminoer).

Jeg har ikke erfaring med Ahsay, men jeg sidder i bestyrelsen i et selskab, der benytter en Backup provider, som bruger Ashay, selskabet er offentligt støttet og underlagt forvaltningsrevision.

I forbindelse med forvaltningsrevisionen lykkedes det, efter lidt pres, at få en erklæring fra leverandørens it-revisor om, at den leverede løsning overholdte de krav, der stilles til backup i offentlige virksomheder, hvor datagrundlaget indeholder personfølsomme oplysninger, samt de krav selskabets egen statsautoriserede revisor, stillede til muligheden for reetablering af data efter datatab.

Så, hvis der er en mulighed for at online backup, med brug af Ashay softwaren, fejler eller ikke kan reetableres, så skal vi jo hurtigst muligt finde en anden løsning.

Med venlig hilsen

Kim

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sætte en PC med Windows op. Som du så kan fjernstyre fra en iPad eller Surface. Så kan du sagtens arbejde selv om du ikke er på kontoret.

Hvis du har mange tunge arbejdsopgaver ville jeg købe en bærbar PC i stedet. Eller ansætte en person til at lave det Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst indlæggene igennem dagen har jeg lige lidt kommentarer og yderligere spørgsmål

Mit regnskabsprogram kører kun online, der bliver lavet overenskomstmæssig rigtig løn, og det fungerer tilfredsstillende

Jeg har ca. 30 - 50 løbende sager, hvor der til hver sag kan være beregninger i Excel, Tilbud og vel i gennemsnit 10 billeder af sagen. Når en sag er afsluttet og faktureret behøver den ikke længere være online, hvorfor den kan overføres til en server eller HDD.

Behovet er deruover at have tilgængelige informationer på igangværende kunder med data, telefon m.m. samt have en eller anden form for tidsplanlægning af svende i marken. Hvilket program foreslår i her

Jeg er meget sikker på at jeg går helt over til ren Mac løsning, men kan godt se at der skal sættes en backupløsning igang

Jeg har på min macbook pro købt MS office og bruger meget Excel, Word og Powerpoint, desværre er dette ikke tilgængeligt til ipad, hvorfor jeg skal konvertere til numbers, pages og keynote. Det er rigtigt at det er gode og intuitive programmer, dog med begrænsninger på ipad. Hvergang jeg laver ændringer i hovedregnearket i Excel skal Numbers tilrettes igen da meget formattering går tabt. Aktuelt har jeg et irriterende problem med udskrift til pdf. Jeg har et regneark med 10 faneblade hvor underliggende beregninger samles på side 1, men når jeg fra ipad skal sende til kunde som pdf, tager den alle 10 sider med, og det skal den ikke. Nogen forslag til dette. Jeg har prøvet med pdf writer og lignende apps. Dette fungerer fint på rene windows løsninger.

At tilgå server fra marken online hver gang syntes jeg ikke er den bedste løsning, da jeg ofte også befinder mig i dækningsløst område, hvor der ikke er adgang til internettet. Beregninger og tilbud skal ligge på macbook pro, og opdateres når der er netadgang. Jeg bruger min iphone som internetadgang

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender mange, der er glade for http://www.salesforce.com/ -- lyder som det, du har brug for umiddelbart.

Hvad angår backup, ville jeg nok vælge en cloud-løsning isf. en Linux-server, der kræver opsætning+monitorering+løbende patching. 

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Via netværket er jeg også blevet gjort opmærksom på PODIO, som vist nok skal være dansk

Nogen der har erfaringer med dette

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Salesforce og Podio - tja måske det var det rigtige bud

Findes der nogen programmer på dansk

Måske medarbejderne står af

Office 365 er også en god mulighed, men hvad koster det mon

Og endelig mobil website er formentlig den nemmeste og billigste løsning

Det skal bare kunne styres med personligt log-in

Tak for mange gode og seriøse svar

Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Office 365 er det helt grundlæggende. Her får du din officepakke med mail, I får mulighed for sharepoint og I kan tilkoble dropbox, så I har et lager af filer, som I alle sammen kan tilgå. Det koster omkring 100 kr. per måned per medarbejder. Ring til Microsoft for flere informationer. 


Derudover har du behov for noget projektstyring og økonomistyring. Måske findes der noget, som passer til Jeres branche. Jeg nævnte www.workbook.dk, men der er helt sikkert andre muligheder. 


Det gode ved denne type løsninger er, at du kan få adgang overalt og fra alle platforme. Det eneste det kræver er en browser. Derudover skal du ikke bekymre dig om back-up og hvorvidt I har win/mac-miljø.

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@Xillas

Super god henvisning - og dejligt det er på dansk

Med 4-14 medarbejdere over året, da vi har meget ujævne sæsoner syntes jeg 100,-/md pr medarbejder er dyrt.

Men jeg bestiller en demo af det - tak for henvisningen

Fra Helsinge
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  IT Eksperten ApS Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Office 365 er lanceret i en Small Business udgave op til 25 brugere, den koster kun 36,50 pr. bruger/måned.

Jeg har den seneste tid installeret flere af denne i rene MAC miljøer og det virker glimrende.

Send mig en Privat Besked så sender jeg dig en 30 dages prøve af Office 365 Small Business.

Mvh

/Michael

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Michael

Umiddelbart tror jeg ikke det løser mit behov for registrering af timer, tidsplanlægning, oploadede billeder m.m.

Jeg er ved at undersøge workbook og mobil website - nogen erfaring med det

Jeg håber at jeg må vende tilbage, hvis dit tilbud bliver aktuelt

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)