Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer ved checkout i Magento

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er ved at lancere vores nye webshop i Magento, men jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med.

Jeg har en gut, som udarbejder webshoppen for mig, da jeg ikke selv har den store forstand på dette område. Vi er lige ved at være i mål, og tingene ser rigtigt fornuftige ud - lige med undtagelse af én primær problemstilling. Det drejer sig om hvornår webshoppen trækker en vare ud af lageret i forbindelse med et potentielt køb. Problemet er opstået, da varen på nuværende tidspunkt bliver trukket ud af lageret allerede efter indtastning af personoplysninger såsom navn, adresse osv. men samtidig før betalingsmodulet. Det betyder at en vare bliver trukket fra lageret før en kunde har betalt. Det er naturligvis ikke holdbart, da det jo skaber kaos. Min webmand påstår (og efter at have rådført sig med andre), at den eneste måde det kan løses på, er ved at indsætte en proces mellem de to punkter, således at varen bliver ført tilbage på lager efter en selvvalgt tidsperiode, hvis ikke der er foretaget betaling. KAN DET VIRKELIG PASSE, AT DET ER DEN ENESTE MÅDE DET KAN LØSES PÅ ?

Jeg tænker selv, at det simpelthen ikke kan passe, at man ikke kan indstille Magento til først at trække varen ud af lageret, efter at kunden har betalt i betalingsmodulet. 

Hvis jeg har ret i dette, så hører jeg desuden gerne fra nogle, som kan hjælpe mig med at løse dette ASAP og til en fast pris.

Bedste hilsner.

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du kan deaktivere denne funktion under:

System > Konfiguration > Katalog > Lager > Lagermuligheder

Nedtæl lager når ordren er lagt > Nej

Med venlig hilsen Mikael

Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Mange tak for hurtigt svar. Nu spørger jeg sikkert dumt, men betyder det så, at det er løsningen på mit problem, og at varen først trækkes efter betalingsmodulet?

Det lyder i så fald næsten for godt til at være sandt, hvis min webmand ikke selv har kunne fikse det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken betalingsgateway bruger du?

Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Det er EPAY....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis du deaktiverer nedtælling af lager når ordren er lagt, vil den (mig bekendt) aldrig ændre status på lageret, og jeg formoder at du vil bruge lagerstyringsfunktionen? Som standard reserverer Magento varen, så snart den lægges i kurven. På den måde kan to kunder ikke begge købe dit sidste eksemplar af en vare. Først når kunden gennemfører ordren, trækkes den reelt på lageret, men indtil da er den reserveret.

Når kunden forlader shoppen, uden at købe, holder Magento reservationen i en periode. Hvor lang perioden er, afhænger af hvad I har indstillet Magento til - det er dog en lille ting at ændre.

Håber det hjælper dig videre.

Mvh

Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

mrteko:
betyder det så, at det er løsningen på mit problem, og at varen først trækkes efter betalingsmodulet?

Hej igen

Beklager jeg misforstod dit spørgsmål. Den fremgangs metode jeg nævner slår lagerstyring fra, hvilket ikke er hvad du ønsker.

Løsningen på dit problem er her:

System > Konfiguration > Salg > Betalingsformer > ePay

Handle stock > Ja

Nu vil Magento først fjerne enheden på dit lager når betalingen er registreret.

Med venlig hilsen Mikael

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

mrteko:

Hej Jan,

Det er EPAY....

Hej Mrteko.

Se også denne tråd om samme problematik: Magento / ePay lager

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

mrteko:
Jeg har en gut, som udarbejder webshoppen for mig, da jeg ikke selv har den store forstand på dette område. Vi er lige ved at være i mål, og tingene ser rigtigt fornuftige ud - lige med undtagelse af én primær problemstilling. Det drejer sig om hvornår webshoppen trækker en vare ud af lageret i forbindelse med et potentielt køb. Problemet er opstået, da varen på nuværende tidspunkt bliver trukket ud af lageret allerede efter indtastning af personoplysninger såsom navn, adresse osv. men samtidig før betalingsmodulet. Det betyder at en vare bliver trukket fra lageret før en kunde har betalt. Det er naturligvis ikke holdbart, da det jo skaber kaos. Min webmand påstår (og efter at have rådført sig med andre), at den eneste måde det kan løses på, er ved at indsætte en proces mellem de to punkter, således at varen bliver ført tilbage på lager efter en selvvalgt tidsperiode, hvis ikke der er foretaget betaling. KAN DET VIRKELIG PASSE, AT DET ER DEN ENESTE MÅDE DET KAN LØSES PÅ ?

Problemet er relateret til den måde de fleste betalings moduler er og bliver implementeret på. - De overholder ikke Magento's forretningslogik.

I Magento er en Kurv defineret som en Quote. Og bliver først løftet til en Ordre når der er en godkendt betaling.

De fleste betalings gateways har behov for et Ordre ID at binde en transaktion til. (EPay, Dibs, Quickpay osv) 

Det løser de ved at løfte en Quote til Ordre i magento's forretningslogik _FØR_ du går ind i betalingsgateway / betalingsdelen.

Lagertrækket i Magento sker på det tidspunkt en Quote bliver løftet til en Ordre. Det medfører 2 helt konkrete relaterede problemstillinger:

1) - Magento Lager Styring

Lager problematikken som beskrevet her.

2) - Magento Kurv / Quote

a) Håndteringen af forladte kurve

b) Kurven er tom hvis du afbryder betalingen i betalings vinduet og vender tilbage til shoppen.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal alle sammen have mange tak for hjælpen. Jeg vender evt. lige tilbage på emnet, når jeg har tjekket op på jeres råd. 

Er der desuden nogen der ved, om det er muligt at tilkoble en scanner til Magento, således de varer man sælger i den fysiske butik kan blive trukket ud af magento lageret omgående, så man kan undgå selv at skulle trække varen ud, når dagen i biksen er omme? Og er der evt. nogen der kan give et tilbud herpå?

På forhånd tak!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)