Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg ideer til virksomheder som ikke er nogle af dem du kan finde en masse info om hvordan man starter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ved det en mærkelig overskrift, men vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det så kort.

Det jeg mener er:

Jeg hænger meget ud på de udenlandske fora hvor det handler om ganske normal affiliate marketing af ebøger,amazon produkter, om at lave digitale infoprodukter(hovedsagligt ebøger),kindle,cpa og adsense.

Men jeg føler bare ikke det er ligesom en slags rigtigt virksomhed så at sige.

Jeg har dog kigget lidt på nogle udenlandske kurser om ecommerce, men skal lige have kigget på hvordan og hvor ledes i forhold til danmark og lovene.

 jeg synes f.eks. det vildt fedt med virksomheder og ideer hvor det ikke er alle der spiller med fordi infoen ikke er vidt udbredt til at lære det.

Her er f.eks. en ide der kunne være sjov
Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af mulighederne for at starte et firma der tilbyder internet derude hvor de store firmaer ikke gider.

ideudvikling for andre virksomheder, men hvordan man lige gør det i praksis er jo så lige det. Da man skal have nogle forbindelser i markedet for at vide hvordan det gøres i praksis i det marked.

tænkte på om i kan foreslå noget biografi eller hvad det er, der omhandler opstart af lidt særegne virksomheder eller skulle jeg sige særegne markeder.


Ja det rodet og tror desværre ikke jeg kan forklare det bedre end det her.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Overordnet er der vel valget mellem fysisk salg eller online salg og i hver kategori valget mellem salg af produkt eller salg af service. En virksomhedsidé kan altså være alt fra et supermarked, til et værksted, til en børnetøjswebshop, til en online portal.

Patrick Pallesen:
Her er f.eks. en ide der kunne være sjov
Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af mulighederne for at starte et firma der tilbyder internet derude hvor de store firmaer ikke gider.

Sjov idé. Da jeg var i Zambia i Afrika kostede en måneds internet mellem 1.000-5.000 kr. excl. opsætning og antenne, og det var virkelig lave hastigheder. Der var så tale om virksomhedsløsninger og altså ikke data på mobilen. Her skulle man bruge en antenne på størrelse med en bil for at den kunne række de lange afstande. Men det var måske ikke lige Afrika, du tænkte? :-)

Som konsulent at tilbyde idéudvikling i andre virksomheder kræver en viden omkring innovation. Den viden kan man læse sig til på universitetet, men man kan så sandelig også tilegne sig den viden på internettet.

Kreativitet og innovation er egentlig ret så simpelt. For at være kreativ skal din hjerne var forberedt på at lave fejl. Det er ikke altid nemt, når uddannelsessystemet stigmatiserer fejl og lærer børn, at fejl er det værste, man kan lave. 

Sæt dig ned men en blok papir og skriv alt, hvad du kommer i tanke om, ned. Så kan du lære din hjerne, at det er OK at komme på vilde idéer, som måske er åndssvage. Herudover får du hele tiden tømt din hjerne, så du ikke går stuck. Gør det gerne om aftenen. Og husk, kvantitet før kvalitet. 

Der er flere måder, du kan inspirere dig selv på. Prøv først og fremmest at tag udgangspunkt i, hvad du synes er sjovt og hvad du er god til. Herefter kan du prøve først at skrive nogle udfordringer ned, som du har i hverdagen, eller som du tror andre har. De potentielt bedste udfordringer og problemer kan du prøve at brainstorme løsninger på. Det er måske lidt mærkeligt at sidde og facilitere en innovationsproces for sig selv, men det virker.

Held og lykke med det :-)

Mvh Lasse

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Fra  Innovation Embassy Danmark Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu arbejder jeg netop med den slags innovation til hverdag og jeg tror jeg ved hvad du mener. Ang de udenlandske fora og selv at skabe noget og hvad rigtige virksomheder er. Jamen er en købmand ikke en virksomhed? Og består den ikke af at videreformidle andres produkter hvad enten det er letmælk eller en sav?

Men jeg forstår godt hvad du mener ud fra et IP synspunkt fordi f.eks. affilation er sårbar da de ikke ejer noget som helst.

Hvad angår innovative idéer eller hvad man nu skal kalde dem og rent forretningsmæssigt at bevæge sig ud i en niche rent produktmæssigt men også vidensmæssigt. Så mener jeg at det er helt rigtig tænkt. Der er bare et par overvejelser her og jeg vil bruge en app som eksempel. Der lanceres 2000 apps hverdag og de fleste ender i graven og kun ganske få af dem ender som egentlig block-busters. 

De der gør anvender i 97% af tilfældende et "spil" de har set der virker derude hvor de har viden om hvordan de kan virkelig få det til at sparke røv. At innovere i apps er virkelig risikofyldt med mindre man hedder Steve Jobs junior. Fordi spillet er ukendt og uafprøvet.

Tricket er da at afprøve et nyt spille system i det små for at se, hvor kunderne bider på. Og de vil bide på når de får den oplevelse de vil ha'. Og det er nok dér du skal starte.

Patrick kom med et fedt behov og hvad jeg tror gælder for alle sådanne behov er at ca 0% af dem er lige til højrebenet at besvare - fordi så var det gjort. Derfor; ønsker du at gå den vej er du ude i et laaaaaangt forløb. Du skal kunne alt det basale om forretning og i det her tilfælde skal du også vide det du skal vide (eller kende dem der gør det). Fordi - som du selv siger - det skal være noget viden man ikke lige finder på internettet.

Så mit råd er gå endelig efter en sådan forretning! Når du har fundet frem til det, så bryd det hele ned til et enkeltstående "motto" som du kan begynde at bygge et community omkring. Kommunikationsmæssigt skal du sige at i går efter guldet men at 1. milepæl er at lave et infografik der beskriver ALT om hvordan du vil gør.

Det kan du nemlig samle penge ind til at gør hos forskellige crowdsourcing fora. I øvrigt - det infografik - sørg for at der er en opt-in så du kan begynde at lave et nyhedsbrev ;-)Et sådant infografik kan også sendes rundt viralt og det vil give dig mulighed for at finde de rigtige partnere.

Gør sådan her og du har en rigtig god chance for at nå videre fordi så er målet ikke at få forretningen igang men at beskrive hvad forretningen er, at teste den og at sætte filteret for den viden og teknologi der skal findes og bruges.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)