Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ender email fra dine kunder også som spam uden du kan se det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop talt med en af vores leverandører, der ikke modtager emails sendt fra vores firma domæne, der kører via Gmail.

Tilsyneladende kommer vores emails ikke videre end til modtagerens spamfilter-udbyder, Comendo. Vores emails kan ikke engang ses i leverandørens spambox.

Vi bruger allerede både SPF, DKIM og DMARC på vores emails/domæne, så vi kan ikke helt forstå problemet, der tilsyneladende har stået på et stykke tid. 

Er der andre af jer der benytter Gmail til jeres virksomhedsmail, der har (haft) lignende problemer med mails der ikke kommer frem? Og evt. løsninger på problemet?

Tænker umiddelbart at det er lidt synd for leverandøren - og evt. andre firmaer med lignende spamfiltre, da de aldrig havde fået vores ordre, hvis ikke vi havde fulgt op på telefon, da de ikke vendte tilbage trods flere emails.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Anders,

At meddelelser ender som SPAM kan være forårsaget af mange forskellige ting.
Konkret afhænger det af de pågældende SPAM-filtre der bliver benyttet.

At sætte din SPF record op (til afsendelse af email), og DKIM (til modtagelse) samt DMARC er en rigtig god ide.
Men de filtrerer for eksempel også på indholdet i meddelelsen, sprogvalg, ordvalg, osv.

Jeg ville nok sørge for at følge op via telefon efterfølgende (som I jo også har gjort) hvis de ikke svarer på mails, og muligvis kontakte Comendo og høre om de ikke kan kigge i deres logs og se hvorfor jeres emails blev blokeret.

At sende meddelelser der ikke ender som SPAM, og i øvrigt også at tilpasse SPAM-filtre er et utrolig stort stykke arbejde, som desværre er nødvendigt fordi der er nogle mennesker der har lyst til at tjene nogle nemme penge eller irritere folk.
Men hvis Comendo fortæller jer hvorfor de sorterede det fra kan I jo altid rette jeres meddelelser til for fremtiden.

Det kan også være et andet sted den er stoppet ved en fejl, men da I ikke har fået en bounce meddelelse (et automatisk svar at den er blevet stoppet) er det ikke ret sandsynligt.
Men det kommer jo an på hvordan mail serverne er blevet sat op.

Fortsat god dag :)

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke forståelse for at folk har et Spam Filter, man går mange gange glip af vigtige mails. Selv mine mails fra mine domæner, ender i folks spam. Og folk bliver sure over at de ikke modtager en mail fra mig. What to do?

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Internexus,

Mange gange benytter folk SPAM-filtre for at nedbringe den mængde af tid de skal bruge på emails. Selv gør jeg det samme, dog med en lidt anden tilgang end de fleste.
Når jeg modtager en email vil Gmail forsøge at finde ud af om den passer bedst i indbakken eller i SPAM. Dem der ryger i indbakken bliver som regel behandlet med det samme, eller meget hurtigt.

En gang om dagen, eller måske en gang i løbet af et par dage eller noget, kigger jeg lige på SPAM-folderen, og kigger de mails igennem jeg har fået der. I langt de fleste tilfælde er det SPAM (da Gmails SPAM filter er ret godt), men en gang imellem fisker jeg da også en email eller 2 op som er legitime.

Jeg kan se at den hjemmeside du linker til i din signatur (serpname.dk) har en SPF record der er sat rigtigt op. Som nævnt i svaret ovenfor er der forksel på SPAM-filtre, og at lægge det ud for hvert enkelt SPAM-filter ville være en umulig opgave.

Sørg for at arbejde sammen med folkene, og hvis det er muligt, sørg for dine kunder whitelister din email-adresse.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svaret Kasper.

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Mange tak for dit svar - jeg vil prøve at tage fat i Comendo for at høre hvad de kan se i deres logs, og hvad der kan gøres.

Det jeg tænker, der er det mest bekymrende, er at vores emails aldrig kommer til modtagerens spam-box, og de dermed ikke har en chance for selv at vurdere om det er spam. Samtidig får vi heller ikke nogen fejlmeddelelse og tror dermed at vores emails er kommet frem.

Der er rigtig mange især mindre virksomheder, der kører email på eget domæne via Google Apps/Gmail - jeg håber virkelig ikke dette er et generelt problem for os alle, for så må der være mange der mister forretning på det - både os selv i forhold til kunder, men også potentielle leverendører som i vores tilfælde.

Jeg vil lige følge op her i tråden, når jeg har fået talt med Comendo.

Anders

Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever det samme, mine gmails ryger i spam-mappen hos dem jeg skriver til, men det er noget ret nyt.

Det er faktisk kun inden for den seneste måneds tid, det har været et problem.

Er der nogle, der ved, om det kan skyldes ændringer, der kom i forbindelse med det nye gmail-udseende. Jeg synes, det virker som om, problemet opstod samtidig.

 

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg talte med Comendo Support i mandags, som oplyste, at det var i deres filter vores beskeder var blevet bortfiltreret. Han kunne ikke fortælle årsagen, men har sendt et par eksempler videre til deres interne "filter team" for nærmere undersøgelse. Jeg venter derfor nu svar fra dem på, hvorfor mails fra vores domæne bliver bortfiltreret.

Jeg er ikke sikker på om problemet er nyt eller har været der i længere tid. Første gang vi oplevede det var i november 2012, men dengang var vi ikke sikre på hvad årsagen var. Formentlig bliver filtreringsreglerne hos de forskellige filterudbydere løbende opdateret, men måske kan ændringer hos Gmail godt være en medvirkende årsag. 

Supportfyren fra Comendo fortalte i øvrigt noget som jeg synes er tankevækkende, nemlig at de mails, som bliver frasorteret af dem, ikke bliver sendt videre til kundernes spam-indbakke, men derimod tilbageholdes i en særlig karantæne online indbakke hos Comendo. Systemet fungerer således, at kunderne til gengæld kan vælge at modtage en daglig email med oversigt over, hvad der er kommet ind i karantæne-bakken og dermed få mulighed for manuelt at frigive de mails, der er havnet der forkert. Ifølge supporteren er denne funktionalitet med daglig karantæne-oversigts-mail dog ikke en del af deres standard-opsætning, men skal derimod aktiveres for hver enkelt email-konto manuelt efterfølgende. - Gad vide hvor mange almindelige email-brugere, der er opmærksomme på - og får gjort det? 

Det kunne være interessant om problemet er begrænset til Comendo, eller det også gælder andre spam-filterudbydere. -Er der nogen af jer andre aminoer, der har erfaring/viden om dette - både ift. almindelig Gmail og emails fra eget domæne sendt via Gmails servere ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)