Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra grossist til multichanneling?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at undersøge om virksomheden skal gå fra udelukkende at være grossist til at have sin egen internetbutik?

I dag sælger virksomheden sine varer både nationalt og internationalt via agenter og distributører. Salget går mere end fremragende.

Det der i første omgang bliver overvejet er en internet butik til det danske marked. Det betyder dog at firmaet bliver konkurrent til sin egen kunde DS, som sælger varen både online og i deres fysiske butikker.

Er der andre der har erfaringer med denne problematik?

DS har en vækst på online salg af vores produkter på over 100%, og de har ingen alternativ leverandør af vores varer.

Vi har et godt samarbejde med DS i dag, og det ønsker vi selvfølgelig fortsætter.

Jeg vil meget gerne høre jeres input og erfaringer.

Henriette

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Væksten i salget er selvfølgelig i forhold til sidste år.

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke nogen derude som kan hjælpe?? :-)

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette,

I min optik er det ikke en god idé, både at være grossist og sælge til slutbrugeren.

Det skaber en frustration hos jeres kunder og man ender med at skyde sig selv i foden.

Vi har enkelte leverandører der laver samme nummer jævnligt, selvom de slår sig op på at de ikke sælger til slutbrugeren. Det ender i enorm frustration for os, for vi kan selvfølgelig ikke konkurrere med de priser de kan afgive.

I min verden er det dårlig forretningsskik, og noget man bør holde sig fra. Pas på med at blæse og have mel i munden på samme tid. Når nu det går så godt for jeres forhandlere bør I i stedet udvikle jeres forhandlernetværk, og skabe endnu bedre vilkår for dem.

Så hvis jeres produkter er så fremragende og salgsbare som du siger, ville jeg mene at dette er vejen frem.

Det er selvfølgelig en smagssag, men det er en stor risiko at løbe. Det er en drastisk omlægning af jeres ansigt udadtil og jeres måde at drive forretning på.

Go` weekend.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dog vil jeg lige tilføje....

Disse pointere gælder i højere grad jo større jeres virksomhed er.

Man ser ikke virksomheder som f.eks. 3M, IBF, Kelloggs, Rynkeby.. whatever sælge til slutbrugeren.

Når man driver virksomhed kan det altså bedst betale sig at koncentrere sig om sin kernekompetence.

Så... Sørg for at udvikle jeres sortiment og jeres forhandlernetværk i stedet. Derudover, så arbejd i stedet på at få jeres egne indkøbspriser i bund. Jo større mængder i kan få ud til jeres forhandlere, jo mere relevant bliver den sidste 5 øre. ;-)

God vind!

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Og i øvrigt... Så skru lidt på de priser jeres forhandlere skal give for jeres varer. Når nu de er så populære, kan det være meget relevant at overveje jeres prisstrategi.

Så der er masser andre knapper at skrue på, når nu jeres produkter er så populære. En total omlægning er i min optik bare sjældent tilrådelig.

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes,

mange tak for dit input. Det giver stof til eftertanke. Vi har på ingen måde tænkt os at springe ud i sådan en internetbutik, uden at overveje det meget nøje. Det er et punkt der bliver diskuteret meget flittigt i bestyrelsen. Vi er alt for afhængig af vores gode forhold til DS, og det er jo også fint så længe at begge parter drager nytte af det.

 

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring siger mig også at det er betydeligt mere atraktivt at hande B2B i stedet for B2C, så rent organisatorisk er det ofte en stor omvæltning. Alt afhænger selvfølgelig af størrelse og omsætningn mm. 

Men jeg ville holde mig til B2B

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak rentebasen,

firmaet er ikke særligt stort, men det store efterspørgsel gør, at vi er nødt til at udvikle os.

Spørgsmålet er, hvilken retning der giver mest mening.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I min bog. Fokuser på det i er dygtige til. ;-)

Drop det andet....

Go` sommer. ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)