Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på min webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra vadum
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 68
Fra  Juillet Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Så har jeg langt om længe fået taget nye billeder af mine smykker og rettet på min hjemmeside.

Nu vil jeg så hører jeres mening. Skal lige siges at jeg ikke vil bruge for mange penge på min side, før der er mere salg.

Så jeg søger gode/billige råd til min hjemmeside. Fx hvordan jeg reklamere lidt mere for den og om der er noget som ikke fungere på den.

Håber i vil hjælpe mig :D

Fra vadum
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  Juillet Skrevet kl. 17:27
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:48

Hej Michelle

Tillykke med din nye webshop

Først og fremmest til det med at du ikke vil bruge for mange penge på din webshop - så er det jo lidt hønen og ægget problematikken... Hvis ikke du vil bruge penge på din shop for du ikke noget salg og får du ikke noget salg har du ikke nogen penge at bruge på din shop... Når det er sagt, så kan hårdt arbejde og vilje til selv at lære nyt jo et godt stykke hen ad vejen gøre det ud for at bruge penge på din shop.

Mit første indtryk er lidt at det ikke ligner en webshop. Der er ikke noget på forsiden jeg kan købe. Jeg får ikke lige øje på indkøbskurven, som er gemt godt af vejen oppe i øverste højre hjørne og den meget kraftige baggrund gør også at man ikke rigtigt ser menuen.

Jeg ville nøjes med at bruge din baggrundsfarve i siderne og så have et hvidt felt i midten til dit indhold. Det er meget nemmere at overskue og læse og så ville jeg få et par gode tilbud på forsiden. 

Du bruger samme title tag og meta description tags på alle sider - dem skal du have lavet unikke(hvordan det gøres i dit shopsystem ved jeg ikke). Du skal også have skrevet nogle gode tekster til dine sider, så der er en chance for at Google kan finde ud af, hvad du rent faktisk har på din side. 

I det hele taget kan du sikkert få rigtigt meget ud af at arbejde med det tekniske onpage søgemaskineoptimering. Et sted at starte med at lære mere om det kunne være Jonathan Lindahls onpage SEO guide.

Prøv også at brugertest siden - det kan gøres ganske gratis. Find nogle venner, der ikke har set din side endnu og byd dem på en kop kaffe - og sæt dem så foran skærmen. Bed dem fortælle hvad de tænker lige når de tænker det - og vis dem så din side og bed dem klikke rundt og danne sig en indtryk af siden. Så kan du lære rigtigt meget om hvad der virker og ikke virker.

Held og lykke med din webshop!

\Mikkel

Fra vadum
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  Juillet Skrevet kl. 17:48

Kunne godt bruge noget hjælp ? :)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:25

Bedste råd vil være at købe en webshop startpakke for nogle få tusinde. Har set nogle herinde på Amino der tilbyder dette, og så har du også en at henvende dig til når spørgsmålene begynder at komme, for tro mig, det gør de.

Start evt. ud med et gratis theme og brug pengene på at få dankort betaling, alt andet holder bare ikke. Så kan du altid bygge videre derfra når du får blod på tanden. Det er vigtigt at kunderne føler sig trygge ved at handle på en webshop, og det gør man sjældent på en hjemmelavet. Det er desværre de kolde facts.

Fra vadum
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  Juillet Skrevet kl. 23:45

Mikkel Kongsfelt:

Du bruger samme title tag og meta description tags på alle sider - dem skal du have lavet unikke(hvordan det gøres i dit shopsystem ved jeg ikke). Du skal også have skrevet nogle gode tekster til dine sider, så der er en chance for at Google kan finde ud af, hvad du rent faktisk har på din side. 

I det hele taget kan du sikkert få rigtigt meget ud af at arbejde med det tekniske onpage søgemaskineoptimering. Et sted at starte med at lære mere om det kunne være Jonathan Lindahls onpage SEO guide.

Lige præcis det der med søgemaskineoptimering er jeg et drov til.. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg gør og har slet intet forstand på det, men tak for linket, vil klart kigge på det i morgen, nå jeg er lidt mere frisk :D

Eller gode råd, specielt den med vennerne, det har jeg ikke tænkt på før. Jeg kan desværre ikke rigtig gøre indkøbskurven meget større og den vil jo ligge oppe i højre hjørne.

Fra vadum
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  Juillet Skrevet kl. 23:49

Jamen problemet er at det indtil videre kun er en hobby, og da jeg kun får SU er penge små til både materialer og webshop, derfor er jeg startet i det små og håber på at jeg kan finde ud af at reklamere for min side, så der kommer bare lidt kunder og så håber jeg på at tjene nok til at jeg kan spare op til en større og fed webshop (som også gerne skulle indeholde smykkematerialer)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michelle:

Jamen problemet er at det indtil videre kun er en hobby, og da jeg kun får SU er penge små til både materialer og webshop, derfor er jeg startet i det små og håber på at jeg kan finde ud af at reklamere for min side, så der kommer bare lidt kunder og så håber jeg på at tjene nok til at jeg kan spare op til en større og fed webshop (som også gerne skulle indeholde smykkematerialer)

Suk... jeg vil give dig et nyt godt råd... Luk din shop og brug tiden på dit studie...
Hvis du kun ser begrænsningerne, så kan du lige så godt lade være. Man åbner ikke bare en shop, som markedet er idag, og kan forvente at der så triller penge ind. Man er nødt til at investere i det!!! Tid og penge! Hvis ikke du har råd til et par tusinde kroner for en shop der virker, så få dig en avisrute, skriv SEO tekster, gør et eller andet så du kan tjene de få tusinde kroner - det er jo ikke en million vi snakker om. Det samme gør sig gældende med dankortbetalingen. Lad være med at gemme dig bag undskyldningen om at du er på SU - det kommer du sku ingen vejne med.
Og hvis du mener du er dårlig til SEO - så er der to løsninger på det problem:
1. Igen kan avisruten eller et job i Netto hjælpe dig, så du kan købe dig til hjælp
2. Sæt dig til at lære det. Målrettet sæt dig foran skærmen og læs ALT hvad du kan finde og PRØV det. Gør forsøget og når du går i stå, så stil konkrete, simple spørgsmål her på amino - så får du som oftest klare svar. 
Hvis du bare siger: "Hjælp mig!" som nærmest er det du skriver i indlægget her, så er det altså op ad bakke. 
Og mht. det du skriver med at du ikke kan gøre indkøbskurven større. Hvis du ikke har designfrihed nok på din webshop til at ændre på sådan noget, så find dig et andet shop system ASAP. Du skal simpelthen kunne tilpasse, justere og optimere på din shop.
Beklager, hvis jeg er lidt hård - men hvis man vil frem i verden, så skal man altså vise at man er klar til at sparke r....
Held og lykke med det!
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 09:49

Hej Michelle

Jeg er enig med det Kent skriver. 

Du har mange pæne billeder på din side og det er vigtig at have det. Du har flotte smykker til billige priser. Men resten ser utroværdigt ud. Jeg tror, at der desværre vil være mange der ikke ville turde handle på din webshop. 

En billig måde at få en professionel webshop på, er f.eks. at lave din egen webshop i samarbejde med Smartweb teamet. Det har Camilla gjort. Se hendes smykkewebshop via dette link http://www.olliebee.dk/ og Christian har lavet denne http://www.dansksmykkekunst.dk/s

En Smartweb Webshop koster fra 299 kr. pr. mdr. Ingen oprettelsesgebyr og licens. Du får gratis support, manualer og videoer der trin for trin viser dig hvordan du skal opbygge din hjemmeside. Systemet er meget SEO venlig - så du får en god chance for at blive fundet. Men sæt dig gerne ind i SEO, det er ikke så svært som det lyder. Det er den billigste og mest langsigtede måde at reklamere for sin webshop på. 

Du kan læse mere om Smartweb her http://www.smartweb.dk/

Med venlig hilsen

Maibritt 

Fra vadum
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  Juillet Skrevet kl. 10:35

Maibritt Overgaard:
Du kan læse mere om Smartweb her http://www.smartweb.dk/

Hej Maibritt

Jeg har gemt den til nærmere overvejelser..
Problemet er så bare hvis jeg vælger smartweb, mister jeg alt det jeg har købt mig til på bricksite, som efterhånden er en del og det vil jeg godt nok være træt af da pengene som skrevet før desværre er ret små. Jeg kan sagtens forstå det i skriver, at min hjemmeside måske ikke ser troværdig nok ud, men 300 kr om måneden er også mange penge, lige pt giver jeg 0 kr om måneden. Og det kræver også at jeg som min. skal tjene 300 kr på webshoppen om måneden, hvilket nok betyder jeg må sætte mine priser lidt op :(

Og det skal lige siges at jeg faktisk går med morgenaviser! :D

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)