Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er prisen for at en forfatter skriver en bog for en?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Ja titlen siger sig selv, hvad er jeres erfaring?Hvad er prisen for at en forfatter skriver en bog for en?

Her er da taler om måske 199-300 siders bog.

De kendte forfattere tager 50-70% i provision, men hvad med fast pris har kun fået en fast pris tilbudt.

Hvad er jeres erfaring?

Har vi nogle forfattere på amino?

L

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som skribent, der blandt andet laver ghostwriting, kan jeg knytte en kommentar, der nok ligner den jeg allerede har givet dig i et andet indlæg, hvor du spørg om noget der ligger tæt op af dette :)

Det kommer meget an på indholdet, og hvor meget tid pågældende skal bruge på at lave det indledende arbejde. Antallet af sider er faktisk underordnet, for det er ikke at skrive ordene der vil tage den længste tid, men alt det indledende. Skal forfatteren fx selv lave alt research arbejdet, eller er det en bog der baseres på interviews hvor du deler ud af din viden?

Det er derfor svært for en forfatter at give dig et tilbud uden at kende præmissen for din bog nærmere, så hvis du vil have faste tilbud, må du i dialog med nogle forfattere og indhente konkrete tilbud den vej. Alternativt må du beslutte hvad du vil give og kontakte nogle forfattere, fortælle dem hvad bogen skal indeholde og høre om de vil udføre arbejdet til den pris. Men du er nødt til at give informationer om hvilken opgave der skal udføres, og hvad det vil indebære, for der er stor forskel på at hjælpe med at tilrette et manus, og så sidde gennem 50 timers interview om dette og hint, og skrive det sammen til en spændende bog bagefter. Især hvis du ønsker en fast pris, hvor forfatteren ingen procenter får. ;)

Du kan læse en del mere om ghostwriting i denne her artikel, der giver et rigtigt godt indblik i hvor forskellige priser kan være, og hvorfor de er det. Nogle af forfatterne nævnt i artiklen er "kendte" eller "etablerede" men selv en juniorskribent har brug for en minimumsløn, og det er en helt anden type arbejde end fx webtekster eller nyhedsbreve. Jeg er enig med artiklen i at 40.000 plus en procentsats er et udemærket sted at starte, alt afhængigt :)

http://mail.danerka.com/sadan-bliver-du-ghostwriter

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Jeg har kontaktet forskellige forfattere:)

og jeg ved hvad bogen handler om, jeg vil blot ikke afsløre det her i forummet:)

jeg kan afsløre at jeg har fået en pris mellem 45-100.000 kr for at skrive min bog.

www.vonbale.dk 

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra 9550
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 129
Fra  www.webskribenten.com Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej L :-)

Jeg er forfatter og har flere bøger bag mig. Seneste bl.a. med Anita Christensen - tidligere tredobbelt verdensmester i boksning. En bog med fokus på fysisk og psykisk sundhed.

Jeg har sendt dig en PM. Prisen for en bog afhænger af mange ting, men det kan gøres let og overskueligt for både dig og forfatteren - også til en overskuelig pris.

Lad mig høre nærmere, når du har læst min private besked, hvis det har interesse.

mhv. Anja Nielsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)