Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af drikkevarer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg er i gang med en uddannelse, hvor jeg er endt et semester i et lidt eksotisk sted, hvor man har en drik som smager utrolig godt, og er let at lave. Det har fået mig til at tænke på, om jeg skulle prøve konceptet af, med denne drik samt nogle mere kendte drikke f.eks. juice og milkshake. Jeg har aldrig selv set drikken derhjemme, men har googlet og kun fundet to steder som laver den, det er en slags kaffedrik.  

Men men men, mine spørgsmål er så; er man en fødevarevirksomhed når man laver juice, milkshake eller kaffedrink? Hvis ja, så skal man vel have et bestået hygiejne kursus, men er det alle i butikken, hvis vi nu er to der starter op? Og til sidst, når jeg søger lokaler, så står der tit at de ikke ønsker cafeer eller pizzeriaer, vil dette falde ind under her? Tænker at man ikke ønsker det, fordi de oser/lugter meget i ejendommen. 

Det lidt jeg gik og tænkte på, håber at der er nogen derude som kan hjælpe :)  

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Ja, du er en fødevarevirksomhed når du producerer og sælger de drikke du nævner.
Hvis man håndterer fødevarer skal man have hygiejnebevis. Du skal registreres af Fødevarestyrelsen også.

Mht virksomhedslokaler som ikke må være pizzaria mv, er det typisk pga støj og lugtgener mv. Der er krav om ordentlig udsugning, hvis man har den type virksomhed. Du kan evt forhøre dig hos ejerforeningen eller hvem det er som udlejer, om de vil acceptere jeres koncept.

Håber svarene hjælper dig lidt på vej.

Mvh Kristina
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på min mobil, så gider ikke til at skrive en masse.. Men jeg går ud fra du vil lave en "juice bar"? M.h.t. Om de vil acceptere dig i bygningerne kan de kun selv svare på, det kan nemlig også dreje sig om den høje konkurs rate der er i restaurations branchen.

alle medarbejdere over 18 skal have hygiejnebevis.

hvis du har flere spørgsmål sås kan du give mig et kald på
30 96 65 78

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige svar, var rigtig dækkende over de ting jeg gik og tænkte på :) Jeg er i udlandet lidt måneder endnu, så har stadigvæk lidt tid at tænke over konceptet :) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)