Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lærerene demonstrerer 40 timer mod at undervise 37 timer?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Inden i siger for meget om at jeg skal sætte mig ind i tingene. Så fald ned...

En undersøgelse viser at:

En lærer underviser ca. 16,3 timer/uge forbereder sig 19 timer/uge i gennemsnit. Ud af det får de i gennemsnit 38.576 kr. i løn, med deres pension.

Vi skal også huske på hvor meget en lærer afspadserer hvert år. Hvis de nu har siddet i klasseværelset, måske hygger sig med kage fordi en har fødselsdag. Hvis de nu har gjort det, efter de enlig har fri. Så får de afspadsering..

M.h.t at eleverne skal forberede sig ordenligt, så må jeg siger at jeg giver dig ret.. Men eftersom at de opgaver vi får, kan laves på 5 min i klassen, kan jeg ikke se hvordan vi ellers skal forberede os?? Jeg at valgt at tage på efterskole efter sommerferien, simpelthen for at lære nået inden jeg er færdig i 9. klasse..

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

De har et arbejdsår på 40 uger eksklusiv afspadsering osv.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:
taberne KAN blive eleverne (et par uger og de overlever)
Cookie, hvad med dem som sidder og skal læse op til eksamenen? Det er måske ligemeget, og de mister et par uger af deres læsetid?

Man kan vel godt læse op på den del af pensum, som allerede er blevet undervist i. 
Som elev har man måske endnu bedre tid til at læse op på den af stoffet, nu da der ikke undervises, eller...? :-)

Jeg tager ikke parti for nogen af parterne, men konstaterer, at det er den meget roste "Danske Model", som bør være lige elsket, uanset om man bruger den til lovligt at blokere virksomheder, eller den bruges til at lægge pres på en modpart i en lovlig overenskomstforhandling.

Det kører helt efter bogen, uanset om man kan lide bogen eller ej. 

Dbh. John

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:
får de i gennemsnit 38.576 kr. i løn, med deres pension.

sjovt... http://www.dlf.org/l%C3%B8n+og+job/ansat+i+region/penge/l%C3%B8n/ansat+ved+specialundervisning+for+b%C3%B8rn/l%C3%A6rer siger noget andet men du skal ikke regne tillæg med.

Mads:
En lærer underviser ca. 16,3 timer/uge forbereder sig 19 timer/uge i gennemsnit.

Det giver 35,3 timer pr uge. Derudover er der så timer de bruger på f.eks. møder med andre lærer og forældre.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Simon Hansen:
da KL teknisk set har fyret dem (Aka. Lockout) indtil konflikten er løst.

Simon der er jo ikke nogen konflikt? Det er jo fordi at lærene, ikke vil gå med til de krav kommunerne stiller?

1 part har en mening - Den anden er uenig = En konflikt.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:

Cookie:

 taberne KAN blive eleverne (et par uger og de overlever) 

Cookie, hvad med dem som sidder og skal læse op til eksamenen? Det er måske ligemeget, og de mister et par uger af deres læsetid? 

Mads der er så meget du ikke har fattet i det hele - omkring afspadserer - 40 arbejdsuger som skulle betyde 12 ugers ferie - alt sammen ren´probaganda du har slugt - at jeg nu bare lægger dig til ignorer bruger. Du blev den første der opnåede det. De elever til 9 og 10 klasse klarer sagtens 14 dages strejke - Det er ikke ideelt, men ikke en katastrofe

slut

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at vælge parti, når medierne elsker at dreje sandheden så meget som de kan slippe afsted med. Men jeg føler at lærerne direkte lyver om hvor hårdt de har det, hvor kommunerne kommer med flere realle facts, hvilket allerede der gør at jeg midter respekt for lærerne.

At jeg kender flere lærere som ærligt har indrømt at de ikke laver en sk*d hjælper bestemt ikke på det.

når man samtidig tænker sig om, hvad skal en lærer egentlig forberede? De har et pensum at følge, det er ofte de samme bøger som bliver brugt igen of og igen. Jeg spurgte i dag min samfundsfagslærer hvor længe han havde forberedt sig - det ville han ikke ud med, fordi vi ved det højst er 5 minutter, da der intet er at forberede.


Det mest tids krævende er at rette opgaver, men det er jo langt fra hver dag det,skal gøres, og så tager det heller ikke længere.


Jeg kan modsvare stort set alle deres argumenter uden problemer, men så bliver det for langt, og der er garanteret alligevel ingen der gider at læse mit lange indlæg ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Hundetilbehør I/S Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er korrekt, at nogle lærere slacker, men det er ikke ensbetydende med, at det er et generelt faktum. Ydermere er det rigtigt, at lærerne KAN, hvis de har arbejdet i flere år, genbruge materiale fra tidligere år. Derimod er der utroligt mange hårdtarbejdende lærere, som bruger LANGT flere timer på forberedelse af spændende og nyt materiale, som virkelig motiverer de unge mennesker, og hvis man vil "normalisere" deres timer, vil de for det første ikke have tid til at lave en så spændende undervisning(medmindre de spenderer fritiden på det, hvilket man kunne tro er regeringens hensigt), men også miste motivationen til at gå på arbejde og give den netop den ekstra skalle det kræver at være lærer, fordi de ikke føler sig forberedte.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg må ærligt sige at du sluger mediernes udlægning råt.

Jeg kender flere lærer og det statistikker du nævner, holder så langt fra i virkeligheden. Der blev, så vidt jeg husker, nævnt en skole fra Odense, hvor de lavede regnestykket ud fra antal lektioner og fik 16 timers undervisning. De glemte så bare at tage højde for at, hver lektion varede en hel klokketime, og ikke 45 minutter på den pågældende skole.

Du glemmer ligeledes at tage højde for alle de andre opgaver, som lærer har:

- Møder med andre lærer og ledelse
- Møder med forældre
- Forberedelse til undervisning
- Besvarer emails og telefonopkald fra forældre og elever (ofte om aftenen også)
- De står ofte til rådighed i weekender
- De tager med på lejrture

Og jeg er sikker på at der er mange ekstra småopgaver, som I folkeskole elever ikke tager højde for.

Jeg har som nævnt flere bekendte, der er lærer og en af dem fortalte at kravene faktisk vil være passe ham fint, fritidsmæssigt. Men han vil ikke gå med til det, da han så ikke kan stå inde for kvaliteten af den undervisning I elever skal have - for ikke at nævne de personlige problemer de hjælper med.

Som han nævnte, vil reglerne betyde at når klokken bliver 16, så har han fri. Han kan ikke længere besvarer hverken mails eller telefonopkald og kan ikke stå til rådighed, hvis en elev har problemer med opgaver eller med det sociale i klassen. Han vil ikke kunne tage på lejrture med jer og vil i det hele taget ikke kunne deltage i aktiviteter som har forbindelse med sit arbejde efter kl. 16.

Så, helt ærligt, synes du skal sætte dig lidt ind i sagen og måske spørge en af dine lærer om, hvordan en typisk dag for ham/hende ser ud. Tror du vil blive overrasket :-)

Naturligvis er der lærer, som ikke gør ligeså meget ud af deres undervisning, men dem er der i alle erhverv. Men jeg har den dybeste respekt for vores læreres arbejde, og mener at det er grænsende til respektløst at kalde dem for grådige eller give dem skylden for konflikten.

Men der er naturligvis bare min holdning ;-)

Hav en dejlig fredag aften!

De bedste hilsner

Mark 

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Ud over at være indehaver af mit lille coachingfirma er jeg også folkeskolelærer og er lige nu lockoutet. For det første bruger vi rigtig meget tid på at demonstrere og lave aktioner fordi vi bare gerne vil tilbage og undervise igen. Personligt synes jeg at KL har grebet den her overenskomstforhandling fuldstændig forkert an. Lærere VIL GERNE undervise, men KL har uden selv at bidrage til frugtbare forhandlinger lockoutet os og skabt en kaotisk og uvis situation for elever, forældre og os lærere.

At nogle enkelte lærere kører på frihjul er selvfølgelig ikke godt nok, men det betyder ikke at der skal laves en overenskomst efter laveste fælles nævner. 95% af de lærere jeg kender arbejder fantastisk engageret og bruger en masse tid uden for skolen. På det punkt minder lærerjobbet om selvstændiges, hvor der lægges meget energi i at få tingene til at lykkedes. Derudover er der i dagens folkeskole mange møder efter skoletid. Det kan være svært for os at tydeliggøre over for resten af befolkningen, hvad vi bruger vores tid til. Derfor har nogle også en fejlagtig opfattelse af hvor meget vi arbejder.

At sikre at vi har nok tid til at forberede kvalitetstimer i skolen for vores elever er ekstremt vigtigt. Flere timer i skolen er på ingen måde løsningen, hvis det bare er flere dårlige timer. Så jeg håber at der skabes en fælles løsning til fordel for eleverne.

If you fail to plan, you plan to fail.

Hilsen

Kenneth

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)