Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt til nogle med forstand på programmering.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg er nu gået i gang med at skrive på min anden forretningsplan.

(Den første resulterede i venturekapital, 2 år med fuld knald på, 5 ansatte, og en brat lukning som efterføler af 2M Invests nedtur ”indirekte påvirkning”)

 

Nu har jeg igen fundet den geniale forretningside, lever op til følgende af mine krav.

  1. Forholdsvist simpelt koncept.
  2. God forretningsmodel (kan levere cashflow)
  3. Kendt teknik (brugt på nyt forretningsområde)
  4. Skalerbar løsning (nem implementering i andre lande)
  5. Mulighed for at starte op i det små (dog nok ikke hensigtsmæssigt)
  6. Selvforstærkende koncept.
  7. Firstmover effekt  

 

Jeg kunne blive ved…. ;o) ”kan alle iværksættere ikke det???”

 

Hvad er det så jeg søger?

Jo, i min forretningsmodel i går der et ”mindre” program som brugere skal kunne downloade. Dette program er et centralt led i hele forretningsplanen, da det skal levere nogle gratis funktioner, samtidigt med at et skal åbne op for yderligere forretning. (bare rolig, det har ikke noget med ip-telefoni ala skype…)

 

I min sidste virksomhed lave vi løsninger på Oracels platform, dengang havde vi ”massere” af udviklingspenge så jeg hyrede bare nogle ekspert der gjorde hvad jeg bad om. Denne gang vil jeg gerne gøre det lidt anderledes, da vi netop dengang knækkede nakken på venturekapitalen, ikke hensigtsmæssigt…..        

 

Jeg vil gerne i kontakt med nogle der har forstand på udvikling af programmer. Det skal være private personer der brænder for iværksætteri.

 

Nå, men glæder mig til at høre fra nogle…..

 

med venlig hilsen   
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Visti,

Jeg fornemmer at du, ligesom jeg selv, er "programmerings-Amøbe" og derfor er nødt til at alliere dig med nogen der kan det der.
 
Tilgangen, nemlig at det også skal være folk med iværksætter-influenza er for mig at se også helt rigtig. Problemet er vel blot, at det kan være svært at "dele" så meget ud af den forretnings-ide som man sidder med, at det bliver tilstrækkeligt attraktivt for disse nøglepersoner at deltage, mod at få en del af en evt. fremtidig kage.   Jeg går ud fra at de folk du efterlyser ER kritiske ressourcer for, at du kommer videre med din virksomhed. 
 
Uden at vide det konkret, tror jeg også at folk der har begge de kvalliteter de efterspørger, nemlig iværksættertrang, og evner ud programkodning, de er sku'' nok igang selv med noget...
 
Jeg er erkender blankt, at du har mere erfaring på området end jeg, så tag det bare som en kommentar.
 
Skulle du komme  i kontakt med nogen, så vil jeg meget gerne høre om det, hvis de kender noget til traditionel mobiltelfoni, webseurity, eller lign.
 
//OLE.
Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
  Lige lidt input til dine bemærkninger.

 Min erfaring siger mig, at du helt klart får det største udbytte af dine partnere, når du ”åbner” op for forretningsideen. Min erfaring siger også at det HELT KLART er iværksætteren der er drivkraften. Det er dig der trækker læsset og kan se det store billede. Det er meget svært for andre at overtage den entusiasme der skal til for at starte noget op. Med andre ord, man skal ikke være så bange for at indlemme folk i dine ideer. Når det er sagt, skal man jo heller ikke bare give alle de dyre guldkorn væk. En balance er fin…..   

Som kendt… Hellere være en lille del af noget stort, end noget stort af noget småt.

 Jeg er nu ikke helt blank på programmering, jeg ved hvordan systemer skal bygges op, og som en stor styrke, kan jeg se det store billede i systemer. (Det var derfor vi kom så langt sidst)

 Gode mennesker/ansatte/partnere er ALTID kritiske resurser. Tit er det vigtigste, at sammensætte et team der kan supplere hinanden godt. Ingen er gode til det hele.

 Mvh.

 P.s jeg syntes ikke din hjemmeside virker??

Fra København
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig starte med at hylde princippet om, at det rigtige team er alfa og omega. Der er ingen tvivl om at opstarten af firmaer i bund og grund er en for stor opgave til en person (godt man ikke er klar over det ... :-) ha ha ha).

Derefter vil jeg da mene at et forum som dette er perfekt til at finde andre folk som (også) brænder for at starte noget selv.
 
Jeg må indrømme at det for mig aldrig har været magtpåliggende hvor ideen kommer fra. Til gengæld er det af uhyre vigtighed at projektet kan skabe den "energi" som er nødvendig (har ikke et bedre ord for det). Måske er det i virkeligheden en helt anden tråd, men min erfaring er at følgende 3 kompetencer skal dækkes:
 
1) Afsætning. Selvfølgelig skal ting kunne sælges, men udover selve salgsprocessen, skal der være den kompetence som gør, at man til kundemøder kan lave "Hvor er det sjovt du spørger om det". Simpelt hen fordi man er i stand til at tænke kundens forretning.
 
2) Teknik / produktion. Er naturligvis enormt forskellige fra branche til brance. Men der skal være kompentence til at levere/udvikle/producere det som der er brug for. Og ikke bare at lave tingene, men at lave tingene på en økonomisk rentabel måde.
 
3) Styring / økonomi. Denne kan jeg slet ikke understrege nok. Der render alt for mange rundt om mener det går forrygende fordi de selv har travlt. Sådan er virkeligheden bare ikke altid !!!!! (I skal nok slippe for anekdoken om mit overskud der forsvandt mellem jul og nytår i bilagsbunken :-)).
 
Kunne være sjovt at høre om hvor mange konkrette henvendelse sådan en tråd her giver.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Visti

Jeg har selv udviklet det CMS, som min virksomhed er baseret på,
og det varer ikke længe, før jeg er helt færdig med at
implementere privilegiestyring, så jeg kan udvide systemet
til at kunne anvendes til Intranet/Ekstranet.

Jeg har med held fået implementeret privilegiestyringen så
fleksiblet, at den nu bliver brugt til et andet system, som
ikke har noget som helst med mit CMS at gøre, og en ny kunde
har netop bestilt en specialløsning, hvor privilegiestyringen
indgår som en central komponent
.

Det kan være mit CMS, eller nogle af de plugins jeg har
lavet hertil, kan bruges til at understøtte Din
forretnings ide, så Du kommer hurtigere i mål med at få
udviklet dette her ”mindre program som brugere skal kunne
downloade".

Mit CMS er udviklet i PHP og MySQL, så det er ikke just
nogle dyre licensomkosninger Du kommer til at slås med,
men det skal dog siges, at PHP nok endnu ikke lige er svaret
på et godt programmeringssprog til et alm. program til fx
Windows platformen

Ring eller send en e-mail til mig, hvis det kunne have Din
interesse. Bemærk, jeg er dog så booket op med nyudvikling
af mit CMS og nye special opgaver, at jeg først kan "træde
til" engang i Juni måned.

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)