Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af firmanavn på Adwords kampagne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Når jeg søger på mit firmanavn på google, så er der et andet smart firma, der bruger NØJAGTIG mit firmanavn i en adwords kampagne (de links der kommer frem i toppen af skærmen, som man betaler for at få). Det staves på nøjagtig samme måde og først nedenunder kan man læse hvad hans eget firma hedder.

Jeg må indrømme at det er smart, men også pissefrækt. Så når kunderne er inde og søge på mit firma så kommer han frem først og snupper kunderne.

I dag har jeg prøvet at ringe til ham, men han er fuldstændig ligeglad og henviser til at han har et reklamefirma der laver det for ham og han kan "ikke huske hvem det er" ?

Hvad skal jeg gøre i denne situation ?

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få mine kunder tilbage ?

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis han skriver dit firmanavn ind i annonceteksten, så er det ulovligt, men han må godt købe dit søgeord.

Men hvis han har et bureau til at klare det for sig, så er der nok tale om keyword insertion. Med keyword insertion indsætter AdWords automatisk dit søgeord for at give bedre relevans i annoncen. Dermed når du søger, vil du se dit firmanavn i hans annonce, selvom det måske ikke er deres intentioner. Så her kan være tale om god tro.

Tjek nedenstående blogindlæg hvor Frank gennemgår det mere i dybden

http://densynligemand.dk/adwords-paa-mit-navn/

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Og udover det.

Hvis du selv benytter AdWords skal du da helt klart købe dit eget firmanavn, som søgeord. Det giver dig et bedre kvalitetsresultat og mindsker din klikpris på hele din Adwords konto på længere sigt.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mbsp.

Tusinde tak for dit svar.

Der er ikke tale om et søgeord. Når man skriver mit firmanavn på google kommer hans link frem hvor MIT firmanavn står i og så står hans eget firmanavn nedenunder med indre bogstaver.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville sende dem en høflig mail, om der må der være sket en tastefejl hvis dette virklig er tilfældet.
Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Olina.

Tak for dit svar.

Dette har jeg allerede prøvet og han er ligeglad. Han siger jeg kan klage til "forbrugerstyrelsen" eller noget i den retning, hvis jeg mente der var noget ulovligt i det.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Må jeg prøve at se den annonce.
Evt send pm hvis du ikke ønsker skrive det i tråden.


Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Kan se at han er tilknyttet til 3x34, prøv at skriv til dem istedet og link til de ting som jeg skrev i mailen. Kan være det større firma er mere lydhør overfor dig.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit firmanavn vises i annoncen er det ulovligt.

Læs denne artikel, der er anbefalinger nederst i den.

Teddy 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ilas

Jeg har hjulpet flere virksomheder, der er kommet i knibe på denne måde, incl. et indkøbscenter.

Det er "desværre" en ydelse vi tager os betalt for, da der er en del kommunikation frem og tilbage.

Normalt får vi løst det på 1 til 2 timer á 800,- kr.

Indtil nu har succesraten været 100%.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)