Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varekode og import toldsatser af sokker fra Kina

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn,

Tak for roserne som professionel Speditør, det er helt berettiget og dit indlæg viser jo at der stadig er brug for os!

Stay Hungry Stay Foolish - Success is a journey not a destination... heller barnlig end bitter! 

Du skyder spurve med kanoner, tænker i undtagelser i stedet for generelt og skræmmer folk unødigt også med hensyn til straf... Hvis du er blevet straffet for det må det være fordi din kommunikation med med SKAT er mangelfuld og du har fortjent det. Jeg har været i branchen i 25år og bevares der er lavet en fejl hist og pist, men jeg eller mine kunder har aldrig betalt straf for det (jeg er nok bare professionel). Ja, der er i reglerne indbygget mulighed for straf, men de bliver ikke brugt ved fejl men ved grov uagtsomhed og svindel o.lign.

Det er ok med en fetish med varekoder, BTO og at du mener alle Speditører ikke kan tarrifere, derfor spørger man sin leverandør for letheds skyld, da de som regel har de data i systemet. Hvis du så ydeligere ville have lidt kendskab med Bonded Logistic Parks, Customs Supervised Warehouse, Told m.m. i Kina vil du vide, at det er noget der er en del fokus på den slags og det kræver noget at opbygge en track record hos sit toldkammer mht. tax refund. Men bevares hvis man tror at alle kinesere snyder, så er der selvfølgelig basis for en debat ;-)

Der er ikke noget galt med BTO, selvom mange nok vil anse det for især langsomt, men der kan da være tilfælde/varer jeg også ville bruge det, men det beskytter jo ikke mod noget. I denne uge fik vi 300 paller varer hjem, havde der været lavet BTO ville denne være Værdiløs, fordi der kom andre varer hjem i andre mængder end bestilt tror du vi (som professionelle Speditører) fik det løst alligevel? Hvis man kører for meget i detaljer, ja så mister man overblikket.

Du kender skam godt de eksempler du efterlyser, ellers er de under din profil, men jeg vil da gerne rette dig når det sker igen, hvis jeg har tid...

Der var for nyligt en der ønskede sig et par større sko til dig at gå i for nogen tid siden... det må også være træls med sko der klemmer! Jeg vil bare ønske dig en god weekend og tak for roserne og den gode reklame, normalt får man som Speditør ofte at vide man er for hurtig, billig og har god service af meget indsigtige folk....

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Glenn og Ravn,

Jeg synes I begge to er meget hjælpsomme, på jeres egne måder.

Det er også interessant at høre meninger fra forskellige vinkler. Det er det jeg kalder debat.

God weekend!

Mvh, Anne 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i alle fald en kendsgerning, uanset hvad, at man ikke altid kan regne med en toldkode fra en afsender er korrekt. Det har jeg selv over årene konstateret som farligt - selv om det nu er nogle år siden jeg var beskæftiget med stor import. Der kan være statistiske årsager til at leverandøren bevidst opgiver en forkert, men også rene fejl. 

Det er jo som regel kun de første gange man skal ha bindende svar på en tarif oplysning for hver vare, men sandheden er, at der ex i tekstil er rigtigt mange fejlmuligheder - b.a.a grundet de meget forskellige blandinger der anvendes.

Det er så en anden sag - man kan heller ikke være stensikker på at bestille 50% bomuld, 40% polyester - 10% elastan - og så modtage det rent faktisk - og endnu mere usikker på, at en evt genbestilling rent faktisk indeholder præcis samme blanding

Endeligt med sokker o.l. tekstil, hvor økotex og anden mærkning kan være vigtig, skal man også sikre sig ægthed af de certifikater

Disse ting gælder så slet ikke specielt bare Kina men med al import af textil faktisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Man kan heller ikke altid regne med der er oksekød i lasagne ;-)

BTO kan være en udemærket idé, det bare ikke en garanti for noget, især ikke i textil/garment især fordi det ikke handler om hvad du har bestilt, men hvad du fysiske skal fortolde, som du også nævner - men der er både muligheder og problemstillinger på det område, uden tvivl.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

OOCL Logistics:
Man kan heller ikke altid regne med der er oksekød i lasagne ;-)

Til hverdag og fest - spis islandsk hest Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Til hverdag og fest - spis islandsk hest Smile

Haha nemlig!

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Til hverdag og fest - spis islandsk hest Smile

Er det ikke hollandsk hest? 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Ravn > Hvornår blev og hvad gør Primecargo til eksperter i Asien? :-)  

Tilsvarende er det ikke et dumt råd, at man adspørger sin producent omkring tariffen, da de som ofte har mere erfaring omkring den slags. Dermed ikke sagt, at man skal koble hjernen fra og indfortolde sine strømper som danske kartofler..

@Anne Z

Det er relativt simpelt med tarifkoder, hvis man kender produktet. Benyt www.vita.skat.dk og gå et skridt frem ad gangen.

Vær' dog opmærksom på, at importøren står som ansvarlig for korrekt indfortoldning. Med andre ord bør du sikre dig, at du ikke kommer i klemme. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Benyt www.vita.skat.dk og gå et skridt frem ad gangen.

Tak Jacob! Jeg har prøvet at benyt det link du har givet. Det virker bedre og lidt nemmere end de sider jeg har kigget før. Det ser ud til at toldsatser for alle slags sokker under 61. er 12%. 

kun under 62. varierer det lidt. 

Mvh, Anne

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)