Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design - Hvad skal der bruges?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har i sinde at begynde at beskæftige mig lidt med design af logo'er, plakater, bannere o.lign. og da jeg ved der er en del herinde der beskæftiger sig med det, kunne jeg godt tænke mig at høre:

Hvilke programmer benytter I? Findes der nogle gode tutorials, bøger eller lignende, som kan bruges som en kickstart til brug af programmerne?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har tænkt dig at arbejde på professionelt niveau, så kommer du ikke uden om Adobe's programmer.
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en pakke som indeholder minimum følgende:

- Adobe Photoshop (til redigering af billeder og lignende der ligger i bitmap-format)
- Adobe Illustrator (til logo-design og illustrationer i vektor-format)
- Adobe InDesign (til at lave selve layoutene i og outputte korrekt til trykklare PDF'er)

Du kan i realiteten godt lave helt trykklare PDF'er med Illustrator og derved undvære InDesign.
Men du kan købe en pakke (Creative Suite) med Photoshop, Illustrator, InDesign og Acrobat Professional til samme pris som en licens til Photoshop og en licens til Illustrator vil koste hvis du kun køber de to programmer alene.

Der er et utal af videoer på YouTube, tutorials på Adobe's eget site, masser af artikler i fagmagasiner så som Computer ARTS m.m. Og så følger der også ret omfattende guides med sammen med programmerne.

/Jesper 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, og tak for dit fyldestgørende svar.

Så de tre programmer er egentlig hvad jeg behøver? Har hele suite'en liggende nemlig.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det burde som udgangspunkt være nok.

"Liggende" eller købt?....

/Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Købt naturligvis, dog er det vidst CS4-udgaven, kan den klare det?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

CS4 er fin nok.
Du kan dog til tider opleve at du modtager filer fra folk som kører nyere versioner af programmerne, og derved kan have nogle udfordringer med at åbne dem. Men til at komme igang med behøver du ikke nyere versioner.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)