Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må lærer indrage facebook profil billeder i undervisning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja som titel siger - hvem har copyright her?

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor vil du hen med det? Forstår det ikke :/

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ok du ikke forstår det ;)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

er det tilladt for en lærer at gå ind på facebook og tage en tilfældig profil's billeder og inddrage dem i undervisningen ved at f.eks trykke 20 eksemplarer og dele dem ud til eleverne med hensyn på at skulle fremstille en synopsis?

det er nemlig noget jeg har været ude for og mener bestemt ikke en skole må gøre det da der normalt er gebyr for skoler når de bruger materiale til lærebogs tekster og andet der skal trykkes og bruges kommercielt.

hvem har egentlig copyright på de ting der bliver uploadet til facebook, nogle mener det er facebook andre holder sig til at det er den der uploader som også ofte er fotografen og dermed ophavsret, nogle der ved det? ellers lad være at skrive for at spamme!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så meget skoler/lærere ikke må, men gør alligevel.
Min lærer har f.eks. købt et dokument fra studienet.dk hvor der med stor tyk fed skrift står nede i bunden, at det ikke må udleveres til andre. Alligevel har han uploadet det på på Lectio, som er gymnasiernes fælles "fora" hvor det er frit tilgængeligt :)

Jeg ved ikke noget om den specifikke situation du nævner, men vil umiddelbart ikke tro at man må gøre det.

Venlig hilsen,

Jonas

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@ jonas - da jeg fik udleveret papiret tænkte jeg bare at dette måtte være forkert - at udstille tilfældige personer uden deres tilladelse i forbindelse med uddannelse for hele skoleklasser!

alle de smarte fyre sagde at det måtte man godt - men de ved det ikke med sikkerhed er jeg ret sikker på!

jeg udtaler mig ikke konkret om noget der kan være tvivl om, derfor spørger jeg her, da ofte er den lille tvivl at man har uret :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man uploader et billede til facebook, så må facebook bruge det, som de vil, men du vil altid have ophavsretten på et billede du har taget.

Kunne det tænkes at læreren havde spurgt den person, der blev brugt i materialet?

Har du nogensinde spillet musik, du har købt, højt for andre på din mobil?

Der er mange ting man ikke må i forhold til ophavsret. Meget betragtes dog som værende en gråzone. Blandt andet i den nylige sag med ekstra bladet, der tog andres videoer og brugte på deres egen hjemmeside.

Det er som om at folk tænker: går den, så går den. Eller: hvad folk ikke opdager, har de ikke ondt af...

Nej. En lærer må ikke lave materialer af noget han ikke har ophavsretten til eller har fået lov til at bruge!

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tak jens - mente heller ikke det var lovligt - og nej han har ikke spurgt, det drejer sig om 4 forskellige personer ialt

tak for svar vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ophavsregt/copyright har den person som har produceret noget altid, hvad enten det er en pæn lort, eller en symfoni, og så længe du ikke har fået en direkte tilladelse til at benytte og/eller kopiere det, må du ikke. Om så jeg tager og printer 100 stk. af mit eget billede ud og kaster dem alle i hovedet på dig, må du ikke kopiere dem. Altså heller ikke fra google billede søgning, Facebook, Arto, Myspace, eller lign. :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)