Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af softwareprogram eller leje/køb af standard?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gislige
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Vores virksomhed Unique Travel har siden vi startede i 2010 været i hastig vækst. Fra hobbyvirksomhed, til flere ansatte den dag i dag.

Det har selvfølgelig hen ad vejen givet os et stort behov for nogle helt andre og mere avancerede softwaresystemer at arbejde i, der kombinere kundekartotek, sagsstyring og status på kunderne, mulighed for at lave statistk udfra oplysninger om kunden (både geografisk og salgsmæssigt) sammenkøring af kundekartotek med bogføringsystemet e-conomic, osv. Ikke mindst fordi at alle medarbejdere ikke i virksomheden ikke er placeret samme sted, og nogle gange i flere lande, men skal kunne arbejde i de samme systemer, uanset hvor de logger på systemet.

Derudover har vi behov for et system hvor vi har en masse standardoplysninger (redigerbare) liggende såsom hotelnavne, priser på overnatninger, transfer mv. som via nogle klik ud for "varen" automatisk overføres/skrives ind i et excelark (hvor vi laver vores udførlige rejseplaner).

Vi er meget kræsne overfor udseendet - ikke af selv systemet, det skal bare være brgervenligt, med overfor det output der kommer ud af eks. rejseplanens udseende.

Vil det kræve et individuelt softwaresystem til vores virksomhed? Og i så fald, hvem laver sådanne systemer og hvilket prisleje ligger sådan noget i? Findes der standardløsninger som kan købes eller lejes, som kan leve op til de vores behov? Vi er ikke interesseret i at betale mange penge for kæmpe systemer som kan 1000 ting vi ikke kan bruge til noget. Men vi vil selvfølgelig have dækket vores behov, og evt. få gode ideer til nye løsninger, nye optimeringsmuigheder i arbejdsprocesser osv.

  

 

Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

"Derudover har vi behov for et system hvor vi har en masse standardoplysninger (redigerbare) liggende såsom hotelnavne, priser på overnatninger, transfer mv. som via nogle klik ud for "varen" automatisk overføres/skrives ind i et excelark (hvor vi laver vores udførlige rejseplaner)."

 

Kunne du give lidt mere info om disse standardoplysninger - f.eks. hvordan disse data er lagret - eller ønskes lagret - for selektivt at kunne overføres til Excel?

Mvh
Peter Braagaard www.supertekst-it.dk

 

 

 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Ricko.

Tænker at det lyder som et CRM system (Customer Relationship Management) du har brug for? Der findes et hav af systemer fra Gratis til meget dyrt og det er klart at kan man finde et, som dækker de fleste af ens behov - så kan man gøre det. Der findes også masser af muligheder for at integrere CRM systemer med CMS (Content Management Systemer) så du kan lade kunder oprette sig selv fra en hjemmeside, vedligeholde deres data og så bruge de samme data til statistikker, faktureringer m.v. fra din backend..

Hvad du helt præcist skal bruge og hvad det koster - vil jeg ikke kaste mig ud i at gætte på, uden at kende dine behov mere - men jeg tror ihvertfald det er i den retning du skal søge. Hvis du vil have lavet noget mere customized i forhold til jeres virksomhed og evt. helt specifikke behov - så er du velkommen til at skrive på mre@lgo.dk.

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at sige ud fra det du skrive. Men hvis det var min virksomhed ville jeg få lavet et system fra bunden. Skræddersyet til jeres behov og virksomhed.

En pris er svært at give ud fra det du skriver. Men jeg ville mener at det kunne gøres for under 50.000 kr. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes der er to sider af det. Den ene er at i skal have noget der understøtter jeres forretningsgang og det andet er at det skal være billigt. Når man køber billigt er det typisk standardsoftware man køber, det er ikke nødvendigvis noget der understøtter jeres forretningsgang 100%, men noget hvor i skal tilpasse jeres forretningsgang.

Den anden side af det er at i får det udviklet så det passer perfekt til jeres forretningsgang - som den ser ud nu. 

Typisk siger man at dem der udvikler deres egne systemer har en umoden forretning, da de fokuserer på systemet frem for forretningen, det er en klassisk "fejl" at man bygger sine egne systemer frem for at fokusere på at købe et standardsystem og så få lavet nogle mindre tilpasninger til det så det passer til ens forretning.

Alt det i skal have i systemet tror jeg ikke er sådan lige at finde. Det der er udfordringen er at samle data fra alle jeres systemet i eet og samme system og så bruge det derfra. 

Vælger i at lave jeres egen løsning tror jeg ikke i kommer ud af det for under 100.000 kroner. Vælger i at købe en løsning der er tilpasset er det nok lidt mindre - når alt er betalt. Med den udvikling i har i dag, kan i kigge på hvor lang tid i tror den forretningsgang holder, så kan i vælge at lave noget der passer til at kunne ændres og udvides over tid - eller bygge noget som lægger jeres forretningsgang helt fast, og så har i de samme problemer om et års tid...

Hvis i vælger at gå videre med selv at udvikle noget kan vi sagtens hjælpe, vi har ikke standardsoftwaren, men har stor erfaring i at lave forretningssystemer, og integrationer til andre systemet. 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om I skal have fat i et CRM-system. Dem findes der en del af i varierende prislejer. Af standardsystemer er der f.eks Salesforce CRM og Microsoft Dynamics CRM .. Har ikke selv prøvet dem, men det er de systemer jeg oftest hører om, når snakken falder på CRM-løsninger.

Ricko Bastegaard:
Vi er ikke interesseret i at betale mange penge for kæmpe systemer som kan 1000 ting vi ikke kan bruge til noget. Men vi vil selvfølgelig have dækket vores behov,

Det kan jeg godt følge dig i - omvendt så skal I også være sikre på at systemet kan håndtere at jeres virksomhed vokser. Det kan godt være investeringen er dyr upfront, men det skulle helst lønne sig i sidste ende.

Om I skal vælge et standardsystem eller jeres eget - det afhænger af behov og risikovilighed. Nr. 1 ville være et system der passer 100% til jeres behov. Men det findes ikke. Hvis I kan få bare 80% af den funktionalitet I ønsker i et standardsystem, er det så ikke værd at overveje? Vælger I at bygge jeres eget system er I 100% afhængige af det firma der bygger det, og hvad hvis det går konkurs? Så er der nul support (medmindre I er heldige at systemet bliver solgt videre) ..

Noget andet er udviklingsprisen og tidsforbruget - min erfaring er at man som programmør altid er meget optimistisk omkring pris vs. funktionalitet (er selv programmør). Det kan koste mange penge, før I når derhen hvor systemet bliver, som I gerne vil have det, hvis jeres visioner ikke er helt på bølgelængde med programmørteamets.

Fra Gislige
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for alle jeres svar, vi har valgt et system der hedder WebCrm. Vi har brugt det ca. 1 1/2 måned nu og det fungere rigtig godt :-)

Hilsen Ricko
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)