Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgift forbundet med et salg på nettet - Har du et gæt ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at ligge forretningesplan for min kommende webshop. For at regne ud om det kan betale sige sælge mine produkter(hemmelig lidt endnu!) på nettet er jeg ved regne på udgifter, som jeg skal tillægge et produktspris.

Jeg kan ikke fortælle om produkterne endnu. Men de vejer mellem 1 og 5 kg og jeg ved ikke hvor hurtig de kan sælges.

Nedenfor har jeg skrevet stikord som er forbundet med salg af et produkt.Jeg ved desværre ikke hvad de forskellige ting koster. Jeg ønsker finde et gennemsnits-udgifts-pris som jeg kan tillægge hvert produkt. Jeg har svært ved det,  eftersom det er min første webshop! - Kan nogen hjælpe mig med tallene ??

Jeg ved for at beregne gennemsnitspris ud, skal man kende til hvor mange produkter man har. Men lad os forstille os det er tale om 100 produkter.

Revisor
Emballage
Fragt Postdanmark( Fra 1 kg og 5kg)
Reklamering/annoncering – Facebook,googleads, mv.
Dankortgebyr
Webshophosting
Domænepris
Produktbillede samt tekst
Uforudsigelig udgift

 ¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 32
Fra  DinTanktop.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver virkelig, virkelig svært at give dig et præcist bud, da mange af tingene kan gøres for en slik, men samtid også for flere 10.000'er af kroner. Og som altid, så hænger pris og kvalitet, som oftest sammen.


F.eks. emballage kommer jo meget an på hvilken vare det er, hvor godt den skal beskyttes, hvor stor den er osv.

Dankortgebyrer, kommer også 100% an på hvilken løsning du vælger. Nogle koster hver måned, andre et stort førstegangsbeløb og til sidst så koster nogen pr. transaktion. Samtidig er der nogen der kræver en indløsningsaftale og nogle der ikke gør. 

Så alt i alt, kommer det an på så mange forskellige ting! 
Det er næsten umuligt at give dig en konkret pris, da alle tingene kan variere meget i kvalitet og pris.

Så find nogle eksempler selv, omkring hvad du vil give for de forskellige ting. Google er den bedste måde at finde ud af det på, så bare i gang.

Så bare i gang med researchen og se at komme videre.
En ordenlig forretningsplan kræver også en del arbejde, men alt arbejdet afspejler sig jo i den, så det er vigtig at gøre en masse ud af det.

Held og lykke med projektet

Mvh.
Magnus Løv Andersen 

DinTanktop.dk - Her sælger jeg og min partner tanktops til mænd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor
Emballage
Fragt Postdanmark( Fra 1 kg og 5kg)
Reklamering/annoncering – Facebook,googleads, mv.
Dankortgebyr
Webshophosting
Domænepris
Produktbillede samt tekst
Uforudsigelig udgift

jeg mener ikke det kan besvares fornuftigt - og hvis det kan, så kan du selv bedre

Revisor - alt fra 1000 kr til 15.000 kr ialt for en shop er vel normalt - afhænger helt af hvad du afleverer og kræver - revision, review eller bare regnskabsopstilling¨

Emballage vil jo afhænge af hvad det drejer sig om - helt individuelt

Fragt post danmark - det er vel bare at gå på nettet og se hvad 1 til 5 kg koster - så har du det per produkt - men du kan jo også bare lade det ligge uden for prisen og lade kunden stå for den fragt der kommer

Reklame - Kun du ved hvad der skal til  hvor meget du vil putte i det - men skulle det fordeles på kun 100 produkter eller 100 produkter med 1000 af hver?

Dankort gebyr - det er at checke med nets og via nettet hvad det koster per år, men igen vil det jo ikke gi fornuft til 100 ting - men vil nok kræve flere handler

webhosting og domæne - alt fra 400 kr til 4000 kr kan være fint nok, men du vælger selv løsningen, produktbillede - kan du ikke få det fra leverandøren - et du må bruge, eller selv tage

Uforudsigelig udgift er helt afhængigt af 1000 ting - læg 5% på men hvad med penge til dig selv osv

Start med selv at undersøge de ting du let kan - fragt og post danmark - emballage da du jo kender produktet, dankort? http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/dankort/priser/Pages/default.aspx?tab=1#tab1 du kender selv dit behov - ellers risikerer du at andre her skal gætte sig frem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er nogle faste omkostninger som jeg mener at du kan kalkulere rimeligt præcist.

Det er:

Revisor
Emballage
Fragt
Dankortgebyr
Hosting
Domænepris
Produktbillede

Hvad med udvikling af webshoppen? Har du selv viden her eller er det noget du skal købe?

Så har vi de to store variabler:

Reklamering/annoncering - her kan du bruge et mindre beløb hvis det er et meget attraktivt produkt med en naturlig efterspørgsel. Eller et meget meget stort beløb hvis det er en efterspørgsel du skal ud og skabe.

Og så har vi uforudsigelige udgifter. Den buffer som man har er meget vigtig. Så hvis man har en stor "polstring" så har man større chance for at overleve.

/Bengt

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Forglem ikke "Markedsføring", ellers sælger du ikke noget. Og det er EN af de dyre ender.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)