Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i Frankrig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :-)

Til oktober er jeg uddannet webintegrator og har i længere tid haft en drøm om at starte min egen virksomhed

Min kæreste er lige blevet udlært kok på en af Danmarks bedste restauranter, og i forbindelse med det, vil hun gerne arbejde et år i Frankrig, og lære en masse. Vi har ikke i sinde at gå fra hinanden af den grund, og jeg har derfor valgt at tage med hende til Frankrig. 

Jeg kunne vælge at tage et job i Frankrig, men jeg har endnu mere lyst til at udleve min drøm, om at starte mit eget webbureau, og hvorfor så ikke gøre det,  mens jeg er i Frankrig hvor min kæreste udlever sin.

Grunden til jeg skriver dette indlæg, er for at høre om i har nogen erfaringer med at starte virksomhed i Frankrig.

Jeg har efterhånden læst mig til en del viden omkring det at starte virksomhed i Danmark, men jeg kunne forestille mig, at det var anderledes i Frankrig, så her kommer et par spørgsmål :-)

#1. Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg starter virksomhed i Frankrig kontra Danmark?

#2. Burde jeg registrere firmaet i Danmark inden afgang, og drive det fra Frankrig i det år jeg er der, da jeg jo flytter hjem til Danmark igen efterfølgende.

#3. Hvad har i selv af erfaringer omkring det at drive virksomhed i Frankrig.

Jeg glæder mig til at læse en forhåbentlig masse gode råd :-)

Med venlig hilsen,

Dennis Arnsberg

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Jeg kender kun Frankrig som turist

Men jeg har startet virksomhed i Italien og kulturene i de to lande er ikke så forskellige, så vil komme med et par gode råd alligevel.

Hvis du vil handle på hjemmemarkedet, så skal du tale flydende fransk, en franskmand er nationalist og forstår ikke at hele verden ikke taler fransk. Så glem dit engelske og få dit franske toptunet ellers glem at handle på hjemmemarkedet.

Det tager lidt tid at få papirerne iorden, de gider typisk ikke gøre så meget de første 3 mdr, hvor de almindelige turistregler gælder, så jeg ville helt klart overveje at beholde din adresse i dk og så tage til Frankrig i det år, som midlertidig udrejse og dermed registrere din virksomhed i dk og så drive det fra Frankrig.

Jeg vil ikke gøre mig klog på specifikke regler i Frankrig kontra Danmark. Men mange ting er i princippet ens men så alligevel forskelligt i detaljen. Der er mange forskelle mellem syd og nordeuropa, så hvis du kun vil være i Frankrig et år, så er det et stort arbejde at sætte sig ind i et nyt land, med henblik på at drive egen virksomhed, det er efter min mening ikke ulejligheden værd for kun et år.

Bortset fra det er Frankrig et stort og spændende land, men tro ikke at du kan komme og gøre noget som de ikke selv kan, du har ingen fordele med i bagagen, det er kun hårdt arbejde og der er kun en vej, det er at se at finde den franske måde at virke på, hvis du vil trives der.

Når alt det er sagt så vil jeg ønske dig held og lykke, med dit år i udlandet, en tid du vil huske resten af dit liv og som vil give dig store menneskelige erfaringer, du kan bygge på i dit videre liv.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg hælder også mest til at starte virksomheden i Danmark, og drive den fra Frankrig i det år. Udover det, tror jeg også det bliver et rigtig fedt år :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)