Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LinkedIN for dummies

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ollerup
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  CrossCulture Consult Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har siddet og leget med LinkedIN i et stykke tid, og jeg kan ikke få det til at give nogen mening ellers så taler det bare ikke til mig som F.eks. Facebook.
Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme i gang med LinkedIN.


Alt det Bedste

Nikolai Wessel

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige med på en lytter her - har kun oplevet 3 gange, at blive kontaktet af en headhunter igennem min profil, men ved ikke, hvad jeg selv kan bruge den aktivt til....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger den ikke til meget andet end at holde kontakt med en masse udenlandske forretningsforbindelser, folk som jeg ellers ikke lige kan følge, men via linkedin kan jeg se når de skifter job, og andet. Jeg har ikke mine venner med der, kun business - folk jeg har arbejdet med eller arbejder i samme brancher - pt små 200 og vel kun ca 20 af dem fra Danmark. Desuden er jeg medlem af en del grupper, som dækker forretnings interesse områder for mig.

Jeg ville tro, hvis man var jobsøgende, at det var en yderligere mulighed, hvis profilen var godt udfyldt og måske der var en del bekræftelser fra andre i branchen på, at man kan sit stof. Facebook er socialt sjov, linkedin er business pendent synes jeg, og dermed ret forskellig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai.

Jeg er meget begejstret LinkedIn bruger (og arbejder professionelt med at undervise i det).

Funktionsmæssigt minder LinkedIn og Facebook en del om hinanden, men det er to vidt forskellige miljøer. På Facebook har vi fri - på LinkedIn er vi på arbejde.

Det bliver brugt meget til rekruttering, og er derfor et vigtigt værktøj for den jobsøgende, men det er også en fantastisk kanal til (især) B2B markedsføring og til professionel networking.

Hvis du fx gerne vil sælge en konsulentydelse inden for online markedsføring, så kunne du melde dig ind i en LinkedIn gruppe for Marketing-folk og dele din viden og på den måde skabe troværdighed om, hvad du kan tilbyde. Det er lidt ligesom mange gør på Amino, men LinkedIn rummer mange større virksomheder.

Jeg har skrevet en del om at bruge LinkedIn i karrieresammenhæng, men også en e-bog om Networking og Personlig Branding på LinkedIn (gratis light-version).

Håber det kan bruges :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)