Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mangler website.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen.
 
Jeg vil rigtigt gerne igang med mit eget site, i første omgang for at lære lidt om hvordan det kommer at køre, administrere det, og endeligt se om jeg kan få et overblik over,hvad der skal til på et site, før  det kan bruges kommercielt.
 
Jeg vil gerne have hjælp og gode råd, men jeg er spejlblank hvad angår at lave noget selv. Så jeg starter nede.
 
Er der nogen der kan / gider bidrage ?
 
/Ole
Fra Horsens
Tilmeldt 6. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må nok fortælle lidt mere om hvad du konkret er ude efter...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentligt er det nok et site, som jeg i begyndelsen kan fjumre rundt, og få mig nogeterfarign med håndtering og administration af websites. Indholdet skal jeg nok selv finde ud af, det handler omat få en ide, hvordan sites opbygges, vedligeholdes, og drives.

 
Er det nok ?
 
/Ole
Fra Horsens
Tilmeldt 6. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det at drive et site kan jo være mange ting, jeg syntes stadig du er noget ukonkret, men måske er det bare mig der syntes det.

Hvad kunne du godt tænke dig at lære?

- At bygge et web-site? Design? Programmering af funktionalitet?
- At håndtere et domæne og udveksle filer fra din lokale pc med dit domæne?
- Den daglige administration? Valg af Content Management?

...er jo bare nogle af de ting der for mange indgår i daglig drift af et site.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 04:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bøllefrø (stavede dit navn rigtigt denne gang ;)

først må jeg medgive at spørgsmål er lidt svævende. Men det hænger jo nok sammen med, som du netop selv nævner, at du er lidt på bar bund ang. websites.

Som jeg forstår det, så vil du gerne i gang med et website hvor du kan eksperimenterer lidt samt se hvad der trækker folk til. Mit råd er ''hvis du aldrig har rodet med sider før'' at finde et af de mange steder, som er gratis (koster lidt) og hvor du kan opbygge et site nemt også ud fra skabeloner (feks webbyen). Fordelen er at du her kan eksperimenterer (nok inden for visse begrænsninger) og samtidigt nå ud til andre folk - da det jo nærmest fungerer som et community. Alternativt kunne du jo også købe (leje) dig til en webshop. (anbefaler dog det første jeg nævnte - hvis du er helt ny).

Der er helt klart regler for opbygning af et godt design - men igen regler kan brydes og bør brydes i nogle tilfælde (det gør jo at netop dit site skiller sig ud). Der er lavet mange bøger samt billige hæfter for hvad godt design er samt grundregler herfor.

Så nævner du at du gerne vil se en reaktion fra brugere og deraf blive bedre til at lave dit site. Se så er vi pludselig inde på markedsføring. Brugere kommer ikke af sig selv uanset hvor godt dit site er (groft sagt).
Til sidst nævner du noget om vedligeholdelse. Et stort site såsom portal/webshop osv vedligeholdes typisk gennem et CMS. Hvor vidt man køber sig til en løsning eller selv kan programmere så handler det om at gøre det let for sig selv. (tid er penge).

Men hvis du er helt ny så mener jeg som sagt at du burde gøre brug af disse gratis/billige steder som tilbyder hjemmesider (såsom www.webbyen.dk) - her får du jo (i begrænset omfang) mulighed for både at lege lidt med design - kontakt til andre brugere på stedet (besøgende til sitet) samt et lille indblik og lille forsmag på, hvad det vil sige, at administrerer dit site (gennem deres sitebuilder og analyseprogrammer).
Ellers handler det meget om at se på 1000vis af andres hjemmesider - hvad er godt - hvad fanger din opmærksomhed - trends osv. Samtidigt kan du jo altid som en startop og for at udvikle dig ''låne'' kode fra andres hjemmesider og bruge det selv sammen med egne ideer.

Der er desværre ingen nem vej til at lave en god hjemmeside. Uanset om man er en god udvikler, designer, flair for salg. idëmand osv - så lærer man hele tiden og trends og teknikker skifter hele tiden.
 Dog kan man jo ''hvis man økonomien'' altid købe sig til det hele. Men man skal jo også vide hvad det er man gerne vil købe ik ;).

Håber mit input kunne bruges (og at jeg forstod dit spørgsmål)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)