Hej alle Aminoer. Et demokratisk samfund som det danske, opbygget omkring et repræsentativ styresystem kræver en ordentlig åbenhed i det arbejde der foregår på Christiansborg og forøvrigt i alle offentlige styringsorganer. Det er derfor ej heller rimeligt at vores justitsminister m.fl. argumenterer for den nye offentlighedslov med udsagn om, at den rådgivning, de kan opnå, vil være bedre og mere konstruktiv, såfremt den holdes udenfor loven om aktindsigt. Såfremt vore offentlige ansatte ikke tør udtale sig kretisk i forhold til vore politikere, har vi et problem i styrelsen af vort land som ikke løses ved, at vi lader politikerne få mulighed for at unddrage sig offentlige kontrol via mediernes mulighed for agtinsigt. Jeg skriver dette indlæg for at få så mange som muligt til at gå ind på dette link http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_den_nye_offentlighedslov og underskrive sig mod den nye offentlighedslov, der skal til 2. behandling i starten af maj, der er på nuværende ca. 60.000, der har skrevet under. Det er selvfølgelig enhver frit at argumenterer både for og imod, for jeg ønsker for mig selv og alle andre, at vi også fremover må leve i et åbent og demokratisk samfund, hvor det der foregår på de bonede gulve kan tåle dagens lys. Mvh Bertil V. Thomsen |
Jeg bliver lidt bekymret. Nå måske har I allerede skrevet under eller!
Er politikerleden blevet så overvældende, at vi ikke engang gider forholde os?
Er lovforslaget mål i virkeligheden at lukke munden på embedsværket, således at regeringen kan argumenterer som det passer dem, hvilket de jo p.t. gør i rigeligt omfang. Lovforslaget vil i hvert tilfælde lukke muligheden for at deres rådgivning kan offentliggøres.
Dette her vedkommer os i allerhøjeste grad, så tag nu stilling, så jeg tillader mig altså lige at bringe det forest i køen igen,
når nu ikke andre vil.
Mvh.
Bertil V. Thomsen