Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen finansieringshjælp til nystartede :-(

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Høj - Have & Anlæg Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sprang ud i det og startede efter mange overvejelser min egen virksomhed. Jeg har fået utrolig mange opgaver og det hele ser/så simpelthen så lyst ud.

De bekræftede opgaver jeg har fået ind har gjort, at mit budget for i år viser et overskud på ca. 400.000 kr., som tingene står nu. Sæsonen er jo knap begyndt, så det er jo fantastisk!! Jeg havde "kun" regnet med, at jeg kunne få opgaver i starten der kunne betale min løn og så var det det, men opgaverne er simpelthen væltet ind og jeg har derfor ansat en mand. Det påvirker selvfølgelig førnævnte resultat, men "kun" med ca. 180.000 kr., da branchen jo er sæsonbetonet og han derfor bliver fritstillet igen i efteråret, når vejrguderne går os imod.

Nu har jeg fået en stor serviceopgave ved en almen boligforening, hvor deres udendørsarealer skal plejes og jeg skal derfor have en parkmaskine til, at kunne gøre dette. MEN, her er jeg simpelthen rendt ind i en stor mur af afvisninger. INGEN vil lease/finansiere en sådan maskine til mig, på trods af at flere har givet udtryk for, at det er et flot budget og en flot start jeg har fået på min virksomhed. Sådan som tingene står nu, så ser det ud til at jeg at må afgive aftalen igen, som ellers giver over 100.000 kr. om året... :-(


Man bliver simpelthen så frustreret over, at man ikke kan få noget hjælp til at komme i gang med. Kunne forstå et nej, hvis jeg købte maskine først og derefter ville ud og finde kunder, men sådan forholder det sig ikke. Når budgetterne ser så gode ud, så troede jeg virkelig ikke at der ville blive noget problem i, at få finansieret så jeg kunne få mere gang i butikken. Kan det virkelig passe, at man ikke kan finde hjælp nogen steder???? Nøj, hvor er jeg skuffet... :-(


Det ene sted havde endda den frækhed, at sige til mig, at jeg var velkommen tilbage, hvis/når jeg fik succes! Sjældent har jeg været mere indebrændt........ :-(

Dette var mest af alt for, at få skreget min galde ud. Nå, jeg skal op på hesten igen og vise dem!!!! God weekend når i når så langt...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg formoder at du talt om leasing med firmaet der sælger parkmaskinen?
Hvorfor har de sagt nej?

Er der arbejde nok til maskinen så den kan tjene sig selv hjem?

Kan du evt leje en maskine?

Har du kikket på brugte maskiner
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det lyder godt nok træls! Men hey - stort tillykke med din foreløbige succes! Det er da mega godt gået!

Der burde være muligt for dig, at få fat i sådan en maskine.

Jeg vil læne mig lidt op af Michael - Har du prøvet at undersøge det?

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Fra Ikast
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Høj - Have & Anlæg Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.


Ja, der er undersøgt mange steder og forhandleren hjælper mig alt han kan. Det er en brugt maskine igennem ham, som jeg er ude efter.

Den generelle grund til afvisningen er, at jeg er nystartet. De kender ikke firmaet og kræver alt fra 2 til 5 år på bagen før de kan tilbyde deres hjælp. Men det er da sikkert som amen i kirken, at de der ikke vil hjælpe nu, de får heller ikke forretninger med mig i fremtiden...

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Som Michael skriver så lej maskinen i første omgang hos et af udlejningsfirmaerne. Du kan hos nogle af dem få en rimelig høj rabat, hvis du går til dem. Nogle af dem har også en farvoritmaskine med særlig høj rabat. Læg så penge fra til investeringen i de opgaver du har, det bliver den billigste løsning i længden. Jeg arbejder en del med den grønne sektor rent administrativt, så vil du vende problemet, er du velkommen til at kontakte mig på 98311022 / 29924519.

Mvh
Bertil V. Thomsen 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Høj:
Man bliver simpelthen så frustreret over, at man ikke kan få noget hjælp til at komme i gang med.

Først og fremmest skal du forstå at der ikke er noget der hedder hjælp, men derimod forretning. Dem du har spurgt har vurderet om de vil gøre forretning med dig, på nuværende grundlag, og det vil de ikke.

Det er ærgerligt at sige nej til en stor ordre, men når du har overstået første år, med et flot resultat vil mulighederne blive meget bedre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)