Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AFSLUTTET LOCKOUT - EKSAMER?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolt/Hasselager (Århus)
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino'er :-)

Jeg går i 9.klasse på en skole i århus, og har nu siddet og hørt Statsministeren, undervisningsministeren og beskæftigelsesministeren præsenteret det lovforslag, der afsluttet lockouten.


Vedr. Eksemerne til 9. klaserne siger regering således:

"De skriftlige afgangsprøver udskydes til mellem den 13. og 23. maj. Dermed får de syv skoledage til forberedelse. De mundtlige prøver vil blive afholdt som planlagt."

Her syndes jeg vi elever bliver snydt! især dem der ikke har haft nogen tjenestefolk i klassen (fx.mig)
Hvis jeg sad til pressemødet, vil jeg spørge Statsministeren:


"Hvorfor afslutter i ikke de skriftlige afgangsprøver, i stedet for bare og rykke den?

Vi elever har nu haft så få timer at det bliver næsten umuligt og præstere som man normalt vil kunne. Samtidig har vi jo også de mundtlige prøver og tænke på dvs. vi har et pensum vi skal have læst færdigt! Og disse to ting er ikke noget man kan nå på 7-14 dage."

- "Jeg er enig med at vi skal have et afgangsbevis og vi skal være forbedret til når vi engang skal til eksamen på diverse gymnasier. Men de skriftligeprøver minder på mange måder som de terminsprøver alle 9.klasser har været op i, så det vil være at gøre en bjørnetjeneste, at tage vores timer til at læse vores pensum færdig for i stedet at kunne nå at være lidt forbedret på de skriftligeprøver, som i det lange løb ikke betyder det store, da man kan bruge karakterene fra sidste standpunkt til at sætte ind der!"   

Hvad siger i til min holdning?
&
Hvad vil i spørge ministerene om, hvis i sad i pressemødet? 

Go´dag derude :-)

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt spørgsmål - hvad har du brugt de seneste fire uger på?

Pensum har vel ikke ændret sig på grund af lockouten og du har haft god mulighed for at læse op på teksterne - godt nok på egen hånd, så perspektiveringen lider muligvis lidt og derfor er der sat ekstra tid af til formålet som jeg læser dit indlæg.

Jeg skal gerne give dig at situationen ikke er optimal, men mon ikke det går hvis du giver den en skalle nu?

:-)

Fra Kolt/Hasselager (Århus)
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil være helt ærlige med dig, jeg har ikke brugt den optimalt, men det tror jeg er 95% af dem som ingen tjenestefolk heller ikke har gjort.

Nej pensum har ikke ændret sig, men jeg har jo ikke har nogen som helst timer til at kunne læse videre på det pensum som vi ikke er færdig med, jeg kunne sagtens blive ved med at læse det vi har været igennem men det gør mig ikke forbredt på de nye for? Men har trods alt ikke noget imod de mundtlige prøve, men de skriftlige kan jeg ikke forstå vi skal op til? 

:D

steinway:

Et hurtigt spørgsmål - hvad har du brugt de seneste fire uger på?

Pensum har vel ikke ændret sig på grund af lockouten og du har haft god mulighed for at læse op på teksterne - godt nok på egen hånd, så perspektiveringen lider muligvis lidt og derfor er der sat ekstra tid af til formålet som jeg læser dit indlæg.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)