Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Universet hader mig! - En rant fra en lille virksomheds ejer

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Aminoer

Jeg har lyst til at råbe af universet, siden jeg sidder her inde en del og lurker besluttet jeg mig for at i er universet!

Universet hader mig! så er det sagt. Jeg startede firma tilbage i november, til dels for at prøve nogle ideer jeg havde samt bruge kontakter jeg har skabt mig og til dels for at kunne begynde at modtage penge for et internet projekt jeg havde været med til at udvikle siden 2011. Et projekt der pludselig begyndt at give et stort overskud, som bare stod hos min amerikanske partner!.

Alt gik vel og jeg begyndte at kunne blive betalt for mit arbejde på lovlig vis og mit firma kom godt i gang, Jeg fik hurtigt nogle B2B storkunder der købte varer af mig for en god potion penge og salget af mindre mindre "forbruger varer" gik skide godt.

Men så crashede verdenen. indtægten fra online projektet røg fordi jeg blev "stukket i ryggen". jeg fik et fratrædelses beløb, men ikke noget jeg kunne leve længe på og pengene er nu sluppet op.
Ud over det har jeg ikke kunne lande et salg af mine produkter som jeg ellers har haft storkunder på og salget af mine egne forbruger produkter gik helt i stå i løbet af februar måned, det er kommet sig i marts og april. men skaden er sket.

Kombinerer modgangen i salg, tab af stor indtægts kilde. og nogle desperate forbrug af penge på ineffektive reklamer, så er der næsten ingen penge tilbage på kistebunden.

Et lille lyspunkt var Bellahøj kræmmermarked, hvor jeg fik solgt en hel masse af mine produkter.
Men desværre var det too little too late. hvis markeds sæsonen var begyndt måske en måned før, havde jeg nok stået i en bedre situation.
Men ligenu har jeg ikke råd til at gentage denne succes ved at tilmelde mig et nyt marked.

En ulykke kommer sjællendt alene og min virksomhed er gået fra en stærk men beskeden start til et total burning wreck.
Jeg håber at der sker et eller andet så jeg kan redde mig selv, så det ikke er kontanthjælps kontoret den står på meget snart.

Selvfølgelig kan jeg heller ikke lande mig et job, da jeg i min teenager år og tidligere ungdom var syg (invalidernde syg) Jeg er dog siden kommet mig, men denne lange inaktive periode har ført til et ret beskedent CV som står i vejen for at arbejdsgivere tager min job ansøgning seriøst. Jeg har på 3 uger sendt minimum 35 ud. Jeg har modtaget 2 afslag, resten har jeg aldrig hørt tilbage fra.

Hvad er så min point med at dele hele den her historie? Det ved jeg sgu ikke :)
Jeg synes bare at jeg ville dele den med jer aminoer. Jeg er ikke færdig som selvstændig. det har været 6 gode og glade måneder for mig.
Men nu går legen sgu nok ikke længer, hvis jeg ikke snart lander mig et deltidsjob som minimum. eller endnu bedre, lander mig et godt salg!!

Hvis jeg må lukke ned er det ikke slut for mig, så snart jeg har muligheden, så prøver jeg sgu igen! Jeg har elsket livet med salg. Det er noget der rammer lige i hjertet og motivatoren på mig! Hvilket også giver mig mod på og håb om at jeg stadig kan nå at samle stykkerne op og beholde mit firma.

Så kryds fingre for mig vil i ikke nok? Kryds finger for at det gode salg kommer eller endnu bedre, at en arbejdsgiver beslutter sig for at tage mig ind til samtale. For så føler mig mig helt sikker på, at jobbet er mit!


Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder vildt ærgerligt, men du har helt sikkert lært en masse af denne oplevelse. - Jeg tror jeg kan snakke for de fleste iværksættere herinde, når jeg siger at de sikkert også har oplevet modgang.

Held og lykke fremover, glæd dig over at de ikke kan tage din iværksætter gnist fra dig!

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klem ballerne sammen og kom videre :-)  Alle oplever modstand igennem livet i et større eller mindre omfang - kunsten er rejse sig og komme tilbage på sporet.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

QUIZ:

1. Det der kan redde dig er at jeg krydser fingrene, eller at en eller anden beslutter sig for at tage dig til jobsamtale. 

2. Det der kan redde dig er at du rent faktisk har bevist overfor dig selv tidligere at du var dygtig nok til at klare dig godt. Plus at du også har fejlet og nu ved at bestemte fejl begår du ikke igen.

Hvilken af de to vil bedst hjælpe dig videre?

Jeg ved godt det lyder ufølsomt, men jeg føler med dig, da jeg selv har haft min portion af ture hvor nærmest virkede som om det eneste der var tilbage af energi var at krydse fingre. Men bare tanken om at det der hjælper en er at krydse fingre, virker desværre ikke ret godt på en selv, og den fighterånd, der kan være nødvendig at have i modgang :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Det er en skam du fra Ballerup – for så langt rækker min hænder ikke.

 

Jeg vil gerne hjælpe dig, men ved ikke helt hvad det er du beder om hjælp til. Send en PM eller skriv det her hvis du mener jeg kan hjælpe dig med noget… måske har jeg én i mit netværk som kan bruge en som dig, eller også kan du bruge ham/hende.

 

Du har først tabt, når du giver op ;-)

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår hvad du mener Gita. Jeg sidder bestemt heller ikke her og krydser fingre. Jeg har været konstant på de sidste 14 dage og har prøvet at finde på noget der kan vende skuden og jeg kan stadig give det et par uger mere før jeg giver HELT op.  Så jeg kæmper :)

Min tale er nok 50% Rent brok og 50% : Man ved aldrig om det kan give inspiration til noget man ikke har prøvet, at høre andre folks kommentar på ens situation :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

"Kombinerer modgangen i salg, tab af stor indtægts kilde. og nogle desperate forbrug af penge på ineffektive reklamer, så er der næsten ingen penge tilbage på kistebunden."

Især den med ineffektive reklamer skurer mine øjne. Markedsføring fylder ufatteligt meget hvis du skal klare dig som selvstændig. Du er nødt til at få en overordnet realistisk plan for hvordan du markedsfører dine produkter eller dig. Ineffektive reklamer lyder som penge ud af vinduet. 

Så hellere gå på kontanthjælp og begynde at lære mere om en af de markedsføringskanaler der findes.

Hvis du er god sælger, så er mit indtryk at der er god efterspørgsel efter disse. Så er det bare ud at canvasse.

Webshops er der desværre mange der spilder penge på fordi de starter uden at vide nok om det. Det kan så læres, men det tager tid.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har jo selv været selvstændig i et halvt år, og kan genkende nogle af tingene.


Det at du har kæmpet længe, og det kun virker til at blive værre og værre tyder på at du måske er bedre stillet med at tage en timeout fra selvstændigheden og søge job. Hvis det er sælgerjob du søger, tror jeg faktisk det bliver rimeligt let for dig. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Double post

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita. Jeg ved ikke hvorfor du kommenterer af flere omgange men det skal du have lov til! :)

Jeg får fornemmelsen af at du mener mine problemer er opstået af inkompetance og løsningen er efter din mening at jeg skal give op?

Jeg vil rigtig gerne finde mig et job. Men som nævnt i en tråd kommer det desværre med sine egne besværligheder. Når jeg kigger tilbage tror jeg mit største problem er at jeg har forsøgt at gøre noget der kræver flere resourcer end jeg har samt at jeg ikke har optimeret brugen af de penge jeg har haft. Selvfølgelig kunne års uddannelse og erfaring have reddet mig fra det. Men en lang uddannelse er ikke vejen for mig. Og drømme jobbene er bare ikke kommet på trods af ihærdig søgen.

Min point her er ikke at jeg siger du skal have ondt af mig. Mere at jeg føler eu ikke rigtig har fået fat i mit budskab ( hvis jeg da har et! )

Jeg har elsket at være selvstændig og er helt sikker på at hvis jeg ikke får reddet resterne denne gang. Jamen så må jeg se hvad jeg kan gøre med arbejde igennem er job center eller noget opkvalificering af uddannelse. Også prøve igen når jeg har start kapital til det :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)