Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til realisering af internet/app-virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg står pt. og prøver at få mit første projekt på benene. Jeg har ingen erfaring med iværksætteri, men mener dog konceptet har potentiale.

Selve konceptet kræver en integreret løsning mellem facebook-profiler til login og hjemmesiden/app'en, samt et betalingssystem. Jeg søger råd og vejledning om hvorvidt selve ideen rent praktisk er mulig - selve omkostningsdelen kan så tages op derefter.

Hvis du/I kunne være interesseret I at hjælpe mig med at komme videre, så lad mig gerne høre fra dig/jer. Jeg tror det kunne blive rigtig godt!

Selve målgruppe-analyse, forretningside- og plan er så småt i støbeskeen, men jeg mangler altså hjælp til det tekniske. 

Kontakt mig gerne i en PM.

Ser frem til at høre fra jer..

De bedste hilsner

/Piilgard

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der så måske nogen, der kan henvise mig til nogle udviklere herinde jeg selv kan kontakte?

Er lidt usikker på hvor jeg skal lede Smile

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dennis,

Facebook identifikation kan sagtens lade sig gøre på både app og hjemmeside.
Betaling er derimod megetmforskellig. I app er der masser af muligheder men fælles er at google/apple tager 30%.
På hjemmeside benyttes en eller anden kort løsning. Paypal er gratis. De bedre løsninger koster derefter.

Held og lykke med dit projekt!

Mvh,

Thomas
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tak for dit svar!

Ideen er at folk skal kunne betale for et produkt fra en 3. part via min App. De skal oprette en profil på min hjemmeside ved at logge in med deres Facebook-profil, men samtidig registrere deres dankort-oplysninger, for at kunne betale via app/hjemmesidel - er dette muligt eller er det i strid med nogle retningslinier, ved du det?

Så jeg skal altså kunne få folk til at bruge min hjemmeside/app med deres FB-profil, men samtidig kunne registrere betalingsoplysninger fra dem.

/Piilgard

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook login kan du sagtens lave, det med at lave in-app payments via. gemte betalingskort er lidt mere langhåret, både apple og google vil nok kræve at du benytter deres in-app payments systemer og snuppe 30% af betalingerne.

Facebook login kan som sagt sagtens laves, du kan læse mere om de tekniske detaljer ang. facebook integration på http://developers.facebook.com/

Find a good Nexus 7 dock either official ASUS produced or cheaper 3rd party ones.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der er tale om fysiske produkter, må du ikke benytte inapp payments i appen, men skal benytte egen betalings løsning. Så det er faktisk ikke noget problem.

Hvis der er tale om digitale ting, så er det korrekt hvad Mark siger.

Men uden at vide det, tror jeg der er nogle strikse regler omkring det at gemme folks kreditkort oplysninger?!

Endvidere skal du jo også kende forskellen på en app og en hjemmeside. Det er to forskellige ting. En hjemmeside kan sagtens virke på mobiler uden at du behøver laver en app. Bare lav din side så den virker på mobiler også. Så behøver du heller ikke tænke på hvad google og apple mener.

Check bootstrap http://twitter.github.io/bootstrap/
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang tak.

Jeg mener blot, om man godt kan gemme dankort-oplysninger til en facebook-login-baseret profil?

/Piilgard

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, du kan logge ind via fb. Og gemme oplysningerne i din egen db.

Du skal så finde en kreditkort udbyder f.eks. Nets som understøtter at du trækker penge vha disse oplysninger.

Ud over dette, er det ikke noget problem.
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)