Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreng på 18 år, jeg ved ikke hvad jeg skal stille på med alle de regninger!!!!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du går ikke i skole, så få dig et job mere og afsæt alle dine penge fra det andet job til at betale din gæld.

Det er ikke umuligt at finde 2 fuldtidsjobs med forskellig arbejdstid - således kan du altså tjene en hel del penge.


Vh
Jonas 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller tag et smut ned i banken og tal med dem. De kan helt sikkert hjælpe dig med et budget og lign. Måske kan du låne penge af dem, så alle dine regninger kan betales, og du kun skylder penge 1 sted. Tag fat i din bankrådgiver med det samme, inden det bliver værre end det er.

Det er træls at hænge på en gæld man stiftede da man var ung og naiv.

Held og lykke i fremtiden.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Danielanonym:

Tusind tak for så hurtigt svar! :)



Jeg overvejer også at starte et budget :)



Men kan man ikke lave aftaler med staten/dem jeg nu skylder penge til... om at jeg måske ikke kunne lave en aftale med dem om at jeg betaler regningerne om 1 år eller 2 ? :)




Mvh Daniel :)



Det kan du ikke med mindre du bliver erklæret insolvent, så får du typisk 6-12 mrd hvor de skal lade dig være.

Vil råde dig til at se hvad du kan undværre og dele det op og ringe til de forskellige og lave en afdragsordning, du får det meget bedre bagefter.

Eller som nævnt flyt hjem til de gamle en periode, tag et ekstra job.

Der er ingen nem vej men få det ud af verden afdrag på de forskellige, eller lån dem i banken hvis du får lov, eller af de gamle.

Har selv været i din situation bare med meget større beløb og der er kun en vej få det delt op og betal det af hurtigst muligt og kom videre det er dræbende at have i baghovedet hele tiden, når der er lavet aftaler kan du slappe af, får der er styr på det.

Gi gas ven og kom igang få åbnet de breve og få ringet.

Ellers kan du ende i retten og så tager du hvad de syntes de kan hver måned, undgå det,
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc - CoolSlips.dk:

Eller tag et smut ned i banken og tal med dem. De kan helt sikkert hjælpe dig med et budget og lign. Måske kan du låne penge af dem, så alle dine regninger kan betales, og du kun skylder penge 1 sted. Tag fat i din bankrådgiver med det samme, inden det bliver værre end det er.

Det er træls at hænge på en gæld man stiftede da man var ung og naiv.

Held og lykke i fremtiden.

Jeg har også været oppe heeele natten og overvejede at tage en lån fra banken til at betale alle mine regninger af :)

Men jeg tror næppe at banken (Nordea) vil låne penge til en som mig :(

Mvh Daniel :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej daniel

det lyder ikke så galt som du gør det til - beløbene er da heldigvis til at have med at gøre, og du er kun 18 , så du har masse år fremover til at rette op.

Men start med at kontakte en rådgiver hos kommunen - jeg er sikker på der er en som kan hjælpe dig.

Så kontakter i alle gældsposterne, og laver en afbetalingsordning.

Samtidig får du lavet et budget der kan holde - evt. et ekstrajob i en periode, for at få tingene hurtigt ud af verden.

 

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

3daysale.dk:

Ok, men du har ikke nogen computer osv.?

Jo, min stationær computer, den er ikke særlig meget værd :( måske 1000kr...

Mvh Daniel :()

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag ansvar for dit eget liv. Du har forårsaget regningerne, så du skal betale dem. Det er udvejen :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske skulle du starte med at tage ansvar og sätte täring efter näring?

Med tanke på dine böder fra dsb osv..

Har du sögt om boligsikring til din lejlighed?

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Du skal gøre som du allerede har gjort her, og kontakte dem som du skylder penge, og ærligt og redeligt fortælle dem om din økonomiske situation. Du skal være så neutral og faktuel som muligt. Dvs. du skal ikke være offensiv, eller defensiv. Du skal sige, at du meget gerne vil i gang med at betale din gæld, og lav så en aftale om, at du afdrager på gælden. Det kan være et ganske lille beløb pr. måned, som så kan sættes op, når du begynder at tjene nogle flere penge.

De stopper ALDRIG med at sende dig rykkere, og din gæld forøges dag for dag, MEDMINDRE AT DU KONTAKTER DEM.

Det er så vigtigt! Gør det idag.

Får du boligsikring? Det kan du få, så søg om det, hvis du ikke allerede har gjort det.

Har du ikke noget netværk? Nogen voksne som kan hjælpe dig (tale med dig)? Som en anden har været inde på, så kontakt kommunen. Der sidder helt sikkert nogen som kan hjælpe dig. Når du starter i skolen igen, så kontakt din studievejleder, som også kan - og skal - hjælpe dig med råd og vejledning.

Men start med at ringe og skrive til dem som du skylder penge. Du vil få det MEGET bedre lige med det samme. Det lover jeg Smile

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du skal regne med at du bare kan få det udskudt 1 til 2 år. Du må regne med at en aftale nok er noget med at du skal betale et eller andet hver måned indtil du har betalt hele din gæld.

Daniel jeg har selv været i en situation der ligner. Jeg har lovet mig selv at det aldrig sker igen og det er gået fint lige siden. Det er en lordesituation men der er kun en vej ud og det er op på hesten og kom i gang. Hvis du vil deltage aktivt i samfundet handler det om at arbejde for det. INTET kommer af sig selv. 

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at lægge en plan. Jeg tror den ville se sådan her ud i hovedtræk:

1) Dan dig et overblik. Find alle breve og få talt op hvor meget du skylder og til hvem.

2) Tag en dag hvor du løber rundt til ALLE supermarkeder i nærheden. Find i sjorte eller en polotshirt, start når supermarkederne åber (så de kan se at du kan finde ud af at komme op om morgenen.) Sørg for at være velsorineret! søg et job. Du tjener 5000 på lidt arbejde i weekenden og går ikke i skole. Du burde kunne øge din indtægt med 10.000 før skat ved arbejde. Det vil give dig ca 10.000 efter skat i alt ekstra.

3) Uanset hvad der en sker så snak med komunen, DSB men det er godt hvis du kan sige at du er ved at søge ekstra job for at få din gæld ud af verden men vær ærlig frem for alt. Folk vil gerne have deres penge men alle ved at man ikke kan klippe hårdet af en skaldet.

4) Søg job vildt og voldsomt. Snak med folk om at du har brug for et job. Fortæl det til mor, far, venner, søskende og alle andre der gider lytte. Det er meget ofte en ven der lige at der og der er et job du kan søge. Det var det der skete for mig og som vendte min situation.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig for at arbejde alt det jeg kunne komme i nærheden af. Det har den fordel at du somregl får for travlt til at bruge dine penge hvilket giver dig en god opsparing til studiet.

Held og lykke med det og arbejd hellere ekstra for det er famne dyrt at være fattig i Danmark.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)