Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontaktformular på website: Undgå at brugeren skal indtaste kode

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

På min kontakt-side på min hjemmeside har jeg en lille "kode" som folk skal indtaste sammen med deres navn og besked. Det hjælper mig til at slippe for de forbandede links fra spam-botter.

Men det er besværligt for brugerne at skulle indtaste en kode, så jeg vil høre, hvad I andre gør for at slippe for at skulle bede brugerne indtaste en kode?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på de sider som har kontakt formular, lavet et skjult felt i html. Når en spambot så udfylder dette felt så smider jeg dem et andet sted hen eller stopper handlingen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:

Jeg har på de sider som har kontakt formular, lavet et skjult felt i html.

Det havde jeg ikke tænkt over. Det lyder som en fin ide. Hvordan tester du så på det skjulte felt? Med php? Eller hvad?
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Det havde jeg ikke tænkt over. Det lyder som en fin ide. Hvordan tester du så på det skjulte felt? Med php? Eller hvad?

Det mest effektive er nok at checke det i PHP, hvis spambotsne så finder en vej udenom kan du alternativt lave et skjult felt og smide en eller anden værdi i det med javascript, de fleste spambots vil ofte ikke eksekvere javascript på de sider de forsøger at spamme. Så checker du at værdier er som den skal være serverside (med php).

Find a good Nexus 7 dock either official ASUS produced or cheaper 3rd party ones.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Kim Vinberg:

Jeg har på de sider som har kontakt formular, lavet et skjult felt i html.

Det havde jeg ikke tænkt over. Det lyder som en fin ide. Hvordan tester du så på det skjulte felt? Med php? Eller hvad?

Ja med php.  :)

jeg kalder ofte felterne for noget normalt , som eksempelvis "author"  for det kender spambots og så udfylder de dem oftere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tusind tak til Mark og Kim!

Nu har jeg noget, jeg skal have arbejdet på. Det virker så kikset med indtastning af en kode, så jeg vil med glæde slippe fri af det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet uden kode? For mit vedkommende modtager jeg nærmest aldrig Spam via min kontaktformular?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Hyldeborg:

Har du prøvet uden kode?

Ja, jeg har prøvet uden kode. Jeg har erfaring for, at der gør noget tid, så begynder linksne at indfinde sig, og det bliver de ved med.

Hvis du selv slipper relativt fri, kan det skyldes din udbyders server-setup.

I går indføjede jeg et hidden felt som foreslået af Kim, og så må jeg se, om det virker...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)