Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiltning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et lille problem, som egentlig bunder lidt i en i bakspejlet uheldig navngivning for snart 2 år siden. Vi har en forretning hvor man kan komme ind og male sin egen keramik - fajance. Samtidig med at man maler, kan man få en kop (temmelig god) kaffe - en café. Hvad var mere nærliggende end at kalde stedet for Fajancecaféen? Problemet er nu, at vi får en del mennesker ind i forretningen, som tror det er en traditionel café, hvor de kan få café latte og club sandwich. Det er såmænd heller ikke fordi det er så stort et problem. Folk får en kop kaffe og er glade når de går - og mange kommer såmænd også igen, enten for at drikke mere kaffe eller for, som jo var planen, at male. Men vi har en irriterende fornemmelse af, at mange kører forbi i deres søgen efter en aktivitet og forkaster os fordi vi hedder noget med café. Problemet er lidt dét, at vi kun er to af slagsen i Danmark, så konceptet er ikke ligefrem superkendt - det gør det ret svært at skilte præcist med hvad vi laver. Og nu, efter 2 år, er vores navn trods alt ikke til at lave om... så det er ikke vejen.

Er der nogen her der har en genial idé til hvordan vi gør opmærksom på os selv overfor de forbipasserende? Vi har i dag en smedejernsgalge med et gammeldags, ovalt skilt med vores navn. Dertil et firkantet informationsskilt med halvstore skitser af kaffe og pensler malet i glade farver på en baggrund af keramiske fliser. Vi er underlagt et ret strengt skilteregulativ (som vi selv støtter op om) af hensyn til bevarelsen af bymiljøet.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas Nielsen

Nu ved jeg jo ikke om I må dette pga. skilteregulativet, men
hvad med at få lavet en kæmpe kaffekop til at stå udenfor
cafeén, og i koppen skal der stå nogle store pensler, og I
stedet for en underkop, så kan koppen stå på noget der
ligner en keramiske flise? På selve koppen skal der stå
noget tekst, som gør, at man 100% ved hvad I tilbyder.

Fx "Hos os skal Du ikke male kaffen, men den kop Du drikker
den af" ;-)

Det kan godt være at det er pinligt for mig, men jeg har,
indtil jeg læste dette indlæg, ikke anet, at det at male
keramik hedder ''fajance'', det kunne jo også godt være, at
det var gældende for for andre en mig , og så
kører de måske forbi...

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Ha! Det er en pudsig idé, men vi vil ikke alene komme i sikker karambolage med skilteregulativet, men også med hvad der almindeligvis forbindes med god smag . Og så glemte jeg lige at fortælle, at størsteparten af vore kunder er udlændinge (tyskere, nordmænd, hollændere, svenskere, belgiere og hvad har vi ellers), hvilket komplicerer tekstudfoldelserne en smule.
 
Jeg kan i øvrigt informere dig om, at fajance er betegnelsen for en glaseret, hvid, porøs keramik. Men det er nu relevant nok, at du ikke kendte begrebet, for det er der ingen tvivl om, at mange andre heller ikke gør. Problemet er lidt, at det hedder sådan. Vi kan ikke kalde det porcelæn, for det ér ikke porcelæn, og keramik dækker for bredt. Faktisk oplever vi af og til, at folk tror det er porcelænsmaling de går ind til - men dét er altså noget ganske andet.
 
Konceptet er velkendt andre steder i verden, men dér vælger man at målrette det næsten udelukkende mod børn. Vi vil meget hellere prøve at ramme hele familier og få hele banden til at lave noget, så ikke bare forældrene sidder og glor mens de kritiserer deres ungers kunstneriske udfoldelse. Næh, de skal sgu'' arbejde, ska'' de.
 
De fleste af vore kunder, finder os igennem annoncer og artikler. Men vi vil gerne have nogle af søndags... jeg mener fritidsbilisterne ind også.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)