Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed med en vare og værdisætning af varen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man sælger en vare -uanset om det er et særligt hundehalsbånd man selv har designet eller en bog man har skrevet der sælger nok til at gå fra at tjene 20.000,- til 50.000,- de første år og pludselig kommer op og tjene så meget at man skal momsregistreres og derfor indhente CVR. nummer. Hvordan kædes varen og firmaet så sammen så man kan fortsætte salget uden problemer?

Hvis man f.eks værdisætter sit halsbånd til 5.000,- og sælger for 4 milioner af det hvad sker der så?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

uh det var det et spørgsmål der kommer lidt rundt - men varens navn er jo et du ejer og får hævd for men start lige med at forstå hvornår man SKAL momsregistrere sig ved at læse dette om TIDSPUNKT FOR MOMSREGISTRERING Du vil se, at det ikke vil være godt at sælge for 4 mio kr uden at være registreret

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den løftede pegefinger mht. rettidig firmastart og den mulige momsbøde det var nyt for mig.

Jeg savner stadig svar på hvordan man kobler varen og firmaet sammen.

Hvis man indser at det er tid til at oprette firma til sin super efterspurgte hundesnor hvordan værdisættes hundesnoren så og hvordan

bliver den firmaets ejendom og derved mulige guldkalv fremover?

Kan man forestille sig at det personligt ejede firma man selv opretter køber retten til at producere hundesnoren af en selv for f.eks. 40.000,-

og at man tilgengæld må regne med at købe retten til snoren tilbage igen hvis man lukker firmaet efter et par år. (lidt nedskrevet måske).

Hvis man ikke foretager sig noget fra start vil man jo være i stand til fra dag 1 at sælge sin vare til 500,- og blot lægge snoren på lager til indkøbs/produktionspris som måske er 15,- penge man endda kan trække fra.

OBS har ikke solgt noget endnu Ü

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Du ER den personlige virksomhed, så der er ikke nooget med at sælge navn eller værdi ind, for du og din personlige virksomhed er samme kjuridiske person
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)