Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil godt være selvstændig. er 18 år og under uddannelse som lastvognsmekaniker. hva ska jeg gøre? søger gode råd

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 9
Fra  123sjoveklip.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

vil lige starte med at sige jeg er helt ny herinde :)

Men det er sån jeg rigtig længe har gået med tanken om at blive selvstændig men bare aldrig rigtig har fundet ud af hvordan jeg skal gribe det an. med hvad det skal være inden for og med cvr nr. osv. kunne godt tænke mig noget webshop noget. men er også villig til at høre hvad andre folk har af ide'er. 

drømmen var at blive selvstændig vognmand. men tror det er at satse rigtig stort når jeg stadig kun er 18 og under uddannelse. ska jo ku passe min uddannelse og arbejde. så skulle gerne være noget hygge noget efter arbejde :)

ser frem til at høre fra nogen kloge hoveder som ka fortælle mig hva jeg ska gøre og ikke skal gøre :)

Fortsat go weekend folkens :)

mvh
 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er da en fin ide at begynde at tænke i de baner allerede nu, du har tiden til at lade tingene udvikle sig stille og roligt.

Jeg tænker om ikke du kan begynde på at skabe dig et navn inden for branchen, evt. begynde at se på hvad det vil koste dig at leje vogn indtil du engang er færdig uddannet og får råd til at investere i en vogn... Jeg ved ikke om det kan betale sig at leje en vogn pr. opgave, således du ikke sætter dig i faste udgifter før du har en fast indtægt.

Så kunne du starte blødt op med et par kunder som du kan overskue, og dermed langsomt udvide..

På den måde bruger du tiden på at øve dig i at være selvstændig, som også omfatter du skal sætte dig ind i det at have en virksomhed - få lavet en hjemmeside, få sat dig ind i skat og moms regler osv osv. Start evt med at ringe til told og skat og forhør dig om lovgivningen, og tænk på om du kan overskue sådan noget som moms afregning hvert kvartal, også selv om du ingen indtægt har i virksomheden.

Hvis det kan betale sig at leje vogn pr. opgave, kunne du jo starte ud med at tilbyde din assistance herinde.

Hvis du ender ud i det ikke kan betale sig, er det jo også meget sjovt at starte en web shop - tænk ud over boksen, så ikke du laver en webshop der er tusindvis af i forvejen, og tænk i baner hvor du ikke skal lave den store investering i varelager.

 

 

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo sagtens lave en Shop selvom du har arbejde ved siden af :) du kan evt kigge på shopify, det er nemt, du må endelig skrive hvis jeg skal hjælpe dig med at oversætte shop eller andet hjælp vedrørende shopify hvis du beslutter dig for at starte op _=

Hilsen

Peter Rohde :)

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 9
Fra  123sjoveklip.dk Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

tror din idé med at leje er god nok. men tror det blir alt for dyrt. leje af lastbil, trailer og så en chauffør til at køre. som også skal have løn. så løber det sku hurtigt op :)

Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 9
Fra  123sjoveklip.dk Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

shopify lyder som en go idé men får mig lidt til at tænke på gul og gratis og dba der sælger man jo også bare en produkt på en side? :)

men mangler jo også noget at sælge, mangler en produkt 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)