Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle Amino'er.

- Jeg har længe gået med tanken om at starte en webshop. Jeg har fundet ud af hvor stort et beløb jeg har til rådighed, til at starte med og ved også hvor jeg kan skaffe mine produkter. Jeg har kigget hos mange leverandører og kigget på at hvis man skal have produkter hjem skal man være CVR registreret hvilket jeg overhovedet ikke er endnu.

Mine spørgsmål er:

- Hvordan bliver jeg CVR-registreret uden at have nogen varer? Og hvad koster dette?

- Kan man drive en mindre webshop i starten uden at skulle betale skat, moms og andre afgifter?

- Findes der et samarbejde med Post Danmark eller en anden udbyder af pakkepost, som man kan samarbejde med omkring billigere fragt. Det er jo rimelig dyrt at sende en pakke (50-80 kr. pr. stk). Og når det jeg vil sælge ikke komme til at koste mere end 50 - 100 kr. kan dette næsten ikke svarer sig. Så er der noget jeg kan gøre der for at få billigere fragt eller måske endda fri fragt?

Mvh. Michael H. Augustinus. 

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sandsynligvis sende det som maxi brev i stedet... ellers kunne GLS være et alternativ til PD, men tror ikke du kommer helt derned hvor du gerne vil.

Du kan til enhver tid få en CVR nummer, det kræver ikke noget som helst, andet end en sendt ansøgning.

Du kan godt drive den uden at skulle betale skat med det samme, men du skal svare skat af din virksomheds overskud ved årets udgang. Moms skal du også indberette, når du har et cvr nummer.

Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael - jeg har en aftale med GLS - rigtig godt og billigt.

Tag en snak med dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46526
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må stifte CVR hvis du ex vil importere fra uden for EU for det kræver helt enkelt at du er registreret før din første import med videresalg for øje

Du skal føre regnskab og betale skat af dit overskud, men har du ikke brugt dit bundfradrag, bliver der ikke opkrævet noget

Du skal kunne håndtere import moms og evt told på alt du køber og du skal tillægge moms til det du sælger som registeret, og skal sætte dig ind i en god del hvis ikke du skal ryge i problemer - men det er jo fælles for alle

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de fine svar. De er ret brugbare.

Jeg er forresten 17 år gammel, studerer HHX(Innovation), så har en del omkring iværksætteri igennem skolen.

Hvad vil i så foreslå, som det første jeg kan gøre nu.

Har forhørt mig om pris mht. opsætning af webshop. 

Har set flere leverandører samt. deres produkter. (Dog kan de ikke kontaktes da man skal bruge CVR-nummer for at gøre det)

Har gjort op med mig selv hvor meget jeg har at gøre med og vil gøre med rent økonomisk.

Hvad ville i gøre som det første?

- Er der eventuelt nogle af jer som jeg måtte kontakte "privatbesked" hvis jeg søger hjælp.. det ville jeg sætte stor pris på.

Fortsat god aften!

Med venlig hilsen Michael.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo starte med at få et CVR. Det koster ikke noget og så har du jo derefter mulighed for at indhente tilbud hos dine leverandører.

Hvis du ikke selv kan lave en hjemmeside kan det godt blive en ret dyr affære. Jeg har selv lagt alt ind på hjemmesiden (produkttekster, billeder mm) og så har jeg fået en designer til at lave resten.

Men hvis du ikke skal sælge vildt dyre produkter, så kan du nok godt lave din hjemmeside selv. Du kan evt. bruge Dandomain. Det er ret nemt at finde rundt i.

Du skal også have et betalingsystem, hvis kunderne skal kunne købe dine varer over nettet. Det koster også...

Nu ved jeg ikke hvor meget dine produkter vejer, men hvis de er så billige som du skriver, så kan det nok ikke betale sig at lave en erhvervsaftale. Hos post dk betaler du efter hvor meget du sender og indtil du har sendt 175 pakker afsted (på et år) koster det fra 35 kr og derop af. Du kan ikke lave en aftale med GLS før du har været i gang i længere tid.

Husk også at regne markedsføring med i dit budget. Det kræver arbejde og penge at komme på google i form af adwords og SEO. Derudover kan det være du gerne vil have anden markedsføring.

Men grib tlf og ring rundt. De sidder der for at hjælpe dig. Jeg har brugt mange timer på tlf da jeg startede op for at finde priser på dankort, post osv.

Rigtig meget held og lykke med dit projekt :)

 

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)