Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange varer VS færre varer på webshop?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har ofte diskuteret mængde af varer på webshops med folk og kigget rundt hvad andre gør - MEN JEG ER I SYV SIND!

Fordi jeg har en fortid i flere fysiske butikker, hvor man ofte snakkede om at sætte et godt sortiment sammen som kunderne kan overskue.
Altså sagt på en anden måde: Man sælger ikke 3 x så meget bare fordi man smider 3 gange så mange varer i butikken

Faktisk blev der det sidste sted jeg var, lavet en undersøgelse hvor man fjernede op til 50% af sortimentet og kun beholdte det som faktisk solgte.
Det viste sig, at salget steg samlet, på trods af færre varer, fordi overskueligheden og "lækkerheden" steg til lige med.

Men hvordan mener i at det forholder sig på webshops (lad nu være med at sige at det er forskelligt fra shop-til-shop for det ved vi jo alle)?
Tag meget gerne udgangspunkt i min shop med lamper, skal jeg bare ligge alle varer fra alle leverandører ind, eller skal jeg udvælge det jeg selv synes er godt og giver det gode sortiment på shoppen?

Grunden til at jeg er fortaler for "det rigtige sortiment" er, at jeg ikke tror at kunderne kommer ned bagerst på shoppen.

Jeg synes det er nemmere at gøre det sammen med en afstemning, så den får i også lige. 

Mange varer VS færre varer?

Vi ved alle at det er forskelligt fra branche til branche, så giv dit generelle svar :-)

  • Smid alt ind som leverandørerne tilbyder (37,5%)
  • Smid kun de varer ind som faktisk sælger (50%)
  • 80/20 reglen lever, stort sortiment, men kun 20% sælger (12,5%)
  • Totalt antal stemmer: 8

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne virkeligt også godt bruge en kommentar i forhold til min outlet-kategori !!
 
Skal jeg smide alle små som store tilbud ind (PT 96 varer)
Eller ville i vælge KUN at smide det ind som jeg virkeligt gerne vil af med (f.eks. 20-30 stærke tilbud) 

http://www.lampeguru.dk/outlet-lamper.html

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har erfaring med rigtigt mange webshops og min mantra lyder efterhånden "udvalg, udvalg og atter udvalg". Det viser sig gang på gange, at et stort udvalg er det vigtigste parameter, også vigtigere end fx ens prisniveau.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

interessant, men kommer kunder om på side 3, 4, 5 osv?

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Et kæmpe udvalg er intet problem, hvis det er nemt at finde det ønskede produkt gennem en god navigation / filtrering. Synes SmartGuy gør det ret godt. 

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vælger jeg så at svare det du ikke gad at høre, bare for at være på tværs.. Det handler om hvilket webshop det drejer sig om.

Jeg forsøgte at gå ind på din side, men eftersom at jeg er LANGT fra din målgruppe, og for mig er "en lampe en lampe, og en spade er en spade" Så udover jeg lige kender Herstal, så siger de andre navne mig intet.

 

Det jeg vil frem til med dette er, at afhængig af det "koncept" du gerne vil køre, så skal du have et sortiment der passer der til. Hvis du kører på at du har mærkevarer, så er det lige meget om din Arne Jacobsen (hvis sådan en eksisterer) lampe er på side 1, eller på side 40, for i det tilfælde vil folk højst sandsynligt bruge søgefeltet, fordi de ved hvad de leder efter, og de ved hvad det hedder.

Hvis du derimod har et koncept hvor du har mange søde/sjove/seje lamper, produceret på snuskede fabrikker i Kina, med navne som man ikke behøver at bruge tid på at nævne, så vil jeg hellere have et udvalg der er skåret til benet

 

Håber det gav mening :)

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, så synes jeg helt overordnet at du har en rigtig velfungerende webshop.

Jeg er enig med de andre i tråden om at et stort udvalg er en fordel så længe man formår at præsentere produkterne overfor brugeren på en indbydende og overskuelig måde.

Så vidt jeg lige umiddelbart kan se, så kører din webshop på Magento, og derfor kommer jeg jo straks til at tænke på Magentos fremragende filter-funktion. Er der en grund til at du ikke har den aktiveret? For det er netop en god måde at kombinere et stort udvalg med muligheden for at brugeren kan nøjes med at få præsenteret det han er på jagt efter (fx sorte standerlamper til under 1000,-).

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en meget interessant debat du starter her. Jeg sidder nemlig selv med præcis samme spørgsmål. Jeg åbnede for 2.5 måned siden og havde den strategi at kunderne skulle kunne få lidt af hvert. Derfor har jeg valgt en masse varer, men kun få at vælge imellem inde for samme kategori.

Jeg kan dog se at det har resulteret i at der er mange inde at kigge men mange vælger at gå igen. Jeg har derfor valgt at fylde op i de kategorier der er flest inde at kigge på.

Jeg er stadig i processen, så jeg kan endnu ikke svarer på om det kommer til at virke, men min "uro kategori" som jeg blandt andet har fyldt op i (og stadig skal have flere hjem af) har da givet pote med et større salg, efter jeg har fået større udvalg.

Jeg synes det er svært at svare på, for hele ideen med at starte min webshop var nemlig at jeg synes mange af de andre legetøjsforretninger på nettet er alt for uoverskuelige fordi jeg fik kastet 200 produkter i hovedet når jeg skulle bruge et enkelt stykke legetøj og derfor ønskede jeg at starte en mere overskuelig webshop.

Men jeg tror som tidligere nævnt at det vigtigste er at der er en god søgefunktion. Det er der mange der ikke er opmærksomme på og det vil sige at man ikke kan finde det man leder efter og skal bruge lang tid på at lede i de forskellige kategorier. Min søgemaskine er i hvert fald noget at det jeg bruger lang tid på, så mine kunder hurtigt kan finde det de skal bruge :) 

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er helt klar over at det har meget at gøre med hvilke varer vi snakker..

I mit tilfælde med lamper, sælger jeg MEGET følelser (også fordi jeg IKKE har de dyre mærkevarer) så jeg har været bange for at hvis jeg lagde for mange lamper ind, så ville folk tænke "Ej, puuuha der er for mange, det kan jeg ikke bestemme mig for.."

Christina:
Jeg har faktisk selv forsøgt lidt det samme, dog ved at tage nye leverandører ind, det er ikke helt sammenligneligt, men derhenad.
Ingen tvivl om at jeg har kunne mærke et større salg med flere varer, jeg er bare ikke sikker på at jeg får det store ud af at smide ALLE varer ind fra alle leverandører, da jeg mener de drukner i hinanden..

Mathias:
Jeg kender ikke til den funktion du taler om der, men den lyder da bestemt spændende.
Det kunne være jeg skulle se på den, for så kan kunderne jo vælge at se på de lamper de ønsker. 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

GuruGuy:
jeg er bare ikke sikker på at jeg får det store ud af at smide ALLE varer ind fra alle leverandører, da jeg mener de drukner i hinanden..

Det har du fuldstændig ret i. Jeg ville nu heller aldrig tage alle varer hjem fra mine leverandøre, da jeg kun bestiller ting hjem jeg selv kan lide og står inde for. Jeg bruger meget tid på at lede efter de helt rigtige varer, så mine kunder (som du nævner) ikke drukner :)

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)