Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Matas

Side 7 ud af 11 (103 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Jeg er da helt enig i at scams skader MLM, og hvis det reelt er MLM forretninger på listen, ja så my bad. Jeg mener bare ikke man kan sammenligne forskellige scams som forsøger at dække sig ind under MLM med seriøse MLM forretninger.

Du har fuldstændig ret, og nævnte også alene fordi det skader MLM/NM - jeg er ikke modstander af konceptet, det har jeg aldrig sagt jeg er, tværtom.

Og den dag de er nogen der er klar til at lave alt det indledende, så kan jeg have unikke produkter klar på 6 måneder. Så det er misforstået hvis man tror jeg er mod MLM/NM.

Det jeg er i mod er de mennesker som f.eks. John Sommer og Forever Living som virksomhed. John Sommer har jeg ikke en opfattelse af som værende være i stand til at redegøre for kritiske forbrugerspørgsmål som i nutiden er ganske simple, f.eks. hvorfor de anvender parabener i et 30ml produkt når det alene anvendes til formål der ikke er nødvendige i den type produkt.

Forever Living branded udstråler jo noget stærkt og skaber en bevidsthed i folk, men sandheden er da at de ikke ligefrem ønsker at give informationer om deres produkter så det er nemt at finde, de vil hellere, som så mange andre sælge illusioner.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

4YouCan2:

Hæj igen

BusinessMaroc:
jeg afsøger blot information for at nå derhen at der reelt ikke er nogen der er bedre end andre

Nåe mon dog ikke man kan finde nogen der er forskellige fra hinanden, har du dokumentation for det eller er det bare din helt egen ud af luften draget konklusion !

Det er da ikke en måde at konkludere på og se nu selv var du overrasket over plast i creme men selv folk med din store viden vil med garanti  blive overrasket af den slags er jeg sikker på.

Er Forever ikke en af de helt store også set på verdensplan har jeg hørt mon dog ikke der er bare en der vil kunne kan hjælpe dig!

Hehe er du cementdebil eller?

Jeg oversætter gerne hvis du ikke forstår dansk. Jeg hævder, at have påvist i denne debat, at John Sommer ikke ved mere om de produkter han sælger end en tilsvarende ekspedient fra Matas gør om de produkter de introducerer kunderne for.

Jeg hævder, at John Sommers udtalelser omkring at have støtte fra baglandet i Forever Living er varmluft og grænser til en usandhed, med mindre han kontakter dem og får dem til at svare på min absolut relevante spørgsmål, som han ikke selv kan svare på.

Jeg kan jo netop konkludere i dette sammenhæng, at en Forever Living sælger ikke ved en skid om det han sælger, for så ville han vel på bedste sælgerfacon fortælle hoved op og ned om det fantastiske ved det produkt som jeg reelt set ikke tror på han ved noget om.

OG der er heller ikke svaret på hvorfor det eksakte produkt er faktor 2.41 dyrere i Danmark end i USA, for det er vel ikke så mange gange bedre af lige at får en tur over atlanten vel?

Så selv taget højde for moms (og ikke lønningsniveau da det ikke er relevant i dette sammenhæng) og importafgift til EU (hvis der er det) så retfærdiggøres prisen ikke. Man kan derfor ud fra dette konkludere at folk der køber Forever Livings produkter i Danmark bliver taget prismæssigt i røven så det basker.

Og hvem er idioten? Den der køber, den der sælger, den der fremstiller eller hvem?

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:
har jeg ikke en opfattelse af som værende være i stand til at redegøre for kritiske forbrugerspørgsmål som i nutiden er ganske simple, f.eks. hvorfor de anvender parabener i et 30ml produkt når det alene anvendes til formål der ikke er nødvendige i den type produkt.

Om enkelte personer i enkelte firmaer forsøger at fremstå mere vidende end de reelt er, kan vel aldrig komme HELE firmaet til last - og vel slet ikke hele branchen!?

Glemmer du ikke også, at en NwM-forhandler i høj grad er at sammenligne med en blanding mellem en reklame og en sælger? Altså - en person, der på ingen måde forventes at have hele produktkendskabet. 

Hvis du lytter til bare et par enkelte TV reklamer for kosmetikprodukter i DK - så går jeg ud fra, at du med din baggrund og viden sidder og enten klasker dig på lårene af grin, eller river dig i håret i desperation over, hvad de slipper afsted med af floskler og udokumenterede fraser?

Derfor siger jeg igen og igen - jeg vil 100 gange hellere have en anbefaling fra en der har gode erfaringer med et produkt, end jeg vil have det fra en person i en butik, som kun har teoretisk erfaring med produktet. Og jeg er helt enig i, at hverken personen i butikken eller personen der kommer med anbefalingen har en kinamands chance for at kunne redegøre for hele ingredienslisten, og slet ikke cocktail-effekten i ingredienslisten, men PRÆCIS DERFOR vil jeg hellere have anbefalingen fra en, der har brugt produktet på sig selv, og det er bl.a. derfor jeg er tilhænger af MLM-konceptet. 

Og jeg mener på ingen måde, at jeg eller mange andre i de forskellige firmaer forsøger at spille klogere end en materialist eller farmaceut - men jeg mener bestemt, at vi som udgangspunkt er en hel del mere vidende end den gængse forbruger, da vi trods alt har brugt et par år på at forsøge at sætte os ind i ingredienser + konkurrerende produkter etc. + vi får en del mere info omkring produkterne end den gængse forbruger gør - netop så vi har bare en lille chance for at svare på kritiske spørgsmål. 

Og hvis du kigger dig omkring på diverse skønhedsblogs og skønhedsforums - så er det I HØJ GRAD brugt, at forbrugere spørger andre forbrugere til råds, i modsætning til at gå ned og spørge i butikken - så jeg er ikke i tvivl om, at NwM-branchen som helhed har fuldstændig fat i den lange ende her.

Men derfor skal man selvfølgelig stadig ikke tale ned om sine konkurrenter eller forsøge at gøre sig klogere end man er - det er jeg helt enig i. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Derfor siger jeg igen og igen - jeg vil 100 gange hellere have en anbefaling fra en der har gode erfaringer med et produkt, end jeg vil have det fra en person i en butik, som kun har teoretisk erfaring med produktet.
Wink

Det er næsten som i maler/farvehandlerbranchen. der er masse, herunder forbrugerne, der mener at have mere gavn af at spørge en maler, der bruger produktet/malingen til dagligt. I stedet for assistenten i butikken/byggemarkedet. masser af disse butiksfolk har aldrig brugt produkterne/malingen, men kender den kun fra etikken på spanden/dåsen.

Så igen "erfaren mand er værd at gæste".

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Allan I:
Derfor siger jeg igen og igen - jeg vil 100 gange hellere have en anbefaling fra en der har gode erfaringer med et produkt, end jeg vil have det fra en person i en butik, som kun har teoretisk erfaring med produktet.
Wink

Det er næsten som i maler/farvehandlerbranchen. der er masse, herunder forbrugerne, der mener at have mere gavn af at spørge en maler, der bruger produktet/malingen til dagligt. I stedet for assistenten i butikken/byggemarkedet. masser af disse butiksfolk har aldrig brugt produkterne/malingen, men kender den kun fra etikken på spanden/dåsen.

Så igen "erfaren mand er værd at gæste".

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Ja en erfaren mand er værd at gæste.

Men Ib du sammenligner pærer med æbleskrog.

Hvis jeg henvender mig til dig som maler og du markedsfører dig som f.eks. Maleren der får dig til at drømme sødt - så har jeg en forventning om, når jeg som forbruger er bekendt med malingstyper jeg ikke ønsker, at du følger tidens trend og i modsat fald f.eks. fortæller mig hvorfor karmene ikke skal have den slags maling men måske med terpentin og det lugter nogle dage (bare et tænkt eksempel) men at du forsikrer mig om at malingen til væggene og lofterne er præcis som jeg ønsker det.

Det håber jeg godt vi kan blive enige om.

Det jeg ikke kan forenes med, det er når man fremhøver MLM/NM som en god mulig ekstra indtægtkilde eller en mulig vej til en uafhængig hverdag hvis man knokler for det (hvilket helt sikkert kan lade sig gøre) og man så samtidig bare "smutter" når spørgsmålene bliver lidt for kritiske, som John Sommer valgte. Han kan IKKE forklare mig hvorfor det er nødvendigt med parabener i et 30ml kosmetisk produkt og han kan heller IKKE forklare mig noget om produktet, andet end at sende de informationer han har fra Forever Living. Det betyder i min optik at han IKKE er fagmand, men "bare" sælger og er derfor IKKE til at stole på med uvildigheden og slet ikke når en stor virksomhed som Forever Living i 2013 lancerer produkter med parabener og uden dokumentation for hvad silikonen er sammensat af.

En fagudlært KAN forklare forskellene og så kan kunden vælge - det er sjældent en sælger kan det.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Men derfor skal man selvfølgelig stadig ikke tale ned om sine konkurrenter eller forsøge at gøre sig klogere end man er - det er jeg helt enig i. 

 

"Om enkelte personer i enkelte firmaer forsøger at fremstå mere vidende end de reelt er, kan vel aldrig komme HELE firmaet til last - og vel slet ikke hele branchen!?"

Nej bestemt ikke hele MLM/NM branchen, det er korrekt. Men jeg er helt klart af den opfattelse at en virksomhed som Forever Living har både et socialt og samfundmæssigt ansvar i deres udvikling og produkter og derfor kan jeg IKKE acceptere deres fortsatte bruge at mulige hormonforstyrrende stoffer .
 
"Glemmer du ikke også, at en NwM-forhandler i høj grad er at sammenligne med en blanding mellem en reklame og en sælger? Altså - en person, der på ingen måde forventes at have hele produktkendskabet."

Det er muligt, men hvis man vil virke troværdig, så undersøger man tingene og kommer med svar, man stikker ikke bare af ved at fjerne fokus.
 
"Hvis du lytter til bare et par enkelte TV reklamer for kosmetikprodukter i DK - så går jeg ud fra, at du med din baggrund og viden sidder og enten klasker dig på lårene af grin, eller river dig i håret i desperation over, hvad de slipper afsted med af floskler og udokumenterede fraser?"

DET har du fuldstændig ret i, og jeg er også ganske kritisk, men må også erkende at vi har nogle politkere som er skide ligeglade og tror på hvadsomhelst, og gælder ikke kun nuværende regering. Grunden til at de er ligeglade ved jeg ikke, men de ønsker IKKE at stille de midler der skal til rådighed for at f.eks. Forbrugerombudsmanden kan forfølge samtlige overtrædelser og det er mere eller mindre i "hat og briller" den måde tingene er på lige nu. SÅ det er en politisk beslutning der er truffet om at begrænse disse forfølgelser af virksomheder, og det selvom de gerne stiller op og siger ååårh ja det er så forfærdeligt, men det er bare et spil for galleriet.
 
"Derfor siger jeg igen og igen - jeg vil 100 gange hellere have en anbefaling fra en der har gode erfaringer med et produkt, end jeg vil have det fra en person i en butik, som kun har teoretisk erfaring med produktet. Og jeg er helt enig i, at hverken personen i butikken eller personen der kommer med anbefalingen har en kinamands chance for at kunne redegøre for hele ingredienslisten, og slet ikke cocktail-effekten i ingredienslisten, men PRÆCIS DERFOR vil jeg hellere have anbefalingen fra en, der har brugt produktet på sig selv, og det er bl.a. derfor jeg er tilhænger af MLM-konceptet."

Det er så der hvor vi er uenige. En almindelig forbruger har ikke en jordisk chance for at bedømme om ingredienserne der er i en creme har skadelige virkninger, det er ikke nok man synes den er lækker at smøre på, for vil man have noget der er lækkert at smøre på så kan man bare blande lidt glycerin og vindruekerne olie.
 
"Og jeg mener på ingen måde, at jeg eller mange andre i de forskellige firmaer forsøger at spille klogere end en materialist eller farmaceut - men jeg mener bestemt, at vi som udgangspunkt er en hel del mere vidende end den gængse forbruger, da vi trods alt har brugt et par år på at forsøge at sætte os ind i ingredienser + konkurrerende produkter etc. + vi får en del mere info omkring produkterne end den gængse forbruger gør - netop så vi har bare en lille chance for at svare på kritiske spørgsmål."

I John Sommers tilfælde må vi konstatere at han INGEN muligheder har for at svare tilfredsstillende.
 
"Og hvis du kigger dig omkring på diverse skønhedsblogs og skønhedsforums - så er det I HØJ GRAD brugt, at forbrugere spørger andre forbrugere til råds, i modsætning til at gå ned og spørge i butikken - så jeg er ikke i tvivl om, at NwM-branchen som helhed har fuldstændig fat i den lange ende her."

MLM/NM er en perfekt forretningsmodel, det har jeg sagt 1000 gange - det er alt det andet der halter for en del.
 
Men derfor skal man selvfølgelig stadig ikke tale ned om sine konkurrenter eller forsøge at gøre sig klogere end man er - det er jeg helt enig i.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hæj Business

BusinessMaroc:
Hehe er du cementdebil eller?

Det kan man da ikke skrive synes du det. Har du tænkt på at det står der de næste mange år som det er oplyst. Du går langt ud over grænsen så jeg forstår da nemt at folk ikke har lyst til at hjælpe dig med dine mange subtile spørgsmål! 

Du sværter jo folk til og du har nok helt udelukket muligheden for at ham der john sommer FLP manden nok slet ikke har lyst til at svare mere.

Jeg vil da gerne ønske dig held og lykke med dine ideer og produkter selv om jeg tror du har mange problemer at overvinde.  

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

4YouCan2:

Hæj Business

BusinessMaroc:
Hehe er du cementdebil eller?

Det kan man da ikke skrive synes du det. Har du tænkt på at det står der de næste mange år som det er oplyst. Du går langt ud over grænsen så jeg forstår da nemt at folk ikke har lyst til at hjælpe dig med dine mange subtile spørgsmål! 

Du sværter jo folk til og du har nok helt udelukket muligheden for at ham der john sommer FLP manden nok slet ikke har lyst til at svare mere.

Jeg vil da gerne ønske dig held og lykke med dine ideer og produkter selv om jeg tror du har mange problemer at overvinde.  

Kan være du skal se på det "Hehe" der står foran sætningen.

Jeg har ingen problemer med at det jeg skriver står online 4ever, og enten så har du simpelthen ikke forstået (og det kan så være jeg har et problem med at formulere mig i det her tilfælde) hvad jeg skriver. Hvis du er af den opfattelse at jeg har brug for svarene på de spørgsmål jeg stiller til John Sommer omkring Forever Living, så tager du helt fejl.

Jeg er udemærket klar over at han ikke kommer med svar, for han kender ikke svarene - og jeg betvivler hans bagland vil komme med svar på disse spørgsmål.

Hele seancen, som jeg mener jeg HAR skrevet, er at få John Sommer til at forstå, at han som sælger af kosmetiske produkter ikke er bedre end den sælger fra Matas der ikke kan svare. Jeg har også påvist at folk der køber Forever Living produkter i Danmark betaler en kraftig overpris som der ikke retfærdiggøres.

Man kan mene hvad man vil, men det er da årsager til at man kan sætte store spørgsmålstegn ved Forever Living, da de IKKE behøver anvende de muligt problematiske stoffer, ligesom de andre der gør det.

Og sagens kerne i debatten her henviser jo til nogle Kontant udsendelser, hvoraf i én af dem der snakkes om at forbrugerne "vildledes" grundet markedsføring til at tro at noget er godt.

Så jeg spørger dig, hvis du ser bort fra debatten her og det at du ikke kan lide min facon at skrive på:

Hvordan tolker du et firmanavn som Forever Living Products?

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

4YouCan2:
Du sværter jo folk til og du har nok helt udelukket muligheden for at ham der john sommer FLP manden nok slet ikke har lyst til at svare mere.

Og vil så lige sige i kølvandet, at det egentligt er sørgeligt at en del MLM/NM folk ikke er sene til at bruge andres tolkninger eller kritik for eventuelt at fremhæve dem selv, men ligeså snart man går i kødet på de produkter de selv sælger, så klapper de i som østers.

Det finder du ikke betænkeligt?

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:
En fagudlært KAN forklare forskellene og så kan kunden vælge - det er sjældent en sælger kan det.
Yes

Og den gode  "sælger" er konsulenten/vejlederen/rådgiveren m.m. Der for kundemuligheden kan opstille en neutral/objektiv "cost benefic analyse" indeholdende alle fordele og ulemper set ud fra købers øjne.

"Kanonsælgeren" er vel en uddød type ? Wink

Og det samme med vise koncepter.   

Side 7 ud af 11 (103 indlæg)