Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget anderledes skal en idé være, før man kan få patent på det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej!

Jeg har fået en god idé! Det er en videreudvikling af et allerede eksisterende produkt. Det er et almindeligt redskab som har eksisteret i flere århundreder, så der er ikke nogen der ejer rettighederne til det redskab som jeg har fået en idé til at videreudvikle.

Hvor meget anderledes skal min videre udvikling være, før jeg kan få patent på det, og hvordan beskytter jeg idéen, hvis jeg skal have hjælp til at lave prototypen?

Hilsen Troels.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ikke ret meget vil være mit svar. Jeg har engang arbejdet lidt i patenter og nogen gange er det bestemt ikke meget videre udvikling der er sket, men selv en lille ændring kan jo være genial :-)

Så det er bare med at kontakte et patent bureau så kan de sikkert hurtigt sige om det er noget der er værd at søge om.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ribe
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen!

Fra Laurbjerg
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Tropa Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din ide er ny, er du nået et langt stykke af vejen.

For at kunne få patent på din opfindelse (videreudvikling), skal din opfindelse adskille sig ”tilpas” meget fra den kendte teknologi: den skal have såkaldt ”opfindelseshøjde”. Den korte definition af opfindelseshøjde er, at det ikke må være nærliggende for en fagmand at nå frem til opfindelsen.

Hvis du har brug for at drøfte det nærmere, er de meget velkommen til at kontakte mig enten på e-mail eller telefon. Jeg har otte års erfaring fra patentbranchen, herunder godt fem år fra patentafdelingen hos Grundfos. Jeg tilbyder i øvrigt et gratis orienterende møde, hvis du skulle være interesseret. I forbindelse med et møde, kan jeg ligeledes give dig nogle kontakter til støttemuligheder og kontaktpersoner, der kan hjælpe dig videre med dit projekt.

Jeg ser frem til at høre fra dig

Venlig hilsen

 

Niels Uth

www.tropa.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)