Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakker fra Danmark til Tyskland

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 34
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ved at starte web shop op i tyskland med danske produkter.

Derfor vil jeg høre hvilke transport virksomheder i bruger, og eller erfaring med at få varer så billig som mulig fra DK ned til mig i Tyskland?? (Post, DHL DPD osv?)

Det er ikke store tunge pakker!

På forhånd tak

Mvh

Jacob

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Handler om mængden, frekvensen og behovet for transit.

Det er ikke raketvidenskab, men vi skal bruge mange flere oplysninger, hvis du skal have nogle fornuftige svar. 

GLS samarbejder med Der Kurier i Tyskland, som gør det rigtig fint på mindre pakker. 

Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 34
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager de manglende informationer, men kan ikke blive meget mere præcis da det jo er i opstartfasen.

Indtil videre handler det om 1 - 2 gange om ugen med enkelt lette produkter. Jeg håber selvfølgelig det bliver mange i fremtiden.

Hvordan fungerer det helt lavpraktisk? Skal jeg sørge for at produkterne fra producenterne i DK bliver hentet? Og skal jeg både kontakte, i dette tilfælde GLS og Der Kurier?

Jeg håber i kan hjælpe mig på vej!

MVH

Jacob

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare have en aftale med GLS, Der kurier har du ingen forbindelse til - Det er en aftale ml. GLS og Der Kurier.

Ja enten skal de hentes, eller også skal du selv levere til deres "lager"

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg giver dig det helt rigtige svar :-)

Helt lavpraktisk kontakter du GLS i Danmark og indgår en aftale med en sælger. Givetvis kunne det være en overvejelse, at du indgår en aftale med en speditør, som i forvejen har en aftale med GLS. Derved kan du lukrere på deres samarbejdsaftale.

For at skære det helt ud i pap, så vil du måske kunne købe en transport for 100 kroner ved GLS pga. din lave volume.
Speditøren kan købe den samme transport for 50 kroner pga. en stor volume. Du køber så transporten af speditøren for 70 kroner - win win.

Du kan med fordel kontakte BWS, SGL, DSV, Budstikken m.fl.

Ift. samarbejdsaftalen mellem GLS og Der Kurier, så er det simpelth, fordi en transportør ikke kan være aktiv i hele verden. Derfor indgår de samarbejde med lokale transportører, som kan "varetage landet". Mere praktisk betyder det, at en GLS chauffør afhenter dit gods torsdag og kører direkte mod Tyskland om aftenen. Herfra tager der Kurier over, men det har ikke videre betydning for dig eller din tracking af pakken.

 

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg prøver lige at finde en kontakt som vi brugte til hdmi kabel engang! 

Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 34
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar..Det gjorde mig en del klogere og hjalp mig meget..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)