Er der nogle der har en guide, eller gode råd til hvordan vi sikre vores email mod at blive opfanget i spam?
Jeg har prøvet at google mig til hvordan overskriften løses, men har desværre ikke fundet noget svar. Vores problem er at ved 1 ud af 10-20 kunder går vores Email i deres spam mappe. Vi har aldrig, sendt uopfordret emails ud, og vi har heller ikke spammet. - Vi har dog sendt mange ens emails ud, som nyhedsbrev osv..
Når en email ender i spam, er det så Email navnet? eller er det Serveren Emailen ligger på?
Der er utroligt mange ting der skal være styr på for at mindske antallet af emails der ryger i SPAM, det er lige fra indhold til mailserver og opsætning af DNS.
Så vidt muligt foreslår jeg at man sender igennem større kendte services, især hvis det er større udsendelser man laver og ikke bruger sin egen mailserver medmindre man har virkelig godt styr på det.
Der er utroligt mange ting der skal være styr på for at mindske antallet af emails der ryger i SPAM, det er lige fra indhold til mailserver og opsætning af DNS.
Så vidt muligt foreslår jeg at man sender igennem større kendte services, især hvis det er større udsendelser man laver og ikke bruger sin egen mailserver medmindre man har virkelig godt styr på det.
Har længe tænkt over at gøre brug af sådan nogle services, har også kigget lidt på Mailchimp. - men er der nogle retningslinjer man kan følge for at undgå det?
Hotmail er bl.a. begyndt at afvise (eller simpelthen ignorere) alle mails, der kommer fra "dynamiske" IP'er. Deriblandt Amazon EC2 cloud instanser. Så det er meget muligt, at Meebox's cloud-IP'er også er markeret som dynamisk.
Jeg drev mit eget emailmarketing system i nogle år, og bruger det faktisk stadig en gang imellem. Jeg er dog mere eller mindre helt gået over til Mailchimp. Her er der styr på tingene, mails er nemme at lave og de sørge for det tekniske spiller. Netop det teknisk var grunden til at jeg gik væk fra min egen service, der er simpelthen så meget hele tiden, og det er og bliver fokus væk fra det vigtigste: Indholdet i dine emails.
Der ligger en del guides rundt omkring, der forklarer omkring blandt andet opsættelse af SPF records i DNS, indhold i emails, hvilke ting der skal tænkes over for at være sikker på at mails kan læses i de største email klienter, der bør holdes øje med blacklistings, hvordan performance er i de største mailklienter osv osv.
Brug en email marketing service, det er klart at foretrække, så kan du fokusere på det vigtigste. Nu har du allerede brug for meget tid herinde på dette spørgsmål ;)
Jeg drev mit eget emailmarketing system i nogle år, og bruger det faktisk stadig en gang imellem. Jeg er dog mere eller mindre helt gået over til Mailchimp. Her er der styr på tingene, mails er nemme at lave og de sørge for det tekniske spiller. Netop det teknisk var grunden til at jeg gik væk fra min egen service, der er simpelthen så meget hele tiden, og det er og bliver fokus væk fra det vigtigste: Indholdet i dine emails.
Der ligger en del guides rundt omkring, der forklarer omkring blandt andet opsættelse af SPF records i DNS, indhold i emails, hvilke ting der skal tænkes over for at være sikker på at mails kan læses i de største email klienter, der bør holdes øje med blacklistings, hvordan performance er i de største mailklienter osv osv.
Brug en email marketing service, det er klart at foretrække, så kan du fokusere på det vigtigste. Nu har du allerede brug for meget tid herinde på dette spørgsmål ;)
Tusind tak for svaret Kim, jeg vil helt sikkert kigge på de services!
Jimmi, det vidste jeg slet ikke, det er hotmail vi har haft en del problemer med.
Jimmi, det vidste jeg slet ikke, det er hotmail vi har haft en del problemer med.
Se også på http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx - der kan du også se deres fejlkoder. Hvis jeres mailserver logger fejl, så se evt. efter 550 DY-001 (eller måske en af de andre nederst på linket)
Din problemstilling er yderst kendt. Vi har rigtig mange større webshops og dealsites, som udsender deres vouchere og ordrebekræftelser fra vores certificerede motorer.