Jeg vil høre AdWords-eksperterne her på Amino om den nye "Forbedrede AdWords" som Google har annonceret betyder, at man ikke kan "slippe" for annoncering på mobile enheder? Når jeg logger ind på min AdWords bliver jeg opfordret til at skifte til den nye system med kampagner, men det virker som om jeg kan fravælge mobile enheder i min annoncering. Er jeg en klaphat eller er det ny politik fra Google? På forhånd tak! |
Om "Forbedret AdWords" kampagner
- 1
Det er korrekt, du kan ikke vælge mobil fra ved at vinke af i en bestemt boks. Du skal istedet sætte bud justeringen til -100% (minus 100 procent) så vises du ikke på mobil længere. Du gør det ved at stå på kampagnen > indstillinger > enheder og her kan du nu lave en bud justering for mobil. |
Hej Kim, Beklager det sene svar! Super mange tak for din hjælp og guide, det er nu rart at man stadigvæk kan framelde mobil-annoncering. |
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor fravælger du mobil annoncering? Der er efterhånden mange der benytter mobile enheder til at søge efter produkter, serviceydelser mv. |
Venligst
Brian Phillip
Hej Brian, Det gør jeg i nogle tilfælde, hvor det software jeg forhandler tilbydes i en prøveversion først - dvs. kunden skal helst teste det først. Da softwaren ikke kan afvikles på en smartphone eller mobil enhed er jeg ikke interesseret i at få besøgende ad den kanal. Så det er blot for at ramme så specifikt som muligt. Ellers så er jeg enig i, at mobil annoncering generelt er vigtigt - der er mange som bruger mobilen til søgninger i arbejdstiden (midt på dagen), så er det på den kanal man skal fange dem :) |
God idé. Oplever desværre bare mange, der ikke aner hvad de fravælger. Det ville jo være en skam at gå glip af en stigende procentdel af markedet. |
Venligst
Brian Phillip