Hej Claus
Først og fremmest bør du genoverveje, om det virkelig er værd at kaste den tid der kræves efter søgeordet "vinduespudsning". Pudser du nemlig kun vinduer i Esbjerg og omegn, vil langt størstedelen af de besøgende som du modtager, bo i andre landsdele af Danmark.
Dine sider mangler tekstindhold som er fokuseret på de enkelte søgeord som du vælger. Du vil ikke begynde at ranke på konkurrenceprægede søgeord, blot fordi at du lader søgeordet indgå i din title, meta beskrivelse samt meta keywords - de sidste to elementer bruger Google ikke engang til at vurdere din hjemmeside med.Når det er sagt, bør du skrive en ordentlig meta beskrivelse til hver underside. Din nuværende meta beskrivelse under "priser" lyder nemlig således på nuværende tidspunkt: "Her kan du se nogle eks. på priser.". Uden en længere, mere velskrevet og mere tillokkende meta beskrivelse vil du nemlig have svært ved at lokke folk til at klikke ind på din hjemmeside fra Google.
Var jeg dig, ville jeg starte ud med at lave en god Google Places side. Skriv nogle gode tekster, vælg de rette søgeord og upload en røvfuld gode billeder. Spørg herefter en god slat kunder, om de ikke vil være søde at anmelde din virksomhed på netop Google Places. Gøres dette rigtigt, kan du meget vel komme til at ranke på en række lokale søgeord uden at det er noget som du skal kaste utallige timer efter. Du tilmelder din virksomhed på www.google.com/local/add/
Det jeg ville starte med at kigge på, hvis jeg var dig, ville være META-titlerne og META-beskrivelserne.
Du får intet ud af at udfylde en META-title - det er det normale title-tag som skal udfyldes, da Google udelukkende bruger dette tag.
- Emil