Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkoholbevilling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har lige holdt en 18 års fødselsdag for omkring 230 unge mennesker. Eftersom dette var en mindre succes, kunne jeg godt tænke på mig at blive en form for professionel ungdomsfestplanlægger. Det er bestemt ikke nogen smal sag at planlægge sådan en stor fest, og jeg er sikker på, at enhver form erfaring er til hjælp, når vedkommende står og skal planlægge sin egen fest. Derfor tror jeg, der er et marked inden for dette.

Problemet med dette er bare, at man ikke må sælge eller udskænke alkohol til sådanne arrangementer, hvis man ikke har en alkoholbevilling. Jeg er en ung gut på 18 år, så jeg får svært ved selv at skaffe den. Er der nogen mulighed for at man kan få lavet den gennem en anden person eller noget andet? Eller er det bare ikke muligt at sælge alkohol til en privatfest med unge mennesker?

Mvh
S. Glinvad 

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal enten have en på over 25 til at søge tilladelsen og det kan blive et problem hvis dine fester ikke skal holdes det samme sted hver gang.
Det jeg har gjort i flere tilfælde er at alle gæster skal være meldt ind i en klub eller lignende før festen holdes . Så skal du nemlig ikke have tilladelse til at sælge alkohol til dine klub medlemmer .
En anden mulighed er at holde festen på et diskotek eller lignende . Så er det deres bevilling der træder i kraft.
Dog giver den sidste losning selvfølgelig ikke nær så mange penge i kassen da diskoteket tager en stor del af bar regningen og har hele ansvaret for indkøb og så videre.

Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Wilhelmsen ( WIl ):
Du skal enten have en på over 25 til at søge tilladelsen og det kan blive et problem hvis dine fester ikke skal holdes det samme sted hver gang.
Det jeg har gjort i flere tilfælde er at alle gæster skal være meldt ind i en klub eller lignende før festen holdes . Så skal du nemlig ikke have tilladelse til at sælge alkohol til dine klub medlemmer .
 

Hvordan administrer man det med klubben? Kan jeg eksempelvis bare oprette en vilkårlig klub, hvor jeg beder alle tilmelde sig, som skal være med til festen og derefter sælge alkohol til klubbens "medlemmer" som i grunden bare er gæster til festen? Skal medlemmerne af klubben have et bevis på, at de er medlemmer, eller er det nok, at de er en del af en gruppe på Facebook?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 04:43
Hvor mange stjerner giver du? :
kan du ikke nøjes med at servere saftevand?
Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
kan du ikke nøjes med at servere saftevand?

Nej, det har desværre ikke interesse.

Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre der sidder inde med viden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)