Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til ny mediemulighed - Ville du bruge det?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil stadig foretrække appletv, som har indbygget netflix, og hvor jeg kan vise film, billeder, viaplay etc fra mac, ipad og iphone.

Kort sagt: hvis jeg trykker på et ikon på ipad'en, telefonen eller pc'en, så kommer indholdet op på tv'et.

Og det er let at tilslutte.

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten :-)
Nu må du ikke tage dette negativt, men produktet er på ingen måde tiltænkt en Apple-Fanboy, forstået på den måde, at hvis man allerede har apple produkter i alt andet, så forstår jeg da godt man har Apple TV, da det jo er nemt :-)

Produktet er tiltænkt som et brugervenligt alternativ til dem som allerede har et TV som de er glad for, men som de gerne vil opgradere ved at få smart-TV funktioner på det :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Dyberg:

Nu må du ikke tage dette negativt, men produktet er på ingen måde tiltænkt en Apple-Fanboy, forstået på den måde, at hvis man allerede har apple produkter i alt andet, så forstår jeg da godt man har Apple TV, da det jo er nemt :-)

Produktet er tiltænkt som et brugervenligt alternativ til dem som allerede har et TV som de er glad for, men som de gerne vil opgradere ved at få smart-TV funktioner på det :-)

Mon ikke du også vil kunne slå dem prisniveauet :)

I forhold til snakken om XBMC i tidligere indlæg, så kan XBMC læse fra SD kort, dvd, blu-ray, diverse streaming protokoller osv. osv.
Der findes også flere plugins til at rippe DVD'er, men i vanilla udgaven er det kun lyd som kan rippes. Det skyldes vist nok besværlig lovgivning i nogen lande, men der findes altså tilgængelig kode :)

En anden fantastisk ting ved XBMC er at den også selv kan finde coverbilleder, trailere, fanart, summaries, information om skuespillere osv. og det fungere super godt :) 

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, der skal jo heldigvis ikke så meget til at slå dem på pris niveau ;-)

Mht. Xbmc så lyder det som en rigtigt god idé, dog kunne jeg godt finde på at lave eget design til det, for at profilere produktet :-)

Har som sagt allerede hardware til det meste nu, så kan begynde at se på xbmc imorgen :-)

Plus jeg skal have hørt både mine grafikere og programmører om hvad de har af tidsplan :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu Karsten har fat i noget væsentligt - hvorfor skulle jeg købe din boks i stedet for et Apple TV / WDTV / Roku / RaspPi?

Min DVD-samling står i en flyttekasse i kælderen og samler støv, så behovet for at rippe den slags er STÆRKT begrænset. Når jeg skal se film eller serier er der særdeles gode muligheder for at streame det hele og samtidig kan BÅDE min tre-årige dreng og min kære kone finde ud af at bruge vores æble-tv uden risiko for at "komme galt afsted".

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Strømgren:

Michael R. Gertz:

det eneste jeg ikke kan lide ved dette setup, er at jeg ikke kan se netflix, viaplay, tv2 play, osv. så skal du lave sådan et system, skal du sørge for at få bygget disse funktionaliteter ind.

Jeg er enig, men XBMC er også bygget til at køre små "apps" eller plugins. Jeg har tidligere haft et plugin som kunne vise DR's programmer og ved der også findes til for eksempel Facebook browsing (Det bliver lidt som et smart-tv). Om der findes til Netflix, TV2 osv. ved jeg ikke. Men om ikke andet er XBMC bygget til at nemt at kunne integrere den slags services.

Netflix og andre af disse betalings streamings tjenester, kan desværre ikke køres på xbmc, da xbmc er et opensource system, hvor de er bange for at folk så kan rippe indholdet :( Så der kommer desværre ikke netflix understøttelse til xbmc før de har droppet silverlight, hvilket de da heldigvis er ved nu, så mon ik vi ser en netflix til xbmc inden for et par år?

Hva ang DR appen så findes den stadig, den kunne dog ikke køre på xbmc 11.0, du skal op og køre xbmc 12 og denne kan ikke installere på ubuntu 12.04 desktop, der skal der køres 12.10, så hvis du mangler den i dag, kan det være en dist upgrade du skal ud i.

Sebastian Dyberg:

Dog har jeg ikke undersøgt om XBMC har automatisk funktion til at læse fra SD kort og gemme et andet sted, plus ripning af film?

XBMC i sig selv kan ikke, men du kan få et lille scriupt til at holde øje med om der sættes i SD kort i maskinen, og der efter mounte det, og tvinge XBMC til at lave en DB Update, og når kortet så fjernet skal xbmc så tvinges til at rydte op i DB'en igen.

Men hvis jeg var dig, så ville jeg ikke køre XBMC på denne "backend" server, men bare en ganske alm ubuntu server/desktop, hvor på du installerer alle de programmer som der skal bruges samt netshares. 

 

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du tænkt økonomi?
Hvad kommer systemet til at koste forbrugeren? 

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

steinway:

Jeg tror nu Karsten har fat i noget væsentligt - hvorfor skulle jeg købe din boks i stedet for et Apple TV / WDTV / Roku / RaspPi?

Min DVD-samling står i en flyttekasse i kælderen og samler støv, så behovet for at rippe den slags er STÆRKT begrænset. Når jeg skal se film eller serier er der særdeles gode muligheder for at streame det hele og samtidig kan BÅDE min tre-årige dreng og min kære kone finde ud af at bruge vores æble-tv uden risiko for at "komme galt afsted".

Apple TV, kan jeg som sagt ikke konkurrere med. WDTV/Roku ved jeg har problemer med nogle filformater, plus jeg, personligt, aldrig har brudt min om WDTV's interface og generelt sløve design.
RasPi er ikke en konkurrent, eftersom denne er til den tekniske type der gerne selv vil lege med tingene ;-)
Mit produkt er tiltænkt en komplet løsning, du går ud og køber systemet, sætter strøm til, HDMI Dongle i TV'et og så er du kørende, derefter kan man så begynde at ligge sine ting over på backend'en.

Ud over dette, så er denne medie løsning tiltænkt en samlet løsning, mine forældre kan f.eks. ikke finde ud af at bruge Netflix o.lign. men ville være overlykkelige hvis de kunne have se deres DVD'er på et hvilket som helst TV de ville, uden at skulle ned i skufferne og finde den rigtige DVD.

Dog kan jeg godt se, at denne mulighed ikke vil være så interessant for din familie f.eks. eftersom i primært bruger Netflix.
Men der er muligheden så stadig, for at i får Netflix på alle jeres TV uden at skulle sætte en PC, Telefon, tablet, Wii eller Playstation 3 til hvert eneste TV.
Med denne løsning ville det være let og elegant og bare væk, plus i stadig ville have et centralt backup lager til alle jeres billeder, som så også kan fremvises på alle TV i hjemmet.


XBMC i sig selv kan ikke, men du kan få et lille scriupt til at holde øje med om der sættes i SD kort i maskinen, og der efter mounte det, og tvinge XBMC til at lave en DB Update, og når kortet så fjernet skal xbmc så tvinges til at rydte op i DB'en igen.

Men hvis jeg var dig, så ville jeg ikke køre XBMC på denne "backend" server, men bare en ganske alm ubuntu server/desktop, hvor på du installerer alle de programmer som der skal bruges samt netshares. 

Havde tænkt på dette, eftersom HDMI dongle sandsynligvis vil kunne køre XBMC uden problemer, og så bare hente mappe informationer osv. direkte fra Backend'en.
Dog ved jeg ikke hvor interessant XBMC er mere, hvis ikke det kan køre Netflix.
Må lige se lidt videre på hvad der ellers er af muligheder, evt. Boxee software som også skulle være rimeligt "letvægt" til at køre fra HDMI Dongle.

Har du tænkt økonomi?
Hvad kommer systemet til at koste forbrugeren? 

Ja, har tænkt økonomi, som for mig selv også er en vigtig faktor.
Systemet skulle helst komme i flere pakker, som er baseret på forbrugen, størrelse af harddisk, antal HDMI dongles og drev (blu-ray/dvd).
Dog er jeg endnu lidt i tvivl om dette, eftersom jeg godt bare kunne tænke mig det kun var et system der blev solgt med samme hardware, til en god pris.
Dog er det jo desværre ikke altid at dette hænger sammen, så undersøger stadig mulighederne for hvordan jeg gør dette.
 

 

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er det klassiske tekniknik-nørd problem, selvom jeg egentlig ikke læser dine indlæg med dig som ekspert-teknik-nørden.

Hvordan havde du forestillet dig din rolle i spillet? Direktøren måske?

Har du overvejet hvordan services som RMA, hotlines eller online-chat services skulle bemandes?

Har du overvejet hvilket styktal som målgruppen kunne være interesseret i? -> Hvor får du dette styktal fra (begrundede kilder)? 

Givet du svarer på ovensående styktal, hvilken leverandør vil du bruge og hvorfor?

- Al ovenstående PLUS meget mere er nødvendigt før du kan lave et budget. Har du overvejet at få hjælp?

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Ja, det er det klassiske tekniknik-nørd problem, selvom jeg egentlig ikke læser dine indlæg med dig som ekspert-teknik-nørden.

Hvordan havde du forestillet dig din rolle i spillet? Direktøren måske?

Har du overvejet hvordan services som RMA, hotlines eller online-chat services skulle bemandes?

Har du overvejet hvilket styktal som målgruppen kunne være interesseret i? -> Hvor får du dette styktal fra (begrundede kilder)? 

Givet du svarer på ovensående styktal, hvilken leverandør vil du bruge og hvorfor?

- Al ovenstående PLUS meget mere er nødvendigt før du kan lave et budget. Har du overvejet at få hjælp?

Hej Dennis.

Dette er spørgsmål jeg også stiller mig selv, dog var planen at jeg endnu selv er igang med at lave et fungerende eksemplar.
Projektet var jo i starten bare tiltænkt til mit hjem, men alle jeg snakkede med begyndte så at spørge hvad det ville koste at lave det til dem, og var derfor jeg spurgte herinde, om i mener det er noget der er et marked for?

Indtil videre er jeg nemlig ikke gået igang med at undersøge disse ting.

Men når jeg skal til det, så skal jeg helt klart finde hjælp, da jeg ærligt må indrømme, at jeg ikke har den store idé om hvordan jeg skal gribe disse spørgsmål an :-) 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)