Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

formidling af Apple, samsung samt andre it produkter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. Feb 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi er 3 unge forretningsfolk, som har sat os for sammen at lave vores egen forretning.

Vi har længe gået med tanken om at sælge Apple produkter, men da avancen ikke er så høj for disse produkter, så har vi valgt at supplere vores sortiment med henholdsvis Samsung TV, samt  Surrondssound og høretelefoner.

Dette hører sammen med at vi også sælger alt udstyr indenfor Apple i form af cover, oplader osv.

Vi arbejder på at få en hjemmeside op at køre, derudover har vi også fået stillet en butik inde ved strøget i København til rådighed for vores forretning. 

- Vi vil her gerne høre hvad i syntes om vores ide, samt eventuelle ændringer?

Derudover også om der er nogle der ligger inde med nogle gode leverandører ?

venlig hilsen 

Kasper Gregil

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkurrencen er rigtig stor på dette område.. Hvad vil I gøre for at skille jer ud fra mængden? Det bliver svært at konkurrere på prisen, da f.eks. elgiganten køber så stort ind at de kan presse prisen helt i bund..

I skal finde noget der gør jeg specielle i forhold til alle de andre.

Mvh. Mathias

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I skal ikke forvente at kunne tjene noget på macbooks m.v. det er apples prisstruktur alt for kontrolleret til.

Jeg tror som der er tidligere nævnt i tråden finde noget som virkelig gør at i skiller jer ud.
I går ind i en af de brancher hvor der ikke er ret meget advance, ganske få procent.

Og skal forvente at rigtig mange kommer og kigger og så smutter de hjem for at købe det på nettet.

Men held og lykke herfra.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Feb 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen i forhold til vores konkurrenter, så vil vi bygge vores butik op som et Showroome, så vi på den måde også kan inspirerer vores kunder til hvordan man eventuel kunne bruge vores produkter. Jeg ved godt at en Macbook er meget lige til, men med hensyn til tilbehør.

Derudover så sælger vi en masse ''nips'' såsom cover, høretelefoner og en masse andre småting ? :)

Hver anden måned, får vi lavet designet om i vores butik, så den hele tiden ændrer sig, så vi på den måde kan fastholde vores kunder, så de finder os intressante, samt så kører vi aktioner efter hver måned/ hver anden måned, med de produkter der har været i vores showroome, altså udstillingsmodellerne til aktion igennem vores webshop og facebook. :)

Har i eventuel forslag til hvad man kan gøre bedre, eller er branchen alt for hård, til mindre virksomheder ? 

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Feb 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt nok, at have apple produkter i vores sortiment er også kun noget vi har fordi det er det kunderne vil have. 

Vores indtjeningskilde, regner vi med skal være mersalg i forhold til tilbehør af cover, oplader, høretelefoner, tastatur osv.

? :)

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Nu faldt jeg bare lige tilfældigt over jeres indlæg, og jeg har en lidt skeptisk indstilling overfor jeres spørgsmål, men mit indlæg er ment som en hjælp og ikke for at pille jer ned. 

Hvorfor bruger I ikke jeres kræfter på noget mere spændende og innovativt? Seriøst mand - hvad skal vi andre med endnu en elektronik/cover/telefontilbehør/blandet landhandel-forretning ? København har mange købestærke turister, ja. Men alligevel. De kan nok få den slags gøgl billigere derhjemme.

Det er ofte at man ser her på Amino, at folk spørger "Hvordan kan jeg komme til at sælge Macbooks og Samsung Galaxy telefoner" - sagen er bare, at det er røvsygt marked at kaste sig ud i som nybegynder. I kommer ikke til at tjene ret mange penge, I aner nok slet ikke hvor svært det er at skaffe (bare halvgode) leverandøraftaler, jeres supply chain er kompleks pga et nødvendigt bredt sortiment, og i skal op på en helt vild volumen før TRE iværksættere får noget ROI.

De kræfter som I kommer til at lægge i den biks på Strøget, kan bruges langt mere effektivt på andre områder. 

Mit råd vil være at tænke jer lidt om, før I tager en endelig beslutning. 

Slutteligt - I spørger om der "Er nogen der ligger inde med nogle gode leverandører".. Jeg ved ikke om I regner med, at leverandører er noget man deler ud af? Leverandører - uanset branche, roughly speaking -er meget kræsne med deres afsætningskanaler, og kræver en vis indkøbsvolumen før de gider flirte med én. Det er kamp at få gode leverandører. Så andre i samme branche vil nok ikke tippe jer. I må gribe knoglen og ringe rundt til de forskellige fabrikanter og importører.

Men held og lykke med det trods alt :-) 

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Feb 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

forstår godt hvor du vil hen med det, og jeg kan da også sagtens se din pointe idet. :)

Med hensyn til leverandører, så har vi fundet vores samarbejdspartner, og har igennem vores investor også mange muligheder, for at afsætte større mænger produkter.

Dog er jeg som både du siger og jer andre bange for, at der ikke er nok penge i det. Vi er 3 unge mænd, samt har vi nogle butiksassistenter til at være i vores butik, så om muligheden er der for at få det hele til at løbe rundt.?

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille hurtigt regnestykke:

5 mand a. 30.000 om måneden = 150.000kr.
150.000 a. 12 måneder = 1.800.000kr for at dække løn første år.
Dertil kommer leje af lokale, varme, el, indretning og varelager.

Lad os være optimistiske og sige at i tjener 50kr pr. enhed i snit i sælger.

jeg tør ikke engang lave det regnestykke før i har dækket jeres lønomkostninger alene.

Det lyder ikke realistisk i min verden.

Jeg vil ikke slukke for jeres ide, men jeg tror at i måske skal skrue lidt til at starte med.

Det er ikke fordi at der åbner en ny butik så vælger kunderne ind og omsætningen er der!!

 



 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hør her drenge - Det er bare en virkeligt skidt idé I har fået. Ærligt talt.
Vent med at gå i gang til I har en fed niche eller en sindssygt stor og risikovillig opstartskapital.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. Feb 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolay.

Ja det ser lidt urealistisk ud det regnestykke. 

Nu er vi i den heldige situation, at vi igennem nogle kontakter og bekendtskaber, får lokalet gratis det første år, hvilket vil sige at vi derfor ingen omkostninger har til lokale.

Der skal reklamere meget, hvilket vi gør igennem forskellige sociale sider, samt i gennem vores netværkskanaler, da vi i forvejen laver noget forretning i det meste af landet. 

Men hurtigt hovedregning, hvis der går 10-20.000 mennesker igennem strøget hver dag, så muligheden for at der er 100 kunder eller for den sags skyld mere jo rimelig stor, og med den beliggenhed vi har på strøget så  er chancerne større?  :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)