Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når alle kortindløser afviser en?

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Wink Hvor har du belæg og dokumentation for denne påstand ?

Hvis man mener at Nets og bankerne forsøger at chikanere virksomheder, så synes jeg faktisk det er rimeligt at man kommer med dokumentation for den påstand!

De vil selvfølgelig kun lave forretning hvor de kan tjene penge, belært af finanskrisen, en det er vel kun sund forretning? - De kaster sig ikke længere ud i vilde projekter.... Det er vel sådan set kun sund logik, vi så jo for ca. 5 år siden hvordan det gik.

Belægget for min påstand kan jeg se dagligt i bankernes solvens... Hvis de bare skrabte pange til sig, som det jo påstås hele tiden, så ville bankerne have en meget bedre solvens...  - Så god solvens har de faktisk heller ikke!

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Kan ellers stort set hver eneste dag hører om i diverse medier om  bankers m.m. forsøg på at standse vækst grundet deres kreditpolitik.

Tror du, at de gør det bevidst for at standse den økonomiske vækst i Danmark? Nej, de er som bare blevet meget mere forsigtige, fordi de har lært lidt af finanskrisen, hvilket kun er en god ting. 

Derudover kan jeg slet ikke nikke genkende til den problematik omkring konto i banker. Da vi startede vores shop, var vi til et møde med to bankrådgivere, og havde kontoen åbnet dagen efter. Ingen problemer overhovedet. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Knudsen:
Derudover kan jeg slet ikke nikke genkende til den problematik omkring konto i banker. Da vi startede vores shop, var vi til et møde med to bankrådgivere, og havde kontoen åbnet dagen efter. Ingen problemer overhovedet. 

Samme her... Fik åbnet konto samme eftermiddag.

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

@Frederik Knudsen - Jeg har lige besøgt din hjemmeside for at se hvordan i har sat ewire op, kan du fortælle mig hvad den løsning hedder? Business Light, Pro, Webudvikler? Smile

Hjælp til computer? Din IT mand er svaret

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afvisning i bankerne og Nets, kunne måske også hænge sammen med elendig forberedelse fra kundernes side ??

F.eks ser jeg ofte indlæg herinde som søger investorer mv. , og hvis man henvender sig ( som jeg ind imellem gør hvis det lyder interessant), riskikerer man at få en linje retur;

"Jeg skal bruge xxx antal tusinde til varekøb."

Hvor f... er handlingsplan, budget osv. ?

Hvis det på samme vis man henvender sig til banker/Nets mv. ( og jeg siger hvis), ja så tror da pokker at man får en afvisning.

 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

@Frederik Knudsen - Jeg har lige besøgt din hjemmeside for at se hvordan i har sat ewire op, kan du fortælle mig hvad den løsning hedder? Business Light, Pro, Webudvikler? Smile

Send mig en PB, så tager vi den derover, i stedet for at fylde tråden :)

Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

OK lad os slå en ting fast I dagens Danmark er det fakta at bankerne ikke er interesseret i nystartede virksomheder, med en lille egenkapital, specielt hvis virksomheden ikke har brug for finansiering.

Til dem af jer der bliver ved med at nævne i ikke har haft problemer med bankerne og kortindløsere, lad mig starte med at sige godt for jer, og dernæst påpege at i sandsynligvis ikke har forsøgt i 2012 eller 2013, men den gang, hvor økonomien var på toppen, eller i har blot valgt at bruge sammen bank hvor i jeres privat engegement.

Dernæst, nej der ikke vores forarbejde eller dokumentation der fejler noget, vi har brugt dyre domme på advokater og revisorer, til at udarbejde vores papir.

I har ret bankerne forsøger ikke bevidst at bremse væksten, der er der ingen der har påstået, men vi kan ikke se bort fra at deres handlinger og manglende risikovillighed er med til at bremse væksten.

Vi har ikke søgt om lån, kassekredit eller anden form for finansiering. Det eneste vi ønsker er at sælge vores vare, have et sted vores kunder kan indbetale penge og have mulighed for at vores kunder kan betale med kort.

Det burde være simpelt i dagens Danmark. Politikkerne vil gerne have flere iværksætter kommer i gang, men glemmer at fjerne alle de hæmmesko man møder på vejen.

Ligesom et cpr.nr. er berettiget til en bankkonto, såvel burde det være med et cvr.nr...

Det er meget simpelt, der er ikke tale om konspiration, men manglende vilje fra bankernes side, og kort indløsernes.

Har man enkeltmandsvirksomhed eller I/S er det typisk ikke noget problem, problemet er typisk med selskaber.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

yomama:
påpege at i sandsynligvis ikke har forsøgt i 2012 eller 2013, men

Jo, i 2012

yomama:
Vi har ikke søgt om lån, kassekredit eller anden form for finansiering.

Ej heller her.

yomama:
Ligesom et cpr.nr. er berettiget til en bankkonto, såvel burde det være med et cvr.nr..

Hvorfor dog det? - Skal vi så også have stats-banker?

yomama:
manglende vilje fra bankernes side, og kort indløsernes.

Ja, til at løbe unødige risici.

Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

yomama:
påpege at i sandsynligvis ikke har forsøgt i 2012 eller 2013, men

Jo, i 2012

Carsten Kvist:
Med en hel nystartet virksomhed uden regnskab? i en bank, hvor du ikke er kendt i forvejen?

yomama:
Vi har ikke søgt om lån, kassekredit eller anden form for finansiering.

Ej heller her.

Det er jo netop mit pointe, så burde bankens risiko netop være det mindre, men alligevel gider de ikke.

yomama:
Ligesom et cpr.nr. er berettiget til en bankkonto, såvel burde det være med et cvr.nr..

Carsten Kvist:
Hvorfor dog det? - Skal vi så også have stats-banker?

Nu er du jo på ingen måde realistisk. Lad mig stille dig nogle spørgsmål.

Hvordan skal en virksomhed modtage betaling fra sine kunde, hvis de ikke har bankkonto?

Hvordan skal en virksomhed betale moms hvis ikke virksomheden har en konto?

Du er klar over alle salg over 20.000,- skal faktisk ske ved bankoverførsel og ikke kontant ikke også?

Når politikkerne og skat stiller bestemte krav til virksomhederne, så skal systemet også stille mulighederne til rådighed, så vi kan leve op til kravene. Præcis som de har gjort det med private konti, bankerne har leveringpligt og det burde også gælde erhverv, da vi bliver stillet overfor krav fra myndighederne og kan kun efterkomme disse krav, hvis virksomheden har en konto.

yomama:
manglende vilje fra bankernes side, og kort indløsernes.

Carsten Kvist:
Ja, til at løbe unødige risici.

Vil du være venlig at fortælle mig hvor i risikoen ligger ved at oprette en konto for en kunde?

Jeg har fuld forståelse for kortindløsere ikke tilbyder alle muligheden for at modtage kort, der er en risiko forbundet med det, men comon.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

yomama:
Hvordan skal en virksomhed modtage betaling fra sine kunde, hvis de ikke har bankkonto?

Aner det ikke... Men det er da ikke bankens problem.

yomama:
Hvordan skal en virksomhed betale moms hvis ikke virksomheden har en konto?

Aner det ikke, men det er da ikke bankens problem.

yomama:
Når politikkerne og skat stiller bestemte krav til virksomhederne, så skal systemet også stille mulighederne til rådighed, så vi kan leve op til kravene. Præcis som de har gjort det med private konti, bankerne har leveringpligt og det burde også gælde erhverv, da vi bliver stillet overfor krav fra myndighederne og kan kun efterkomme disse krav, hvis virksomheden har en konto.

Interessant... 'Systemet' - Hvem er det? - Banker i danmark er privat-ejede. - Det du gerne vil have frem er et gennemført kommunistisk system, hvor staten har fuld kontrol med bankerne (hvilket vil sige med virksomhederne)... Det synes jeg godt nok er at gå langt!

yomama:
Vil du være venlig at fortælle mig hvor i risikoen ligger ved at oprette en konto for en kunde?

Nej, men jeg har heller ikke afvist dig. - Prøv at få et møde med din bank.

Hvis din forretningsidé virkelig er så sund, så skal det nok også lykkedes dig at overbevise endog indtil flere banker om, at de skal have dig som kunde. - Hvis alle bankerne afviser dig, så tror jeg du skal sætte dig ned og overveje hvorfor!

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)