Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af investering eller retten!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er investering foretaget personligt eller i kapitalselsskab ?

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Jeg må nok indrømme, at jeg som investor heller ikke ville have brudt mig om at du, henover mit hoved udvidede projektet, og tidshorisonten, uden forudgående aftale.

Enig. - Men en seriøs investor havde nok også haft noget på papir. :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
I har indgået et samarbejde hvor i ikke har fået afstemt forventninger, mål og deadlines. I er begge ansvarlige for at samarbejdet bryder sammen.

Personligt havde jeg betalt de 7500 kr., så hun samlet har hendes 15000 kr. retur. Det er hende der har stolet på dig ved at overfører de 15000 kr., så få betalt hende tilbage så der er rent bord, og i begge kan komme videre uden sure miner,
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Ingen ironi anvendt...

Ja for selve samtalerne i mails, kan tolkes til deciderede aftaler, som er juridisk bindende.

Om hun har krav til at forlange pengene tilbage, er svært at sige. Du skriver selv at du på eget initiativ udvider projektet, og som jeg opfatter det, så er det sket uden at konsultere hende. Det kan man vel i og for sig godt tolke, som kontraktbrud. Så selvom projektet måske blev bedre af det, jamen så var det som du udlægger det ikke en del af den oprindelige aftale.

Men om hun vil gå i retten for 7.500 kroner, ja jeg gad fandme ikke.

Som du fremlægger det, er der ikke nogen klare aftaler imellem, jer og derfor kan jeg ikke lige se, hvorfor hun skulle føle sig 100% sikker på at vinde.

Jeg tror bare at hun slynger "jeg tager den i retten" ud, fordi det er nemt, og på nogle virker afskrækkende.

Hvis du ikke har betalt hende de "første" 7500 kroner igen endnu, jamen, så ville jeg lige bruge et par timer hos en advokat. Stik advokaten de mail i har udvekslet, forklar ham situationen, og så kan han lynhurtigt sige, om hun har det mindste at komme efter.

Jeg må nok indrømme, at jeg som investor heller ikke ville have brudt mig om at du, henover mit hoved udvidede projektet, og tidshorisonten, uden forudgående aftale.



Jeg har har overhovedet ikke udvidet tidshorisonten. Misforstå mig ikke. Jeg udvidede kun projektet.. intet andet. Jamen korrekt, ingen klare aftaler imellem os i forbindelse med den økonmoiske del, så jeg forstår netop hellere ikke hvorfor hun skulle føle sig sikker. Men jeg kunne godt lige forstille mig at hun blot prøver at afskrække...  

Jeg har netop også overvejet advokaten og faktisk været i kontakt med en. Men timeprisen ligger på 2000 Kr og ja, så kan man spørg sig selv om det er det værd. Kun gud ved hvor mange timer det kan gå hen og blive... man kunne evt. søge gratisk jurdisk hjælp i de forskellige biblioteker, har du hørt om det? Ville det være til gavn tror du?

Og nu hvor jeg lige har kigget flere af min mails samtaler med hende, kan jeg faktisk se, at hun engang skrevet, at hun gerne vil have dokumentationer på sine penge og hvad de bliver brugt til (efter hun begyndt at blive utålmodige) fordi hun følte, at hendes penge bliver brugt til noget andet, end forstillet. Men det bare aldrig bare aldrig sket. At vi har dokumenteret det eller skrevet kontrakt for det. Og et eller andet sted, burde hun ikke også være ansvarlig for hendes handlinger? Det uprofessionelt arbejde, beslutningerne osv. 

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
I har indgået et samarbejde hvor i ikke har fået afstemt forventninger, mål og deadlines. I er begge ansvarlige for at samarbejdet bryder sammen.

Personligt havde jeg betalt de 7500 kr., så hun samlet har hendes 15000 kr. retur. Det er hende der har stolet på dig ved at overfører de 15000 kr., så få betalt hende tilbage så der er rent bord, og i begge kan komme videre uden sure miner,



Vise ord. Også noget jeg har tænkt mig i rigtig lang tid. Men det 15000 Kr i alt hun vil have. Ikke 7500. Selvom det kun er 7500 jeg kan indbringe af salg af udstyr.

Men det vil bare sige, at de resterende 7500 er af min egen lomme. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes helt klart du skal opføre dig som en voksen. Og ikke forsøge at finde undskyldninger til at undgå og betale penge tilbage. Du skriver selv at i lavede en aftale om du fik 15000 til og starte med, mod du beviste at det kunne lave dem om til mere, og så ville hun invester yderligere mellem 100.000 og 150.000 kr. Du vælger så at gøre det større end aftalt, og på den måde forsinke jeres aftale. Hvis alt det er skrevet på mail. Så har hun en god sag. Personligt synes jeg det er dårlig stil du køre. Hun giver dig mulighed for at komme i gang med projektet, men du skal åbenbart gøre det større end du kan klar. Man starter altid på bunden og bygger sig langsomt op. Så min mening er betal hende tilbage, og lad vær med at finde undskyldninger for at lade vær.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ChadMB:
Jeg ville ikke handle letsindigt og færdigøre mit projekt med det samme, bare fordi jeg har fik tilført en investor ind over det. Jeg vil tværtimod gerne gøre det bedre, større en forventet og forstillet. Men eftersom tiden gik, begyndt hun nemlig at blive mere og mere utålmodig omkring det. Jeg fik flere e-mails fra hende, hvoraf hun bad om nogle opdates med projektet. Og til sidst kunne jeg mærke at det begyndt at irritere mig. Jeg sendt hende derfor ærlig e-mail om at hun måske skulle have lidt tålmodighed for jeg arbejder på det i forhåbninger om at gøre det bedre, end aftalt.

Som altid er der formentligt to sider af den samme historie.  Din investor har stillet kapital til rådighed under nogle forudsætninger. Er du sikker på at du ikke har ændret  disse ved at ville gøre dit projekt bedre, større end forventet og forstillet? Det havde da været bedre, at vise et resultat og så siden vise hvad der kan forbedres, hvis mere kapital kommer til.

Du må være beredt på at investorer som oftest gerne vil holdes ajour med deres investeringer. Om du vil det eller ej så er det en del af det at have investorer.

Om du har noget at frygte rent juridisk afhænger af hvad der er aftalt mellem jer - så uden kendskab til den løbende korrespondance kan du ikke få et fornuftigt svar.

/Henrik

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

AS-Polering & Rengøring:

Jeg synes helt klart du skal opføre dig som en voksen. Og ikke forsøge at finde undskyldninger til at undgå og betale penge tilbage. Du skriver selv at i lavede en aftale om du fik 15000 til og starte med, mod du beviste at det kunne lave dem om til mere, og så ville hun invester yderligere mellem 100.000 og 150.000 kr. Du vælger så at gøre det større end aftalt, og på den måde forsinke jeres aftale. Hvis alt det er skrevet på mail. Så har hun en god sag. Personligt synes jeg det er dårlig stil du køre. Hun giver dig mulighed for at komme i gang med projektet, men du skal åbenbart gøre det større end du kan klar. Man starter altid på bunden og bygger sig langsomt op. Så min mening er betal hende tilbage, og lad vær med at finde undskyldninger for at lade vær.

Tusind tak for dit svar. Du har selvfølgelig ret i det du siger, ingen tvivl. Mange tak. Det sætter jeg pris på. Jeg har fundet en løsning nu og jeg takker jer allesammen. Jeg lukker hermed indlægget.

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

ChadMB:
Jeg ville ikke handle letsindigt og færdigøre mit projekt med det samme, bare fordi jeg har fik tilført en investor ind over det. Jeg vil tværtimod gerne gøre det bedre, større en forventet og forstillet. Men eftersom tiden gik, begyndt hun nemlig at blive mere og mere utålmodig omkring det. Jeg fik flere e-mails fra hende, hvoraf hun bad om nogle opdates med projektet. Og til sidst kunne jeg mærke at det begyndt at irritere mig. Jeg sendt hende derfor ærlig e-mail om at hun måske skulle have lidt tålmodighed for jeg arbejder på det i forhåbninger om at gøre det bedre, end aftalt.

Som altid er der formentligt to sider af den samme historie.  Din investor har stillet kapital til rådighed under nogle forudsætninger. Er du sikker på at du ikke har ændret  disse ved at ville gøre dit projekt bedre, større end forventet og forstillet? Det havde da været bedre, at vise et resultat og så siden vise hvad der kan forbedres, hvis mere kapital kommer til.

Du må være beredt på at investorer som oftest gerne vil holdes ajour med deres investeringer. Om du vil det eller ej så er det en del af det at have investorer.

Om du har noget at frygte rent juridisk afhænger af hvad der er aftalt mellem jer - så uden kendskab til den løbende korrespondance kan du ikke få et fornuftigt svar.

/Henrik

Præcis. Du har selvfølgelig ret i det du siger. Men jeg har fundet en løsning nu. Tusind tak for din kommentar, hjælp og tid. Jeg lukker hermed indlægget. 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)