Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er svært at få BANK!

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Det er ikke særlig iværksættervenligt fra bankens side ikke at ville låne penge ud til en eksisterende forretning som generer overskud og trist at netts har det monopol de nu engang har i DK.

Men som du jo er gjort opmærksom på i flere tråde så er det ikke bankens ansvar at være venlige, på bekostning af øget risici. Det er generelt ikke bankens ansvar at hjælpe nogen, det er deres ansvar at tjene penge.

Det lyder måske hårdt, men vi kan lige så godt se realiteterne i øjnene, og arbejde ud fra dem, i stedet for at gå og brokke os over vi ikke får hjælp af andre.

Det er fint en anden løsning blev valgt, det er jo det vi andre har gjort, UDEN nogen form for brok, så kan det være vi på et tidspunkt vil binde 25.000 i en NETS aftale, men det gider vi ikke nu.

Der er desværre en del af iværksætterkulturen der ligner resten af vores forsørger samfund. Vi skal have gratis iværksætterkurser, vi kræver hjælp i form af lån, vi får hjælp fra det lokale iværksætter/erhvervscenter osv osv osv.

Hvad med om den gruppe begyndte at tage noget ansvar selv? Hvis man har brug for 25.000 kr. og ikke havde budgetteret med det, så må man lære at lave en ordenlig forretningsplan, eller spare op til det, og finde en anden løsning i mellemtiden.

Der er altid ting der kan blive bedre, men der er dælme også meget unødvendigt brok, hvor folk bare kunne tage lidt mere ansvar for egen virksomhed, og brokke sig lidt mindre over man ikke kan få det ene og det andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan vel sige, at hvis ikke virksomheden kreditvurderes til et lån og ikke selv kan stille sikkerhed for 25.000 kr til nets - som jo går ind og garanterer alle virksomhedens kunder, at de roligt kan købe der og deres kort penge er 100% sikre, ja så er der kun os andre til at betale de 25.000 kr alle de gange det går galt

Jeg synes det er ret rimeligt, at jeg ikke skal betale 25.000 kr fordi nets enten skulle undlade at kræve garanti eller min bank skulle tabe dem ved bare at stille garantien uden sikkerhed.

Det er jo mig og mine venner, som ellers kommer til at betale, der er ikke en overordnet julemand som dækker alle de tab der ville blive hvis nets ikke krævede garanti

Jeg kan ikke bedømme rimeligheden i størrelsesordenen i hvert enkelt fald, men ex 25.000 kr er ikke meget hvis en forretning som giver alle kunder garanti for deres kort betaling via nets - og så går ned.

Meningen må være, at forretningen selv kan stille den garanti - det kan ikke være rigtigt jeg skal gøre det for dem i en kollektiv bevægelse gennem usikrede banklån eller andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Rasmussen:

eg tænkte på måske kunne man sikre banken ved at deponere ect. 25-50.000,- på en spæret konto til drift sikkerhed for kontoen.

 

jeg melder op hvis det lykkes mig idag og jeg høre meget gerne fra dig hvis du for en løsning frem..

gør endeligt det Så i anden tråd at BRF også skulle være til at tale med. Jeg ved ikke hvor du hører til i landet, men i København Nord (lyngby hellerup, gentofte, holte, herlev, hørsholm f.eks.) distrikt tager jeg ellers gerne en præsentation af dig til de folk jeg arbejder med i Nordeas regions hovedkvarter - OM det så betyder at de godkender ved jeg ikke, men du virker jo til at ha klar vilje med sikkerhed, så jeg tror du skal kunne få en erhvervskonto - enten de steder du nu søger, eller hvis du er i det område jeg kender folkene i specielt Nordea - så må du melde ud -Du kan så evt skrive en e-mail jeg kan fange dig på (jeg har PB off - da jeg ellers får for mange ting jeg ikke tør svare på) så kan vi tage den derfra

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Men som du jo er gjort opmærksom på i flere tråde så er det ikke bankens ansvar at være venlige, på bekostning af øget risici. Det er generelt ikke bankens ansvar at hjælpe nogen, det er deres ansvar at tjene penge.

Om banken har et samfundsansvar kan jo diskuteres. Det kommer an på hvilket syn du har på sagen.
Jeg mener ikke banken agerer efter samfundet interesse.

Thomas Frost:
Det lyder måske hårdt, men vi kan lige så godt se realiteterne i øjnene, og arbejde ud fra dem, i stedet for at gå og brokke os over vi ikke får hjælp af andre.

Kaste håndklæder i ringen og være ligeglad med et samfundsproblem ligger ikke til højrebenet for mig.
Det er noget andet med dig Thomas som ikke engang bor i Danmark. Måske du ikke helt er klar over hvilken indflydelse banker har i Danmark.
De er vigtige for samfundet og for at hjulene kører rundt.

Thomas Frost:
Der er desværre en del af iværksætterkulturen der ligner resten af vores forsørger samfund. Vi skal have gratis iværksætterkurser, vi kræver hjælp i form af lån, vi får hjælp fra det lokale iværksætter/erhvervscenter osv osv osv.
 

Der tager du fejl. Kig på statistik over hvor mange som har fået hjælp i et erhvervscenter. Du vil blive overrasket over at læse om hvor mange ansatte der er til at varetage meget få iværksættere! Spild af resourcer og spild af penge. Det har ingen videre effekt.

Thomas Frost:
Hvad med om den gruppe begyndte at tage noget ansvar selv? Hvis man har brug for 25.000 kr. og ikke havde budgetteret med det, så må man lære at lave en ordenlig forretningsplan, eller spare op til det, og finde en anden løsning i mellemtiden.

Budget eller ej!  Hvis du har lykkes og har startet din egen virksomhed og har etableret denne for 2.000 kr. så er 25.000 kr. for en sikkerhedsstillelse for at kunne tage i mod online betaling via. netts helt ude af probationer. Det er simpelthen uhørt. Hvis du ringer og tager en snak med dem så vil du finde ud af hvad det er de vurderer ud fra og hvilke risici de har fokus på! Jeg har hørt man kan ændre vurdering hvis du snakker godt for din syge moster. Det er jo ikke fair. Synes det skal være nemt at starte op og alle de virksomheder der er involveret skal gøre det så nemt som muligt.
Det andet dur bare ikke.
Jeg er med på man bare kan vælge sekundær løsning, men igen er det jo ikke optimalt at man skal søge udenlandske løsninger for at få det hele til at fungere.

Thomas Frost:
Der er altid ting der kan blive bedre, men der er dælme også meget unødvendigt brok, hvor folk bare kunne tage lidt mere ansvar for egen virksomhed, og brokke sig lidt mindre over man ikke kan få det ene og det andet.

Nogen vil kalde det brok. Andre vil kalde det debat. Debat er godt for et samfund. Tænk hvis ingen sagde deres mening "gisp". 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Rasmussen:

det er ikke lykkes i nu men jeg tror nok det skal lykkes, jeg er bare frustreret over at iværksætter samfundet har så store problemer med noget så basalt!...

 

Regeringen burde garantere alle ny stiftede selskaber der er dansk ejet og dansk ledet at de kunne få en drift konto.

Jeg kan ikke være mere enig med dig Jens.


Det burde være åbenlyst at alle skal kunne få en erhvervskonto til deres virksomhed i Danmark. Der er virkelig nogen som sover i timen. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Om banken har et samfundsansvar kan jo diskuteres. Det kommer an på hvilket syn du har på sagen.
Jeg mener ikke banken agerer efter samfundet interesse.

Mit syn på sagen er at banken har et samfundsansvar, det er derfor jeg går ind for at der ikke lånes penge ud der forøger risikoen væsentligt, da denne risiko jo skal afdækkes andre steder (du ved alt om banker så det ved du også godt).

Hvis bankerne skal rende og låne penge ud til iværksættere der ikke selv kan sparet noget op og som ikke stiller nogen sikkerhed, så kommer regningen jo et andet sted, for risikoen skal jo dækkes ind.

Du mener så at alle andre skal betale for at iværksættere uden opsparing og uden sikkerhed kan låne penge, det gør jeg ikke. Lad os være enige om at være uenige :-)

Ronni Larsen:
Kaste håndklæder i ringen og være ligeglad med et samfundsproblem ligger ikke til højrebenet for mig.
Det er noget andet med dig Thomas som ikke engang bor i Danmark. Måske du ikke helt er klar over hvilken indflydelse banker har i Danmark.
De er vigtige for samfundet og for at hjulene kører rundt.

Det kommer jo an på om man mener det er samfundets problem at iværksættere uden opsparing og uden sikkerhedsstillelse ikke kan låne pene i banken. Jeg er skam helt klar over hvilket indflydelse banker har i Danmark, den er MEGET stor, hvorfor det er smartest at bruge nogle år til at spare op, så man kan starte op uden at være afhængige af dem.

Selvom jeg ikke bor i Danmark driver jeg stadig virksomhed i Danmark, vi har konto i Nordea og Handelsbanken og dansk CVR-nummer og danske kunder, så jeg kender skam godt lidt til Danmark stadigvæk.

Ronni Larsen:
Der tager du fejl. Kig på statistik over hvor mange som har fået hjælp i et erhvervscenter. Du vil blive overrasket over at læse om hvor mange ansatte der er til at varetage meget få iværksættere! Spild af resourcer og spild af penge. Det har ingen videre effekt.

Jeg tager ikke fejl i det med forsørgerkulturen. Det er tydeligt, bl.a. i denne tråd, at du f.eks. mener at det er bankens samfundsansvar at påtage sig yderligere risiko fordi nogle iværksættere ikke gider spare op før de starter deres forretning.

Ronni Larsen:
Hvis du har lykkes og har startet din egen virksomhed og har etableret denne for 2.000 kr. så er 25.000 kr. for en sikkerhedsstillelse for at kunne tage i mod online betaling via. nets helt ude af probationer.

Men så er det jo man som iværksætter løser det på anden måde. Enten gør man som os, simpelthen siger nej til ordrer og nej til at vækste så hurtigt man kunne, men så man samtidig er fri for banken, eller også finder man andre løsninger. Det behøver ikke være udenlandske løsninger. Hvis du ønsker at tage diverse kort, ekskl. rene dankort, så er der jo Euroline, handelsbanken Swedbank, ewire m.f.

Ronni Larsen:
Det er jo ikke fair.

Det er nok her vi må acceptere vi bare er helt uenige. "Fair" er komplet lige gyldigt. Hvis jeg vil give en kunde halv pris fordi jeg kan godt kan lide vedkommende eller gerne vil hjælpe ham, så er det mit valg, for det er mig der bestemmer over min virksomhed. Du synes måske det ikke er fair at alle kunder får den lave pris, men det er jeg egentlig ret ligeglad med.

Sådan har jeg det også med banker. Jeg har meget lidt respekt for banker, og synes de gang på gang viser at de påtager sig for stor risiko og ikke følger almindelig moral og etik.

Men samtidig respekterer jeg også at deres forretning er deres forretning. De kan gøre som de vil indenfor loven, fair eller unfair.

Med min ringe respekt for dem har jeg bare valgt at bruge nogle år på at spare op og vækste langsommere, og så til gengæld være fri for dem. Banker og "fair" er bare ikke ord der hænger sammen, også selvom vi debatterer det fra nu af og 100 år frem.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Hvis bankerne skal rende og låne penge ud til iværksættere der ikke selv kan sparet noget op og som ikke stiller nogen sikkerhed, så kommer regningen jo et andet sted, for risikoen skal jo dækkes ind.

Du mener så at alle andre skal betale for at iværksættere uden opsparing og uden sikkerhed kan låne penge, det gør jeg ikke. Lad os være enige om at være uenige :-)

Hvilken risiko? Læs hvad jeg skrev. Kan ikke se der skulle være nogen større risiko. Jeg snakker om den lille iværksætter.

Lige præcis. Regningen skal dækkes ind. Man skal lave et system hvor banken kan låne små beløb ud med afdragsordning specifik til iværksættere.
Banken skal naturligvis stadigvæk vurdere budget og forretningsplan (det er jo deres forretning), men som samfund skal vi lave nogle fornuftige pakker som hjælper iværksætterne igang. Man skal ikke være rig for at starte op. Vi har behov for iværksætterene.

Et eksempel. En enlig mor som kommer på en god idé og vil prøve lykken som selvstændig fordi hun brænder for lige netop dette skal have mulighed for at komme godt i gang.
En opsparring og investering kan for hende være 2.000 - 5.000 kr. (mange penge!)

Thomas Frost:
Det kommer jo an på om man mener det er samfundets problem at iværksættere uden opsparing og uden sikkerhedsstillelse ikke kan låne pene i banken. Jeg er skam helt klar over hvilket indflydelse banker har i Danmark, den er MEGET stor, hvorfor det er smartest at bruge nogle år til at spare op, så man kan starte op uden at være afhængige af dem.

Uanset opsparring er det jo en vurdering fra bankens side. Men det er vist både folk med opsparring og ikke opsparring som bliver afvist den dag i dag.
Jeg er enig i at det bedste er at sparre op. Det jeg mener er at opsparring på f.eks. 5.000 kr. er da fint til at komme i gang.
Hvorfor skal banken her ikke kunne tilbyde fordelagtige løsninger til denne kunde? Jeg mener det kan jo være kunden bliver mange penge værd en dag.
Og ja. Det kan også være det ikke går. Men så har man jo en bindende afdragsordning som er lempelig for kunden og banken får deres penge igen.
Det kan sagtens lade sig gøre. Problemet er i dag at Bankerne KUN har fokus på de store kunder og dem de tjener flest penge på.
Det ser jeg som en svaghed på længere sigt.

Thomas Frost:
Jeg tager ikke fejl i det med forsørgerkulturen. Det er tydeligt, bl.a. i denne tråd, at du f.eks. mener at det er bankens samfundsansvar at påtage sig yderligere risiko fordi nogle iværksættere ikke gider spare op før de starter deres forretning.

Nej. Jeg mener bankerne skal tage et medansvar. Politikerne skal påtvinge at hvis man vil drive bankvirksomhed i Danmark så skal man have f.eks. en iværksætterpakke og tilbyde denne. (Vurderingen baseres stadigvæk på forretningsplan, personlighed, budgetter og drive).

Thomas Frost:
Men så er det jo man som iværksætter løser det på anden måde. Enten gør man som os, simpelthen siger nej til ordrer og nej til at vækste så hurtigt man kunne, men så man samtidig er fri for banken, eller også finder man andre løsninger. Det behøver ikke være udenlandske løsninger. Hvis du ønsker at tage diverse kort, ekskl. rene dankort, så er der jo Euroline, handelsbanken Swedbank, ewire m.f.
 

Er med på der er alternativer, men hvis man ønsker at købe direkte fra kilden og undgå større omkostninger end nødvendigt sk

Thomas Frost:
Med min ringe respekt for dem har jeg bare valgt at bruge nogle år på at spare op og vækste langsommere, og så til gengæld være fri for dem. Banker og "fair" er bare ikke ord der hænger sammen, også selvom vi debatterer det fra nu af og 100 år frem.
al det da være muligt.
Thomas Frost:
Sådan har jeg det også med banker. Jeg har meget lidt respekt for banker, og synes de gang på gang viser at de påtager sig for stor risiko og ikke følger almindelig moral og etik.

Jeg er enig. Bankerne HAR taget store risici og unødvendige risici. Det gør de ikke mere ;-)
Nu skærer de ALT væk. Brænder man nallerne trækker man hele hånden til sig i stedet for lige at mærke efter hvor det er det brænder og agere efter dette.

Det er også min egen tilgang til banker.
Det bedste er helt klart at sparre op og kunne undgå dem.
Men det afholder mig ikke fra at have en mening om finansiering af iværksættere. For det er ikke alle som har haft mulighed i deres liv for at sparre et større penge beløb op. Disse mennesker skal også have en chance og har de sparet f.eks. 5.000 kr. op og kan komme i gang så synes jeg det er på sin plads en bank kan hjælpe til (især ved sikkerhedsstillelse for 25.000 kr.) for at man kan modtage online betaling.
Så kan man have en personlig bindende afdragsordning på dette beløb eller hvad ved jeg. En pakkeløsning som kan gavne iværksætterne.
Selvfølgelig lavet af politikkerne. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Hvilken risiko? Læs hvad jeg skrev. Kan ikke se der skulle være nogen større risiko. Jeg snakker om den lille iværksætter.

Jeg skrev om ham der ville låne 25.000 kr. uden at stille sikkerhed. Det er den risiko jeg hentyder til.

Ronni Larsen:
Et eksempel. En enlig mor som kommer på en god idé og vil prøve lykken som selvstændig fordi hun brænder for lige netop dette skal have mulighed for at komme godt i gang.
En opsparring og investering kan for hende være 2.000 - 5.000 kr. (mange penge!)

Så må hun arbejde ud fra det. Jeg tror dog ikke det er mange succesfulde iværksættere der kommer i gang for så lille et beløb. Min filosofi er så at i stedet for at betale renter og afdrag, så sparer hun pengene op i stedet, indtil hun har det beløb hun mener er nok, uden at låne.

Hun skal jo under alle omstændigheder have penge til at betale afdragene uden hendes virksomhed kører, da der ellers er for stor risiko.

Så i stedet for at komme i gang lige nu, tager hun de penge hun ellers ville bruge til afdrag, og sparer op. Så er hun fri for banken.

Ronni Larsen:
Det jeg mener er at opsparring på f.eks. 5.000 kr. er da fint til at komme i gang

Vi kunne aldrig have startet op for 5000 kr. det er helt sikkert. Jo dengang vi havde det som fritidsprojekt, men da vi startede op på fuld tid skulle der noget større buffer til.

Ronni Larsen:
Nej. Jeg mener bankerne skal tage et medansvar. Politikerne skal påtvinge at hvis man vil drive bankvirksomhed i Danmark så skal man have f.eks. en iværksætterpakke og tilbyde denne. (Vurderingen baseres stadigvæk på forretningsplan, personlighed, budgetter og drive).

Skal staten så betale for dette, eller skal de andre kunder betale i form af højere renter og højere gebyrer? Det er jo ikke gratis i forhold til risikoafdækning hvis bankerne skal tvinges til at låne penge ud til virksomheder de vurderer som værende højere risiko. Der kommer en regning for risikoafdkningen, hvem skal betale den?

Ronni Larsen:
Jeg er enig. Bankerne HAR taget store risici og unødvendige risici. Det gør de ikke mere ;-)

Har du nogensinde hørt ordet arbitrage? Det sker i stor stil i mange af de store banker, og der kan være langtidsinvesteringer der fundes med korttidslån med variabel rente. Hvis du ikke mener det er store risici, så ved jeg ikke hvad det er. Bare fordi det er blevet sværere for menig mand at låne penge, betyder ikke bankerne kører med lav risiko. Arbitrage er bare en af de store risici faktorer i dag, den anden gigantiske er boblen af deriviater. Der ligger stadig ALT for stor risici, og bankerne er ikke holdt op med den form for ageren.

Ronni Larsen:
For det er ikke alle som har haft mulighed i deres liv for at sparre et større penge beløb op.

99% af de arbejdsdygtige har haft muligheden, men de har valgt ikke at gøre det. I stedet har man købt hus, iphones, bærbare computere, bil, rejser ,restaurantbesøg, dyr mad, nyt køkken, dyre planter til haven osv. osv. osv.

Der er også mange der har optaget forbrugslån og derfor ikke kan spare noget sammen fordi de betaler så meget i renter og afdrag, men det er igen et valg man har taget.

Så problemet er vel i virkeligheden ikke så stort er det? Det er ofte bare tidligere valg i livet der spærrer nogle muligheder, men sådan er det jo i alle livets henseender. Det har jeg bestemt selv været ramt af, så jeg dømmer ikke nogen. Jeg tog et valg om at droppe skolen selvom det gik overordentlig godt og jeg havde nemt ved det. Det har så gjort jeg måtte kæmpe en del hårdere for tingene efterfølgende.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Så må hun arbejde ud fra det. Jeg tror dog ikke det er mange succesfulde iværksættere der kommer i gang for så lille et beløb. Min filosofi er så at i stedet for at betale renter og afdrag, så sparer hun pengene op i stedet, indtil hun har det beløb hun mener er nok, uden at låne.

Jeg kender til flere som er startet med små beløb og som har succes i dag. Tror der er mange derude som nødvendigvis ikke har startet op for flere 100.000 kr.

Thomas Frost:
Så i stedet for at komme i gang lige nu, tager hun de penge hun ellers ville bruge til afdrag, og sparer op. Så er hun fri for banken.
 

Vi skal gerne have iværksætterne i gang nu og her og ikke om 15-20 år.
En virksomhed vil jo sikkert generere lidt penge til afdrag. Selvfølgelig skal hendes personlige økonomi være til at kunne afdrage låne beløbet.

 

Thomas Frost:
Skal staten så betale for dette, eller skal de andre kunder betale i form af højere renter og højere gebyrer? Det er jo ikke gratis i forhold til risikoafdækning hvis bankerne skal tvinges til at låne penge ud til virksomheder de vurderer som værende højere risiko. Der kommer en regning for risikoafdkningen, hvem skal betale den?

Staten kunne finansiere en del af det. Men hey. Som jeg ligger det op her så er det jo iværksætterren selv som betaler hele gildet.
Det skal bare vær på lempelige kår.

Thomas Frost:
Har du nogensinde hørt ordet arbitrage? Det sker i stor stil i mange af de store banker, og der kan være langtidsinvesteringer der fundes med korttidslån med variabel rente. Hvis du ikke mener det er store risici, så ved jeg ikke hvad det er. Bare fordi det er blevet sværere for menig mand at låne penge, betyder ikke bankerne kører med lav risiko. Arbitrage er bare en af de store risici faktorer i dag, den anden gigantiske er boblen af deriviater. Der ligger stadig ALT for stor risici, og bankerne er ikke holdt op med den form for ageren.
 

Ja menig mand i den sammenhæng er jo iværksætteren.!

Thomas Frost:

99% af de arbejdsdygtige har haft muligheden, men de har valgt ikke at gøre det. I stedet har man købt hus, iphones, bærbare computere, bil, rejser ,restaurantbesøg, dyr mad, nyt køkken, dyre planter til haven osv. osv. osv.

Der er også mange der har optaget forbrugslån og derfor ikke kan spare noget sammen fordi de betaler så meget i renter og afdrag, men det er igen et valg man har taget.

 

nej. Det er ikke lige den målgruppe jeg tænker på. Det er ikke dem som har kæmpe forbrugslån eller skylder en masse penge.
Dem jeg tænker på her er de små fornuftige iværksættere som har modet på at springe ud som selvstændig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Arbitrage er bare en af de store risici faktorer i dag, den anden gigantiske er boblen af deriviater. Der ligger stadig ALT for stor risici, og bankerne er ikke holdt op med den form for ageren.

Så vidt jeg ved, så er arbitrage mulighed for profit uden omkostninger/risiko. Så enten har jeg misforstået begrebet, eller også misforstår jeg dig. Derudover er jeg grundlæggende enig i, at hverken staten eller bankerne skal løbe store risiko på vegne af iværksættere. Det ville være et kønt samfund, hvis det var tilfældet :-)

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)