Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte fra I/S til IVS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter IVS netop er blevet godkendt, overvejer vi at lade vores I/S-virksomhed omregistrere med de fordele det giver at være personlig "fri" af virksomheden. Jeg antager at processen er den samme, hvis vi ønskede at ændre virksomhedsformen til ApS.. at der skal oprettes et ApS og alt efterfølgende skal sælges til selvskabet fra det tidligere I/S?

Vi overvejer også at registere et alm. ApS -pt. er det nok lidt tvivlsomt om vores balance kan klare det, men hvis immaterielle værdier (udviklet software) kan indgå skulle det nok være muligt.

Hvad er jeres tanker om emnet - er det værd at brug tid på at omregistrere til et IVS?

Vh Karsten

Fra Brabrand
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi elsker online. Vi elsker trends. Vi elsker start-ups. Vi elsker at hjælpe start-ups - www.trendsonline.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er loven vedtaget men ikrafttræden sker ved bekendtgørelse, og jeg tror næppe før 2014

Der er mange aspekter i det men for for I/S synes jeg det er noget man i alle fald skal overveje. Du kan læse mere om det hele her, hvor jeg har samlet en del kloge menneskers synspunkter, inkl. lidt besvær ved senere ændring til ApS som I jo kunne spare hvis I kunne skrabe de 50.000 frem som kravet er i 2014 (når bekendtgørelsen sætter det i kraft) - men læs om for og bagdele i det hele taget i IVÆRKSÆTTERSELSKAB - IVS 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Krogsgaard Sommer:
Jeg antager at processen er den samme, hvis vi ønskede at ændre virksomhedsformen til ApS

Hej Karsten,

Det er ikke muligt at omdanne dit I/S og ”indskyde” dette i et iværksætterselskab.

IVS skal være kontant stiftelse. Det er således ikke de samme muligheder som en skattefri virksomhedsomdannelse til et ApS.

Hvis du skal have et IVS skal du derfor lukke (og såfremt der er skat, beskattes) dit nuværende I/S.

En mulighed kunne være at vente på det nye kapitalkrav 50.000 og omdanne til et ApS.

Mvh. Christian

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som nævnt ikke virksomhedsomdanne til IVS, men du kan omdanne til ApS (måske). Få et overblik her eventuelt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)