Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen for en vare

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen på Amino.

Jeg er spritny på siden, og har brug for hjælp.

Jeg er i processen til at starte min første virksomhed, hvor jeg skal sælge fysiske varer. Varerne importeres fra Kina.

Mit spørgsmål er: Hvis jeg kan købe en vare fra Kina for 100 kr inkl fragt, hvor meget skal jeg så regne med at told/sundhedsstyrelsen og diverse vil kræve af mig for denne vare?

Jeg har meget svært ved at finde frem til dette på nettet, og har ikke endnu kontakter med egen webshop der kan hjælpe mig. Jeg har ladet mig fortælle at hvis jeg sælger den pågældende vare for 300 kr eller over burde jeg være home-safe.

Dette er mit allerførste indlæg, så ved ikke om dette er for meget at bede om, men alt hjælp er bedre end ingen :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at hjælpe dig videre, når du ikke er mere konkret.

Hvilken vare er der tale om ? 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen til :-)

Jeg aner INTET om afgifter, men masser og priser.

Regel nr 1 er at du skal finde den RIGTIGE pris på din vare.
Det er kan være 250,- - 300,- - 400,- - 500,- ???
Men det kommer jo helt an på varen, konkurrencen, efterspørgslen! :-)
Når du har din vare/varer kan du jo smide en afstemning op og lade os vurderer prisen.
Dog kan jeg fortælle at en generel god avance at gå ud fra er indkøbspris inkl afgifter x 2,5 = salgpris inkl moms.

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har lavet en side der hedder Vita, der kan du se den præcise toldsats for alle produkter du måtte ønske at importere - siden kan dog være ret svær at finde ud af hvis du ikke har forstand på det - ellers kan man altid ringe til skat selv og spørge dem til råds.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

men spørgsmålet giver ikke rigtig mening

Køb inkl alt 100 kr - salg 300 kr - fortjenste 200 kr - salg 2 stk pr måned = 400 kr i dækning som ikke kan dække antydning af andre udgifter

Køb inkl alt 100 kr - salg 150 kr - fortjenste 50 kr - salg 20.000 stk pr måned = 1000.000 kr i dækning, som måske dækker alt + fortjeneste

Det er jo det som det hele går ud på, at finde bedste kombination af pris + antal - også kaldet prisellasticitet - At man ikke skal købe dyrere end man sælger, kan alle regne ud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)