Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter Lingo og alt det svære

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er i fuld sving med et projekt sammen med en partner som er en del år ældre end jeg. Selv er jeg 23 og min partner er midt i 30'erne.

Dette er ikke noget problem overhovedet, men det betyder at han har en del erfaring og selv har haft firma før - Og det er jo fantastisk!

Mit spørgsmål er sådan set - Hvor faen' starter jeg med at blive klogere på det at starte firma? Hvor lærer jeg hvad forskellen på et anpartsselskab og aktieselsskab er osvosv?

Alle de her 1 klasses ting omkring ERP systemer, faktura, kreditnota osv osv.?

Jeg forstår at man skal lære (Og nok lærer mest) "Ude i marken" men det ville være rart at være lidt forberedt inden!

 

Er der nogle der kan anbefale en hjemmeside eller en god bog omkring de basale ting?

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mivler:
Er der nogle der kan anbefale en hjemmeside eller en god bog omkring de basale ting?

Hej,

Du kan prøve at søge efter de nævnte ting på google. Der findes mange informationer om det på internettet. Alternativt kan du også prøve at gå på det lokale bibliotek for at se, om de har nogle bøger, der omhandler de emner, du søger.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Simon!

 

Jeg har selvfølgelig forsøgt at bruge google og det er en lidt kringlet måde at få hele "Introduktionen" på at søge 1 term ad gangen. 

Det kunne da være en god idé hvis Amino lavede en brugervenlig wiki for iværksættere :D !?

Jeg er udemærket klar over at de fleste har lært det fra bunden (Og det har jeg stor respekt for). Men fordi at jeg har lært andre ting fra bunden siger min erfaring mig at man kan undgå mange kvaler vha lidt eksterne erfaringer :)

Jeg havde nu håbet på nogle konkrete henvisninger!

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser lækkert ud Dennis!
Tak for hjælpen :)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager meget mit forsinkede svar! 
Tusind tak for hjælpen :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mivler, du er velkommen til at skrive på min mail, donny794@gmail.com, så skal jeg prøve at komme med de input jeg selv har :)

Vh. Daniel 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)