Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem tilbyder Flatrate priser på pakker hos PostDanmark?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg snakkede fornyligt med et dansk firma, som via en svensk adresse, sendte pakker med PostDanmark til en fast (lav) pris på pakkerne - uanset - om pakken var på 1 kg eller 20 kg. Det er et fuldt lovligt "hul" i postloven, og alle udenlanske firmaer f.eks. amazon har en lignende aftale.

- Pakkerne kom aldrig forbi sverige, og blev sendt helt normalt. Jeg ved at pakkerne blev indleveret på paller, som erhvervsindlevering. 

Det danske firma blev dog opkøbt, og den nye ejer tilbyder ikke samme løsning.. Men, der må da findes andre logistik firmaer som gør det samme?

Kender i nogen som gør det? -gerne nogen som tilbyder afhentning i Kbh.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant, følger lige med her!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Me2.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må da være nogen derude?

I kan også sende mig en PM, hvis det er noget man ikke skilter med.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var engang souchef på et mellemstort lager, der havde vi en flatrate direkte med post danmark. Vi slap, så vidt jeg husker, også for at opdele i over og under postnummer 5000. Det er vel bare hvor hård man er til at forhandle, og hvor meget salg man lægger :-)

Senere i et andet firma havde vi en aftale gennem Dansk Bilspedition, og mener kun at vi havde to satser....over og under 5 kilo. De var helt på toppen, gode og reelle og ville til hver en tid kontakte dem igen, hvis jeg pludseligt stod i en situation, hvor jeg skulle sende pakker.

Nu er det jo efterhånden 4-5 år siden, og meget kan være lavet om, men dengang var det ejet af Peter og Dorthe, som var skide søde begge to.

Natasha

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder i hvert fald som om at du skal have mere end "et par pakker" om året for at få en sådan aftale.
Ifølge PoskDK selv skal de, i henhold til lovgivningen, give priser ud fra omkostningsniveau. Det betyder jo reelt at du betaler en den pris det reelt koster dem at håndterer den..
Det jeg vil frem til er, at hvis man er at det, alt efter størrelse, må være billigere at have sin egen aftale.
Men måske der er et firma som tilbyder sådanne aftaler, jeg har ikke hørt om det - endnu.. :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det smarte ved at bruge en speditør, som vi gjorde, er jo at det er speditøren der har aftalen med postdanmark.

Jo flere af de mindre/små virksomheder der er med i den aftale, jo bedre bliver prisen, da der jo ikke bliver forhandlet ud fra at du måske har et enkelt bur/palle om dagen...men ud fra at speditøren har rigtig mange bure/paller hver dag, alt efter hvor mange virksomheder de har tilknyttet til aftalen.

Vi kunne ihvertfald gøre det væsentligt billigere og nemmere gennem vores speditør, end vi kunne direkte med Post Danmark.

Natasha

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved SHG eller Prodata som de heder i dag, har sindssygt billigt fragt, selv om det er store pakker.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:

Det smarte ved at bruge en speditør, som vi gjorde, er jo at det er speditøren der har aftalen med postdanmark.

Jo flere af de mindre/små virksomheder der er med i den aftale, jo bedre bliver prisen, da der jo ikke bliver forhandlet ud fra at du måske har et enkelt bur/palle om dagen...men ud fra at speditøren har rigtig mange bure/paller hver dag, alt efter hvor mange virksomheder de har tilknyttet til aftalen.

Vi kunne ihvertfald gøre det væsentligt billigere og nemmere gennem vores speditør, end vi kunne direkte med Post Danmark.

Natasha

Netop! - og der må da findes nogle speditører som afhenter pakker i KBH, og som kan tilbyde bedre priser - gerne flatrate. Måske nogle lagerhoteller som gerne tager pakker ind udefra? 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tranberg:
Netop! - og der må da findes nogle speditører som afhenter pakker i KBH, og som kan tilbyde bedre priser - gerne flatrate. Måske nogle lagerhoteller som gerne tager pakker ind udefra? 

Ja, vi brugte jo så Dansk Bilspedition så jeg ved at de ihvertfald gør det.

Natasha

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)