Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere webshops og ét firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg driver pt. en webshop, og overvejer at bygge flere onlineshops op. Mit spørgsmål er nu hvordan jeg skal bygge disse shops op.
Da alle mine webshops udvikles specielt, er jeg kommet i tvivl hvilken bogføringsmethode jeg skal benytte.

Mulighederne jeg tænker:

1.)
Integration med E-Conomic - så alle kunder/produkter/salg/faktura oprettes i E-Conomic via deres API direkte fra webshoppen.

2.)
Eget faktura system i min webshop, og så blot manuelt overføre salg til E-Conomic.


Virksomheden er en enkeltmandsvirksomhed.

Håber i kan hjælpe mig med hvilken løsning der er bedst, og evt. fortælle lidt om hvordan jeres webshop fungere ?

Dbh Brian

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

hvilken bogføringsmetode du skal bruge kan jeg ikke rigtig svare dig på. Men jeg kan henvise til Martin fra 123regnskab.dk (han er også at finde herinde på Amino). Han er rigtig flink og hjælpsom, og klarede nemt det her dobbelt-firma-regnskabsting for mig.

Men basalt set skal du bare holde tingene adskilt så meget som muligt. F.eks. skal dine faktura'er have forskelligt løbenummer (det er nok bare at starte med forskellige bogstaver, f.eks. AXXX og BXXX hvor xxxx er fakturanumre.

Jeg driver mini-pc.dk som webshop, og ved siden af har jeg noget it-konsulent-programmerings firma. Det kører fint ved siden af hinanden, jeg har bare fået af vide at begge forretninger skal "løbe rundt". Du må således ikke bruge den ene forretning til at finansiere den anden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil afhænge helt af hvad du vil opnå. Du må godt bare bogføre flere shops i ET bogholderi, så længe det er samme CVR nr.

Du kan i mange programmer, jeg kan bare i hovedet sige summasumarums store enterprise version, føre alle indtægter og udgifter med et sagsnummer og dermed trække regskab helt separat for mange shops i samme bogføring, og stadigt ha ET samlet regnskab og samlet moms og moms angivelse

Du kan ha hver sin faktura nummer serie til hver shop, men jeg ser ikke det løser ret meget, da du jo stadigt bogføringsmæssigt vil ha sammenblanding af indtæger og allermest, af udgifter som jo måske skal alloceres ud på hver shop

Endeligt kan du på samme CVR stifte flere SE numre, og nu ha egentlig særskilt regnskab og moms, men det er jo unægteligt ekstra arbejde, så det må måles op med den meget enklere måde, at bogføre i et system, som kan ha hver enkelt bogføring til knyttet hver sin sag, eller hver enkelt konto tilknyttet hver sin afdeling, hvorved du kan holde til helt adskilt og stadigt trække et samlet regnskab

Også her fra gerne støtte til at tage lidt ekstern hjælp en fra starten, folk som Martin123 og ganske mange andre herinde, kan give gode tilbud, evt få 3 uforpligtende gratis tilbud fra amino selskabet www.agera.dk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg vil helt klart anbefale 1). Lad e-conomic gøre det som e-conomic er bedst til: bogføring. Derudover burde selve integrationen være væsentlig nemmere at lave/installere frem for at lave et faktura system i din(e) webshop(s).

Det burde heller ikke være noget problem at lade flere webshops synkronisere til den samme e-conomic "installation". Jeg har faktisk flere kunder som allerede kører dette setup med succes.

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tillader mig, at blande mig lidt i diskussionen. Jeg er enig i at man skal lade e-conomic gøre det som de er gode til og så finde integrationsløsninger som supplerer programmet netop så man får en optimal løsning set ud fra sin virksomheds synspunkt.

Når vi så kikker på webshops skal mane stille sig mange spørgsmål men et der for mig er vigtig - vil jeg have det sådan, at kunderne kan se, hvad der er til rådighed på lageret altså antal styk?

Hvis jeg vil det så skal jeg jo sørge for, at den information bliver "hentet" i e-conomic og ikke i en lokal lagerstyring i min webshop.

Det skal jeg fordi det aldrig går godt med to lagersystemer (et i e-conomic og et i webshoppen).

Jeg synes derfor man skal kikke på en webshop løsning der har integration til e-conomic netop på lagerantal.

Herved sikrer jeg mig også, at jeg kan danne genbestillingslister mv. samt at min lagerværdi i forhold til finans er på plads.

Vi har derfor udviklet en webshop der løbende integrate mod e-conomic i antal.

Webshoppen findes i en lille løsning og kan derfra udbygges til det man har behov for.

Jeg tillader mig at vise et lin til beskrivelsen af webshoppen

http://www.itnvision.dk/integrationsloesninger/webshop

Her er der til højre i sidste kolonne mulighed for at se en standard version af webshoppen.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tak for alle jeres inputs, det gav lidt gode ideer ;)

Til dig Scan-Soft, synkronisere i begge veje mellem shop og e-conomic ? Eller er det kun envejs ?

Dbh Brian

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Synkroniseringen er varer på lager fra a-conomic til webshoppen og ordre fra webshop til e-conomic for fakturering.

Så svaret er ja begge veje.

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu håber jeg det er ok at spørge mit spørgsmål her også, da det egentlig handler om det samme, bare på en anden måde.

Jeg har også en webshop, men har overvejet at starte på at lave hjemmesider også - ikke noget vildt og voldsomt, bare et par stykker, hvis nogen viser interesse for det.

Kan jeg benytte det CVR nummer jeg har nu til det, og så bare køre regnskab samlet, for begge ting?

Jeg har overvejet at skrifte firmanavnet der er tilknyttet mit CVR nummer, til det, men måske kommende webdesign virksomhed kommer til at hedde. Kan man det, og stadigvæk kører webshoppen med samme navn og det hele, uden jeg skal til at ændre alt muligt?

På forhånd tak

DBH

Tim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim:

Jeg har også en webshop, men har overvejet at starte på at lave hjemmesider også - ikke noget vildt og voldsomt, bare et par stykker, hvis nogen viser interesse for det.

Kan jeg benytte det CVR nummer jeg har nu til det, og så bare køre regnskab samlet, for begge ting?

Ja - men du kan også som nævnt overveje et regnskabsprogram (summasumarum enterprise version i alle fald men sikkert mange andre) hvor du kan tilegne hver konto sit eget firma. Så har du ET regnskab EN momsangivelse men KAN køre et regnskab ud så du også kan se hvad tjente hvad

Tim:
Jeg har overvejet at skrifte firmanavnet der er tilknyttet mit CVR nummer, til det, men måske kommende webdesign virksomhed kommer til at hedde. Kan man det, og stadigvæk kører webshoppen med samme navn og det hele, uden jeg skal til at ændre alt muligt?

Det kan sikkert fixes da de fleste tilknytninger vel er til dit CVR men om du kan få det korrekt ind de steder hvor du jo kun har en virksomhed tvivler jeg på. Du kan oprette et binnavn, så ex din webshop oprettes som binavn og det nye bliver hovednavn mener jeg. Det er dog ikke lige mit speciale jeg tror dog jeg ville søge sammenhæng - som ex Superrun Webshop og Superrun (det du nu en gang hedder) media - eller hvad det kunne være

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)