Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtræk af bankkonto - renter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :)

Har levet liiiiidt over evne med for mange byture de sidste måneder. Dvs, at jeg et par gange har haft et par tusinde kroners overtræk, som jeg dog hurtigt har fået overført til kontoen efter et par dage.

Der står på Jyske Banks hjemmeside at de trækker 19.00% af hele saldoen + Overtræksrente tilskrives ultimo hver 12. måned, næste gang 31.12.2013.

Mit spørgsmål. Bliver der trukket rente af det beløb der evt. står i minus d. 31.12.2013? eller af alt overtræk jeg har haft af i året(ca. 3x3500 kr=10500)?

Håber i forstår. Og skal nok opføre mig ordenligt fra nu af :-)

Hilsen Christian 

 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De 19% er en årlig rente. Det betyder at hvis du hele året havde et overtræk på 10.000 kroner, så skulle du betale 1900 kr. i rente.
Hvis du kun har haft overtrækket på 10.000 i 10 dage f.eks. - så skal du betale renterne i de 10 dage.
Hvis vi regner med at året har 365 bankdage, så skal du betale 1900/365*10 = ca. 50 kr.
De tilskriver (altså trækker) renterne fra din konto d. 31/12 alt efter hvor meget og hvor mange gange du har haft overtræk.
På de fleste netbanker har man mulighed for løbende at se på en konto hvor mange renter der mangler at blive tilskrevet. Du burde altså allerede kunne se nu hvad dit lille stunt har kostet dig.

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret :) 

Under regningsstatus i Jyske Bank, står der ingen regninger. Kan det betyde, jeg går frit? Eller skal jeg betale noget. Har fået en enkelt rykker på 100 kr. 

Hilsen Christian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver givet trukket af det som du har haft i overtræk for de dage du har haft det i overtræk. Et problem er, at idag kræves at banken i ganske lang tid efter et overtræk - ikke må regne kontoen med som positiv, selv om den langt oftest er positiv. Den skal med som det overtræk der har været, ved beregning af bankens kapital simpelthen fordi reglerne siger, at når der kan ske ubevilget overtræk, så må¨banken ikke stole på at der faktisk er et postitivt beløb uden jeg skal sig jeg kan den exacte ordly af reglen

Det betyder, at bankerne er mere efter overtræk end nogen sinde

Det lyder ikke som et beløb du ikke betale den rente, men stop det med overtræk, for det er surt pludseligt kun at måtte ha visa elektron eller et hævekort, så SKAL du bruge mere end du ha, så få et bevilget kort overtræk/lån

Selve det rentbeløb du trækkes ser du først ved næste rente termin, hverken positive eller negative renter fremgår som regninger  -de trækkes eller tilskrives på rentedato, ofte to gange om året

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikke på hvor du skal kikke i din net bank, men det er sikkert at du skal betale renter af det overtræk der har været.

Som jeg husker det skal du kikke under konto bevægelser --> kontovilkår

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener ikke jeg i min netbank kan se hvilke renter der er tilskrevet til dato - løbende hver dag, men vil da ikke udlukke at nogen kan. Jeg mener kun jeg kan se det på tilskrivningsdatoen. Jeg kan under kontovilkår naturligvis se hvilken % det drejser sig om i plus og minus, men ikke et udregnet beløb

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene :-)

Men må jo bare tage den rente der kommer, bankerne skal jo også leve af noget ;-)

God dag!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)